5 WSKAZÓWEK: CO MUSISZ WIEDZIEĆ, ZANIM ZACZNIESZ UPRAWIAĆ SPORT

Uprawianie sportu zakłada odpowiedni trening wykonywany zgodnie z pewnymi podstawowymi zasadami. Domyos daje 5 wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele treningowe.

 

Pamiętaj o rozgrzewce

Przed treningiem konieczna jest rozgrzewka.Pozwala rozgrzać mięśnie i przygotować się do wysiłku. Wykonanie kilku ćwiczeń rozgrzewających przed treningiem ma istotne znaczenie, ponieważ pozwala zwiększyć swoje możliwości i uniknąć kontuzji.

 

Rozciągnij się po treningu

Powoli kończysz trening, a w Twojej głowie świta myśl, "no to jutro czekają mnie zakwasy". Możesz jednak uniknąć takiej opóźnionej bolesności mięśni  wykonując kilka ćwiczeń rozciągających na zakończenie treningu. W ten sposób unikniesz wychłodzenia mięśni i zapobiegniesz nadwyrężeniom, krwiakom czy naciągnięciom ścięgna.

 

Miej świadomość, jakie są Twoje możliwości

Wracasz do uprawiania sportu i czujesz pełną gotowość, aby pokonać swoje ograniczenia? Uwaga - jeśli chcesz zbyt wiele, może to spowodować przykre konsekwencje! Najlepsza recepta to po prostu: słuchaj swojego ciała. Zapamiętaj:

 

  • Nie warto bić rekordów: nie zaczynaj od razu zbyt intensywnych treningów
  • Kontroluj częstotliwość treningów: na początku ćwicz raz na trzy dni, a następnie raz na dwa dni
  • Nie przekraczaj swoich granic, nigdy się nie zmuszaj i nie ćwicz za szybko
  • Zwolnij rytm i zrób sobie przerwę, gdy poczujesz ból

 

Dużo pij

Woda to najważniejszy składnik odżywczy naszego ciała. Mięśnie składają się w 80% z wody. Dobre nawodnienie organizmu poprawia dopływ krwi do mózgu, dostarcza składników odżywczych niezbędnych do sprawnego działania mięśni i wspomaga regenerację.Ponieważ podczas wysiłku fizycznego organizm traci dużo wody, należy dużo pić, aby uniknąć kontuzji, uszkodzenia ścięgna, skurczy, zmęczenia, przegrzania i problemów z trawieniem.

Pozwala to zoptymalizować wyniki sportowe i poprawić osiągnięcia.

 

Dbaj o higieniczny tryb życia

Jeśli chcesz uprawiać sport i zachować doskonałą formę, zadbaj o zdrowy tryb życia! Urozmaicona dieta, bogata w warzywa i owoce, to zdrowy i zrównoważony organizm. Cukry złożone, takie jak ryż i makaron, dostarczą energii niezbędnej na zajęciach sportowych. Dostosuj odżywianie do aktywności i jej natężenia.

Jakość snu ma podstawowe znaczenie dla uprawiania sportu. Zapewnij sobie dostatecznie dużo czasu na odpoczynek, aby rano wstać dobrą nogą!

Sen pozwala się doskonale zregenerować: dobry wypoczynek pozwoli osiągnąć lepsze wyniki sportowe!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Mata fitness Club
69,99 zł*
3.50 / 5 2 Opinie
    Rower treningowy VM 230
    599,99 zł*
    3.30 / 5 8 Opinie
      ROZNE SPORTY
      conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

      Wahasz się czy uprawiać sport z partnerem i spędzać razem więcej czasu? Na treningu w parze wszyscy zyskują, Domyos zaraz Ci wyjaśni dlaczego!

      (1)
      GORA STRONY