5 RYTUAŁÓW TYBETAŃSKICH: SEKRETY WITALNOŚCI

(3)

 

5 rytuałów tybetańskich wywodzi się z klasztorów zagubionych w Himalajach. Pozostawały one nieznane do lat 30, kiedy to Peter Kelder wyjawił je światu zachodniemu. Zwiększają energię życiową i regulują jej poziom w ramach wszystkich czakr (ośrodków energetycznych ciała). Pomagają również zachować elastyczne i silne ciało. Mówi się, że jest to seria ćwiczeń stanowiących przepis na długowieczność. Oto rytuał jogi, który powinieneś niezwłocznie zastosować, aby zachować młodość i witalność!

 

Poświęć każdego dnia kilka minut, aby powtórzyć 5 rytuałów tybetańskich. Aby odzyskać dobrą energię, wykonuj ćwiczenia jogi rano i/lub wieczorem. Najlepiej wykonywać każde z nich trzykrotnie w pierwszym tygodniu, pięciokrotnie w drugim i tak dalej w kolejnych tygodniach, aż do dwudziestu jeden razy dziennie, z wyjątkiem pierwszego rytuału, który będzie wykonywany nieokreśloną liczbę razy, aż do pojawienia się zawrotów głowy. Radzimy ćwiczyć boso, na macie do jogi.

 

Podczas sesji tej energetycznej gimnastyki zachowaj czujność: rano, zaraz po przebudzeniu, mięśnie są nierozgrzane, każdy ruch musi więc być wykonywany bez forsowania. Jeśli poczujesz choćby najmniejszy ból, przerwij ćwiczenie. Pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami zrób sobie przerwę, aby zwiększyć świadomość rzeczy. Ogranicz zakres ruchów i ćwicz progresywnie, niczego nie przyspieszając.

 

Pierwszy rytuał tybetański

conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains-1

  • Cel: pobudzić przepływ energii i wzmocnić swoje osobiste pole magnetyczne.

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: stań prosto z rękoma wyciągniętymi na boki. Wnętrze dłoni zwrócone do ziemi. Zacznij wirować, obracając się wokół siebie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Aby ułatwić sobie wirowanie, kręć się na prawej nodze, która pozostaje oparta o podłogę, a odpychaj się lewą nogą.  Po zakończeniu obrotów stań płasko na ziemi ze stopami rozstawionymi na szerokość barków. Złącz dłonie jak do modlitwy, zamknij oczy, aby zobrazować swoje pole magnetyczne w jego apogeum. Odczekaj kilka chwil, aż ustąpią zawroty głowy.

 

  • Oddychanie: oddychaj w naturalny sposób.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: zaprzestań wirowania, gry pojawią się zawroty głowy.

 

  • Powtórzenia: zacznij od kilku obrotów, 6 na początek. Gdy twoje ciało będzie odpowiednio przyzwyczajone, wykonuj do 12 obrotów.

 

Drugi rytuał tybetański

conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains-2

  • Cel: wzmocnić mięśnie brzucha i szyi, stymulować ośrodek energetyczny splotu trzewnego, trzustkę i tarczycę.

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: połóż się plecami na ziemi z rękoma wyprostowanymi wzdłuż ciała. Podnieś jednocześnie głowę i wyprostowane nogi aż do pozycji pionowej. Opuść powoli głowę i wyprostowane nogi.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: W ciągu dwóch pierwszych tygodni wykonuj ćwiczenie z nogami zgiętymi w kolanach, aby zapewnić plecom maksymalną ochronę. Pamiętaj, aby podczas podnoszenia głowy mocno przyciągnąć brodę do klatki piersiowej. Przez cały czas wciskaj dół pleców w podłogę, aby chronić odcinek lędźwiowy. Jeśli masz problemy z plecami, wykonuj to ćwiczenie z nogami zgiętymi w kolanach.

 

  • Oddychanie: podnoś nogi na wydechu, a opuszczaj na wdechu.

 

  • Powtórzenia: 6.

 

Trzeci rytuał tybetański

conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains-3

  • Cel: rozciągnąć zginacze bioder, mięśnie brzucha i szyję. Energia splotu trzewnego doprowadzana jest do serca, stymuluje grasicę, tarczycę i nadnercza.

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: uklęknij z rękoma opuszczonymi wzdłuż ud. Pochyl tułów do przodu w taki sposób, aby kark był wydłużony, a broda oparta o klatkę piersiową. Następnie podnieś głowę i wyciągnij tułów jak najdalej w tył.

 

  • Oddychanie: wydychaj powoli powietrze, pochylając głowę do przodu, a odchylając się w tył, weź głęboki wdech.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: napnij pośladki, wciągnij brzuch, aby ustawić prawidłowo miednicę i chronić odcinek lędźwiowy. Uda są rozciągnięte. Otwórz klatkę piersiową, okolice tarczycy.

 

  • Powtórzenia: 6.

 

Czwarty rytuał tybetański

conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains-4

  • Cel: Wzmocnić barki, dolne partie pleców i pośladki. Stymulować podbrzusze, szyję i kolana.

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami i stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Dłonie połóż płasko na ziemi po obu stronach miednicy. Weź głęboki wdech, a następnie wypnij klatkę piersiową do przodu i maksymalnie unieś biodra, aby utworzyć kąt prosty z kolanami. Pozwól głowie powędrować jak najdalej za siebie. Wróć do pozycji wyjściowej.

 

  • Oddychanie: weź wdech, unosząc biodra, a wydech zrób, wracając do pozycji siedzącej.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: w celu zapewnienia ochrony stawom, wciskaj mocno dłonie w podłogę, blokując nadgarstki, ramiona i barki. Pod koniec wydechu przyciągnij brodę do klatki piersiowej.

 

  • Powtórzenia: 6.

 

Piąty rytuał tybetański

conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains-5

  • Cel: rozluźnić się i wyciszyć umysł, rozciągnąć ciało, a przede wszystkim plecy, wzmocnić ramiona, barki i uelastycznić tylną część nóg.

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: stań na czworakach. Dłonie połóż płasko na podłodze (z rozstawionymi palcami) równolegle do siebie, w przedłużeniu barków. Stopy rozstaw na szerokość bioder, w jednej linii z rękoma. Oprzyj się na palcach stóp i powoli podnoś biodra do góry, prostując ręce i nogi. Kości kulszowe skierowane są ku górze. Zrób dłońmi małe "kroczki" do przodu, aby rozwinąć stopniowo kręgosłup. Stopy muszą stanąć płasko podłodze. Głowa pozostaje opuszczona w dół.

 

  • Oddychanie: oddychaj spokojnie i głęboko.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: barki skieruj na zewnątrz, aby uwolnić przestrzeń między łopatkami. Przedramiona oddalają się w ten sposób od ziemi i kręgosłup w odzyskuje w naturalny sposób neutralną pozycję. Przez cały czas wykonywania ćwiczenia miej wciągnięte żebra.

 

  • Powtórzenia: 6. Jeśli dopiero zaczynasz tę formę aktywności, pozostań w tej pozycji tylko 30 - 40 sekund. Osoby, które mogą ją utrzymać, powinny zaobserwować rozluźnienie jamy brzusznej na przeponie, rozluźnienie języka…
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Mata do jogi CLUB
119,99 zł*
3.80 / 5 6 Opinie
    JOGA
    conseils-yoga-exercice-exercices-videos-nattes-yoga

    Odkryj matę do jogi Domyos, przyrząd niezbędny podczas uprawiania jogi, zapewniający bezpieczeństwo podczas treningu.

    (1)
    GORA STRONY