5 WSKAZÓWEK DLA TANCEREK

(10)

Jak szybko robić postępy w tańcu dzięki prostym i skutecznym sposobom? Odkryj nasze porady dotyczące doskonalenia techniki!

 

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującą czy doświadczoną tancerką, czy wolisz taniec klasyczny, modern jazz, hip hop czy jakikolwiek inny styl, odkryj 5 porad i wskazówek, by robić postępy w tańcu i czuć się dobrze w swoim ciele.

 

Rozwijanie zmysłu artystycznego z Express Yourself 

Nowy strój do tańca bez zmiany ubrania - brzmi kusząco? Teraz to możliwe dzięki kombinezonowi Express Yourself: ten jeden produkt kryje w sobie 10 różnych strojów. W zależności od tego, jaki taniec uprawiasz, albo po prostu na jaki strój masz akurat ochotę - dostosuj ubranie do swoich potrzeb i zmieniaj styl, kiedy tylko chcesz: odkryj ramiona, nogi lub plecy... postaw na styl orientalny lub asymetrię, wybierz wersję długą lub krótką... Wypróbuj kombinezon Express Yourself - ponieważ strój do tańca to również środek wyrazu! Różnicuj style i rozwijaj swój zmysł artystyczny!

 

Utrzymywanie równowagi

Która tancerka nie napotkała nigdy trudności w zachowaniu równowagi przy wytrzymywaniu pozycji lub wykonaniu piruetu bez zachwiania? By utrzymać równowagę, zapamiętaj poniższe wskazówki: kiedy wchodzisz na półpointy, myśl o stopniowym "wzrastaniu", tak jakby ktoś ciągnął Cię do góry. Wywieraj nogą nacisk na podłogę, by uzyskać stabilne podparcie. Myśl też o środku swego ciała: wciągnij brzuch (napinając mięsień poprzeczny), próbując "przykleić" pępek do kręgosłupa; napnij pośladki.

 

Praca nad gracją

W tańcu ekspresja pełna gracji i uzyskanie płynnych, eleganckich ruchów ciała nie jest wcale proste. Jednak widz często przygląda się uważnie górnym partiom ciała tancerza. By poruszać się z większą gracją, pomyśl o rozluźnieniu sylwetki i zachowaniu naturalnego wyrazu twarzy. Nie może być na niej widoczna najmniejsza oznaka wysiłku lub trudności. Uwolnij głowę i pozwól jej się ruszać, nie ma potrzeby się spinać. Nie oddalaj kciuków od reszty dłoni i nie zaciskaj palców jak przy chwytaniu czegoś: dobra tancerka musi z lekkością poruszać rękami. Twoje palce muszą być pod kontrolą, lecz rozluźnione (poruszaj nimi tak, jak gdyby na opuszki spadały krople wody). Pomyśl też o barkach: ruch wychodzi z łopatek, które stanowią oparcie dla rąk. Unikaj opadających łokci, pomyśl o podtrzymaniu nadgarstka. Odpowiednia postawa i wytrzymałość pomogą Ci uzyskać gładki, harmonijny łuk.

 

Poprawa elastyczności

Rozciągnięcie nie jest niezbędne w uprawianiu tańca, jest jednak cechą pożądaną przez wiele tancerek. Jeśli nie jest wrodzone, można je wypracować stopniowo dzięki cierpliwości i rozsądkowi, zgodnie z własnymi ograniczeniami. By pomóc Ci w zwiększeniu elastyczności, proponujemy specjalne ćwiczenie rozciągające do szpagatu. Najpierw rozgrzej się przez 10 minut, mieszając kilka podstawowych ćwiczeń. Usiądź na podłodze po turecku i kilka razy "zroluj" plecy. Rozgrzej dolne partie nóg, wykonując kilka wymachów, wykonaj serię podskoków i przysiadów. Następnie przejdź do poniższego ćwiczenia:

 

  • Sposób wykonania ćwiczenia: wyciągnij się na plecach, unieś nogi i oprzyj je o ścianę. Po przyjęciu odpowiedniej pozycji złóż nogi jak żaba, pracując w ten sposób nad pozycją en-dehors i rozwarciem. Utrzymaj pozycję, następnie "otwórz" najpierw prawą nogę, później lewą. Stopniowo opuszczaj nogi na boki (à la seconde), nie wkładając w to zbyt dużej siły.

 

  • Oddychanie: oddychaj głęboko i powoli wydychaj powietrze podczas całego ćwiczenia, by rozluźnić i dotlenić mięśnie - stopniowo będą się stawać coraz bardziej elastyczne.

 

  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: pamiętaj, by przez cały czas wykonywania ćwiczenia Twoje pośladki były "przyklejone" do ściany, a plecy do podłogi. Wciągnij brzuch i maksymalnie rozciągnij nogi. Nie zmuszaj się do dalszego rozciągania, jeśli czujesz silny ból.

 

  • Powtórzenia: wykonaj to ćwiczenie raz, przez 15 minut.

 

Osoby, które są już dobrze rozciągnięte, mogą założyć ciężarki na kostki, na przykład Gym Weight Domyos. Pozwolą Ci one pogłębić pozycję w rozciągnięciu i stopniowo, delikatnie zwiększać je o kolejne centymetry!

 

Właściwe oddychanie

Przed spektaklem tanecznym ważne jest wygospodarowanie chwili dla siebie i zrelaksowanie się. Każdy tancerz ma zresztą własne sposoby radzenia sobie z tremą przed wyjściem na scenę. Dobra rada? Naucz się relaksować dzięki świadomemu oddychaniu brzusznemu. Naprawdę głębokie oddychanie powoduje poprawę samopoczucia i psychiczne odprężenie. Pozwala ono również dotlenić mięśnie. Aby czuć się dobrze fizycznie i psychicznie, wykonuj to ćwiczenie relaksacyjne podczas przygotowań do spektaklu oraz w tym wielkim dniu:

 

  • Usiądź na podłodze, opierając się o ścianę, lub połóż się na plecach
  • Powoli i głęboko wciągnij powietrze przez nos
  • Połóż dłoń na brzuchu i wypuść powietrze ustami, lekko wciągając brzuch (naciskaj dłonią na brzuch, aby go wciągnąć)
  • Następnie weź wdech przez nos, wypinając wyłącznie brzuch (brzuch się "nadyma")
  • Zrób powolny wydech ustami (wydech jest wolniejszy od wdechu)
  • Powtórz ćwiczenie 3 razy pod rząd

 

 

 

Znasz już 5 porad, dzięki którym będziesz robić postępy w tańcu lub po prostu dobrze poczujesz się we własnym ciele przed wejściem na scenę. W dniu występu skup się tylko na jednej rzeczy, zapominając o całej reszcie: na przyjemności z tańczenia!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Pointy do tańca klasycznego Relevé damskie i dla dzieci
149,99 zł*
3.70 / 5 29 Opinie
    Kombinezon do tańca EXPRESS YOURSELF damski
    99,99 zł*
    4.40 / 5 118 Opinie
      GORA STRONY