5 sposobów na płaski brzuch

(3)

Jeśli chcesz wymodelować brzuch i wzmocnić jego mięśnie, nie szukaj magicznych rozwiązań - cudów nie ma: potrzebna jest odpowiednia higiena życia: zrównoważona dieta i sport . Należy wystrzegać się złych przyzwyczajeń i wyrobić w sobie odpowiednie odruchy. Ciężko pozbyć się dawno przybranych kilogramów. Jeżeli chcesz mieć płaski brzuch i zrzucić zbędny balast, odkryj 5 sposobów Domyos.

 

Kontrola dostarczanych kalorii

Mężczyźni mają wyraźną skłonność do możliwie jak najszybszego zaspokajania apetytu, gdy najdzie ich na to ochota… Często odbija się to na wadze. Każdy atak głodu pozostawia ślady w lodówce i na liczniku kalorii. Aby uzyskać widoczny efekt w postaci płaskiego brzucha, wystarczy więc kontrolować swoje zwyczaje. Nie musisz wszystkiego sobie odmawiać: sprawiaj sobie przyjemność, ale pohamuj szaleństwa. Przyjrzyj się bliżej dawce kalorii dostarczanych organizmowi: musi ona być dostosowana do twojego wieku i aktywności fizycznej. Odżywiaj się w sposób zrównoważony, nie przesadzając z ilością jedzenia. Działająca we Francji Narodowa agencja ds. bezpieczeństwa sanitarnego żywności (Anses) przypomina, że mężczyzna w wieku od 20 do 40 lat powinien spożywać średnio 2 700 kalorii dziennie; a mężczyzna w wieku od 41 do 60 lat 2 500 kalorii. Słuchaj swojego ciała, gdy daje oznaki sytości.

 

Dobrze przemyślana zawartość talerza

Aby  pozbyć się "boczków", które nie wiadomo kiedy utworzyły się wokół brzucha, przestrzegaj kilku prostych zasad żywienia.

 

Frytki to nie warzywa…

Koniec z tłustymi potrawami spożywanymi przed telewizorem podczas oglądania meczów piłkarskich lub po suto zakrapianej imprezie… Zapomnij o złych tłuszczach i jedz przede wszystkim  warzywa (prawdziwe). Wybieraj pokarmy spalające tłuszcz, które zużywają więcej kalorii do tego, aby mogły zostać strawione, niż dostarczają ich organizmowi. Jakie to pokarmy? Przede wszystkim świeże warzywa, bogate w witaminy i oczyszczające ciało: czosnek,  karczochy, szparagi, bakłażany (przeciwutleniacze - wchłaniają tłuszcze), boćwina, buraki, brokuły, marchewka, seler, grzyby, cykoria, kapusta, brukselka, kalafior, jarmuż, kapusta czerwona, kapusta kiszona, dynia, ogórki, cukinia, endywia, szpinak, fasolka szparagowa, sałata, roszponka, kukurydza, rzepa, cebula, pory, papryka, rzodkiewka, pomidory. Jest w czym wybierać!

 

Moc ziół

W twojej kuchni nie powinno zabraknąć aromatycznych ziół: mają one niezwykłą moc. Dodawaj je, gdzie tylko się da: wszystkie potrawy posypuj świeżymy ziołami, takimi jak kolendra, pietruszka, bazylia…  Zawierają one błonnik, który pozwala podczas trawienia wychwycić część tłuszczów, zapobiegając w ten sposób ich wchłanianiu. Używaj szczególnie świeżej mięty: dla osób, którym zależy na  płaskim brzuchu, ma ona bardzo interesujące właściwości, ponieważ pobudza trawienie. Mocny napar z mięty, wypity pół godziny przed posiłkiem, zmniejsza uczucie głodu i w naturalny sposób ogranicza apetyt.

 

Woda przede wszystkim

Aperitif to jeden z najbardziej niebezpiecznych momentów dnia: prawdziwa pułapka skutkująca niepożądanymi krągłościami… Aby  zrzucić z brzucha zbędny balast, trzeba będzie zrezygnować ze słodkich napojów gazowanych: jedna puszka zawiera średnio odpowiednik sześciu kostek cukru. Wysokokaloryczny jest również alkohol, którego nadmierne spożycie ma dodatkowo szkodliwy wpływ na zdrowie. Aby odnieść zamierzony efekt w postaci pozbycia się zbędnych krągłości, twoim ulubionym napojem musi być woda. W celu zapewnienia odpowiedniego drenażu tkanek pij co najmniej 2 litry wody dziennie. To najlepsze rozwiązanie, by pozbyć się toksyn i odpadków z organizmu, oczyścić tkanki i zapobiegać zatrzymywaniu wody w organizmie. Wystarczy trochę wysiłku i dyscypliny, a za kilka tygodni oponka na brzuchu będzie już tylko złym wspomnieniem.

 

Sen: tylko sen

Chcesz zachować szczupłą talię i pozbyć się brzucha? Śpij!  Amerykańscy naukowcy wykazali związek między czasem snu i ryzykiem otyłości brzusznej. Udowodnili, że osoby dorosłe śpiące w ciągu nocy mniej niż 5 godzin mają większą tendencję do gromadzenia tłuszczu trzewnego niż osoby śpiące 6 - 7 godzin w ciągu nocy. Dlaczego? Im mniej śpimy, tym bardziej jesteśmy głodni i tym więcej komórek tłuszczowych produkujemy, a mniej spalamy. Brak snu podnosi poziom hormonu głodu (greliny), a zmniejsza produkcję hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości (leptyny). Ostrzeżenie dla tych, którzy mało śpią - możecie nabrać ciała…

 

Sport: wróg miękkiego brzucha

Postępujące z wiekiem i wiotczeniem skóry rozluźnienie mięśni brzucha (prostego, skośnych i poprzecznego) wynika przede wszystkim z braku ćwiczeń. Dobrze zrozumiałeś: cudów nie ma - jeśli chcesz mieć płaski brzuch, musisz uprawiać sport. Aktywność fizyczna połączona ze zdrową dietą działa prewencyjnie: im bardziej umięśnione jest ciało, tym większe są jego wydatki energetyczne, a tłuszczowi trudniej się nagromadzać. Mężczyznom łatwiej tracić na wadze niż kobietom, więc nie zwlekaj: zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha!   Trening siłowy jest znakomitym sposobem na pozbycie się brzucha. Jego mięśnie są bowiem zaangażowane, a podczas odpoczynku rośnie poziom metabolizmu. W konsekwencji spalasz więcej kalorii również wtedy, gdy odpoczywasz. Ćwicz wszystkie grupy mięśni, nawet jeżeli twoim głównym celem jest pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha i  wzmocnienie jego mięśni.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JOGA

Z którym przyrządem możesz swobodnie kołować ku dobremu samopoczuciu i pozbywać się wstrętnych kalorii? Z piłką gym ball! Odkryj jej zalety, aby odzyskać płaski brzuch.

(2)
GORA STRONY