JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIĄ ŁAWKĘ DO ĆWICZEŃ SIŁOWYCH?

Powrót

Pragniesz kupić ławkę do ćwiczeń siłowych, aby ćwiczyć w domu i osiągać coraz lepsze  wyniki? Przed takim zakupem warto rozważyć różne aspekty, które mogą być pomocne w dokonaniu właściwego wyboru. Kwestie o decydującym znaczeniu to posiadane doświadczenie, siła, sposób w jaki zamierzasz wykorzystywać ławkę, planowane ćwiczenia i częstotliwość treningów. Warto się zapoznać z poniższymi wskazówkami!

 

 

 

Ławka do ćwiczeń siłowych stanowi odpowiedni sprzęt do pracy nad umięśnieniem i zwiększaniem siły. Teraz możesz ćwiczyć w swoim domu: w komfortowych warunkach i w pełni bezpiecznie dzięki odpowiednio dobranym sprzętom.

 

 

 

Zanim dokonasz wyboru, przekonaj się, że w ławkę do ćwiczeń warto zainwestować, ponieważ:

 

 

  •  stanowi ona doskonałe uzupełnienie ćwiczeń wykonywanych na siłowni
  •  zwiększa siłę i masę mięśni
  •  dzięki naturalnym ruchom umożliwia ćwiczenie wszystkich mięśni ciała
  •  jest stabilna, solidna, posiada wiele regulowanych elementów, pasuje do każdych gabarytów
  •  posiada regulację kąta nachylenia i umożliwia wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń, aby wyizolować różne grupy mięśni
  •  często jest składana, o niewielkich rozmiarach, co ułatwia przechowywanie w czasach, gdy mieszkamy na niewielkiej powierzchni
  •  stanowi stosunkowo prosty sprzęt, najczęściej łatwy w montażu.

 

 

 

Jaka ławka w jakim celu?

 

 

Każdemu według potrzeb i ćwiczeń! Wybór ławki do ćwiczeń siłowych zależy od tego, w jaki sposób będziemy z niej korzystać, czyli jest on uzależniony od kilku przyjętych założeń. Przed zakupem należy również stwierdzić, w jaki realny sposób ławka będzie wykorzystywana.

 

Do okazjonalnych ćwiczeń

Dla początkujących lub dla tych, którzy zamierzają wykonywać ćwiczenia siłowe od 1 do 3 razy tygodniowo (licząc ok. 30 minut na jeden trening), gdzie maksymalne obciążenie nie stanowi najważniejszego kryterium.

 

Do regularnych ćwiczeń

Dla osób, które wykonują ćwiczenia siłowe w domu bardziej regularnie, tzn. od 3 do 5 razy tygodniowo po ok. 45 minut.

 

Do intensywnych ćwiczeń

Dla osób zaawansowanych, którym zależy na wynikach, do ćwiczenia codziennie przez dłuższy czas (średnio 1 h dziennie).

 

 

Jakie parametry dla jakich korzyści?

 

 

Maksymalne obciążenie ławki

 

Banc de musculation - Exercice de musculation 

Należy sprawdzić jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie ławki, maksymalne obciążenie stojaka na sztangi i każdego wspornika.

Następnie należy oszacować ilość ćwiczeń, które będziemy wykonywać przy pomocy ławeczki, jakie opcje mogą nam sie przydać i które mięśnie najbardziej chcemy wyćwiczyć.

 

 

Zajmowana przestrzeń

 

W zależności od tego, ile mamy miejsca, warto sprawdzić wymiary ławki złożonej i rozłożonej i w jaki sposób się ją składa.

 

 

Montaż

 

Radzimy sprawdzić, czy łatwy jest montaż ławki i w jaki sposób się ją składa w celu przechowywania w domu.

 

 

Regulacja

 

Aby jak najdłużej korzystać z ławki sprawdź jej potencjalne zastosowania i jakie jest jej dodatkowe wyposażenie. Najlepiej wybrać wszechstronny przyrząd, który umożliwia pracę nad większością grup mięśni i wykonywanie licznych ćwiczeń. Coraz częściej ławki są wyposażone w akcesoria, które umożliwiają wykonywanie większej ilości różnych ćwiczeń siłowych  (leg developper do ćwiczenia mięśni nóg, wyciąg, modlitewnik, butterfly (motyl) do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej itp.). Wybór jest bogaty, ale nie wszystkie akcesoria są niezbędne. Nie trzeba mieć wszystkich akcesoriów, aby trening siłowy był skuteczny.

