5 ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH SPALAJĄCYCH TŁUSZCZ

(4)

Regularnie uprawiasz sport, a teraz doszedłeś do wniosku, że najwyższy czas zrównoważyć zawartość talerza? Pomóż swojemu ciału, dostarczając mu pokarmy spalające tłuszcz. Niektóre z nich słyną z tego, że ograniczają proces przekształcania cukrów w odkładające się tłuszcze i ułatwiają oczyszczanie organizmu. Wybraliśmy dla ciebie kilka z nich. Odkryj 5 artykułów spożywczych spalających tłuszcz. Włącz je do swojego menu!

 

Awokado

Choć ciąży na nim reputacja tłustego owocu (160 Kcal na 100g), awokado doskonale nadaje się dla sportowców. Większość jego wartości energetycznej zapewniają lipidy złożone głównie z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (przede wszystkim z kwasu oleinowego ), które chronią układ sercowo-naczyniowy. Są one łatwo spalane podczas ćwiczeń i sprzyjają redukcji tkanki tłuszczowej. Awokado zawiera również lecytynę, która wspomaga organizację mózgową ruchów i przesyłanie bodźców nerwowych na poziomie mięśni. Dla sportowca ma to kluczowe znaczenie. Lecytyna pomaga także regulować poziom cholesterolu. Awokado zawiera niewiele błonnika, możesz więc spożywać je przed treningiem, ale również po jego zakończeniu, ponieważ obfituje w minerały (potas, wapń, magnez), które przyczyniają się do neutralizowania kwaśnych substancji będących ubocznym produktem metabolizmu.

 

Świeży łosoś

Kojarzy ci się z tłuszczem? Błąd! Łosoś to wielki sprzymierzeniec szczupłej sylwetki. 100 gramów świeżego łososia to 205 kcal. Ta smakowita ryba stanowi jedno z głównych źródeł kwasów omega 3 (dobrych tłuszczów, chroniących również serce). Te substancje odżywcze przyczyniają się do redukcji tkanki tłuszczowej i są z łatwością spalane przez organizm. Zapobiegają odkładaniu się złych tłuszczów i poprawiają przetwarzanie cukrów przez komórki. Zapamiętaj: nie zostawiaj zbyt długo łososia na wolnym powietrzu, aby nie stracił swoich dobroczynnych właściwości. Stosuj różne sposoby jego przyrządzania: na parze, w piekarniku, w folii… z odrobiną świeżo startej skórki z cytryny i z koperkiem, aby ułatwić trawienie tłuszczów.

 

Cytryna

Cytryna powoduje usuwanie toksyn i poprawia trawienie. Zawiera kwas cytrynowy, który wspomaga rozpad tłuszczów i białek w żołądku. Cytryna działa stymulująco (dzięki dużej zawartości  witaminy C)  i przyspiesza metabolizm.  Spalasz więc więcej kalorii o każdej porze dnia, zarówno w czasie odpoczynku, jak i podczas wysiłku. Najlepiej spożywać ją rano, aby oczyścić organizm (wyciśnij sok z cytryny do szklanki letniej wody). Powoduje to wzmożenie wydzielania żółci, przygotowując wątrobę do lepszego trawienia pokarmów, które spożywasz w ciągu dnia. Podczas posiłków skrapiaj kilkoma kroplami soku z cytryny mięso, jajka i nasiona roślin strączkowych, aby ułatwić ich trawienie.

 

Jabłko

Chrup jabłka: sprzyjają one utracie wagi! Zawierają dużo błonnika i witaminy C, za to niewiele kalorii. Stanowią więc doskonałą przekąskę. Spora ilość zawartej w nich pektyny działa sycąco i stanowi "pułapkę" dla tłuszczów w żołądku. Średniej wielkości jabłko o wadze 150 g dostarcza ok. 18 - 20 g węglowodanów (czyli 74 - 80 kcal) przyswajanych przez organizm powoli i stopniowo. Efekt: czujesz się syty. I jeszcze jedno: jedz jabłka ze skórką. Badacze odkryli, że zawarty w niej kwas ursolowy pozwala na lepsze spalanie kalorii i zwiększa masę mięśniową. Wybierając jabłka, postaw na odmianę Granny Smith, która zawiera bardzo mało cukru.

 

Kawa pita z umiarem

Kawa zawiera kofeinę powodującą nasilenie spalania tłuszczów. Spożywana bez cukru i bez mleka nie zawiera ani jednej kalorii. Możesz więc nadal ją pić, zachowując w tym pewien umiar. Choć niektóre badania dowodzą, że picie kawy w rozsądnych ilościach może poprawiać sportowe wyniki i powodować spalanie tłuszczów, jej nadmierne spożycie jest niewskazane. Zapamiętaj: nie więcej niż trzy filiżanki dziennie!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ROZNE SPORTY

Twój organizm potrzebuje sił, a więc zasobów energetycznych, aby sprostać sesji treningowej! Odpowiednie odżywianie pomoże ci więc ćwiczyć więcej.

(7)
GORA STRONY