 

 

Solidność i stabilność

 

Wybierz ławkę dostosowaną do swojej siły, wagi i wzrostu, której solidność pasuje do Twojego poziomu i doświadczenia. W zależności od tego jak często korzystasz ze swojej ławki, sprawdzaj jej solidność, podobnie jak stabilność stojaka, sztangi i obciążenia. Im większe jest nasze doświadczenie i im więcej zamierzamy ćwiczyć, tym bardziej ławka narażona jest na zużycie i tym bogatsze warto mieć wyposażenie.

 

 

Komfort i bezpieczeństwo ławki do ćwiczeń siłowych

 

Warto zadbać o to, aby nasza ławka posiadała oparcie wystarczająco szerokie  do zapewnienia komfortu ćwiczeń i najlepiej z regulowanym nachyleniem. Wybierz komfortowe siedzenie, stabilne i regulowane, które ułatwi wykonywanie ćwiczeń. Upewnij się, czy stojaki pod sztangę mają regulowaną wysokość i rozmiar. Sprawdź też, czy stojak posiada zabezpieczenie i dodatkową blokadę.

 

 

Okres obowiązywania gwarancji

 

Jest to istotne kryterium, gdyż zapewnia długotrwałe korzystanie z urządzenia i pozwala rozwiązać ewentualne problemy związane z korzystaniem z ławeczki do ćwiczeń siłowych.

 

Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa  na ławkach do ćwiczeń siłowych nie można oczywiście przeceniać swoich możliwości ani podnosić zbyt dużych ciężarów, aby nie odnieść kontuzji. Należy również dbać o wykonywanie poprawnych ruchów, za każdym razem napinać mięśnie brzucha i nie wyginać zanadto pleców.

 

Można również zapoznać się z opisem załączonym do produktu, który pomoże dokonać wyboru najbardziej odpowiedniej ławki!

 

 

 

Ławki do ćwiczeń siłowych firmy Domyos

 

 

Domyos ma w swojej ofercie kilka ławek do ćwiczeń siłowych, które zaspokoją Twoje potrzeby. Zestaw kit 50 kg doskonale pasuje do urządzeń przeznaczonych do użytku domowego:

 

 

Ławka do ćwiczeń siłowych BM 100 : przeznaczona do okazjonalnych ćwiczeń od 1 do 3 razy w tygodniu przez ok. 30 minut. Dużym atutem tej ławki jest niska cena idealna, aby rozpocząć ćwiczenia siłowe w swoim domu. Umożliwia jedynie ćwiczenie górnych partii ciała dzięki stojakowi do sztangi o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu 100 kg. Regulowane nachylenie oparcia dla większej różnorodności ćwiczeń.

 

Ławka do ćwiczeń siłowych BM 210: do regularnych ćwiczeń od 3 do 5 razy tygodniowo po 45 minut. Składana, zajmuje niewiele miejsca, bardzo prosty montaż. Wyposażona w modlitewnik do ćwiczeń na biceps, umożliwia również ćwiczenie mięśni nóg, aby trening był jak najbardziej wszechstronny. Maksymalne obciążenie gryfu: 110 kg oraz opcjonalne obciążenie nóg: 50 kg.

 

Ławka do ćwiczeń siłowych BM 490 : również do regularnych ćwiczeń od 3 do 5 razy tygodniowo. Składana, umożliwia wykonywanie zaawansowanych ćwiczeń z dużym obciążeniem: 110 kg obciążenie gryfu, 50 kg wyciąg i 50 kg obciążenie nóg. Wyposażona jest w wyciąg do ćwiczenia mięśni grzbietu.

 

Ławka skośna BI 910 : przeznaczona do intensywnego użytku codziennego przez około godzinę dziennie. Stosowana jako uzupełnienie składanego stojaka pod sztangę RBR 910. Nie jest składana, posiada liczne regulacje, siedzisko i odchylane oparcie. Przeznaczona do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej, ramion i nóg. Maksymalne dopuszczalne obciążenie 250 kg (obciążenie + użytkownik)

 

Atlas BM 970: przeznaczony do intensywnych ćwiczeń, dzięki niemu możesz ćwiczyć we własnym domu jak na siłowni! Może być używana wraz z BI 910, dopuszczalne jest duże obciążenie (obciążenie + użytkownik). Przeznaczona dla pasjonatów ćwiczeń siłowych, stanowi interesującą alternatywę wobec siłowni i umożliwia ćwiczenia swobodne lub ukierunkowane. Atlas wyposażony jest w wyciąg górny i dolny, uchwyt do wiosłowania, motylka itp.Niezwykle wszechstronny, jednak zajmuje dużo miejsca

Uwagi