5 wskazówek: uprawiaj sport bez ryzyka dla serca

Konieczne jest wzmocnienie mięśnia sercowego. Trzeba wiedzieć w jaki sposób trenować, aby utrzymywać serce w dobrym stanie. Jak to zrobić? Uprawiaj sport regularnie! Aby chronić swoje serce podczas wysiłku fizycznego, należy również przestrzegać pewnych zasad. Odkryj nasze wskazówki, jak uprawiać sport w pełni bezpiecznie i bez ryzyka dla serca.

 

Rozgrzewka

Poświęć 10 minut przed treningiem na rozgrzewkę. Taka rozgrzewka pozwala stopniowo podnieść tętno, aby przygotować organizm na wysiłek. Wskazane jest wykonanie ćwiczeń rozciągających, dzięki którym ciało i mięśnie są gotowe na ćwiczenia.

 

Ocena tętna

Do oceny tętna wystarczy proste obliczenie. Wystarczy odjąć od 220 swój wiek (na przykład: 220 – 34 lata = 186). Podczas uprawiania sportu nie należy przekraczać granicy tętna 186 uderzeń na minutę.

 

Dużo pij

Pamiętaj, aby podczas wysiłku systematycznie pić. Wypijaj kilka łyków mniej więcej co 30 minut. Dobre nawodnienie organizmu poprawia dopływ krwi do mózgu, dostarcza składników odżywczych niezbędnych do sprawnego działania mięśni i wspomaga regenerację.

 

Czas na regenerację

Po każdym treningu wytrzymałościowym należy stopniowo obniżać tętno. Nie należy nagle kończyć ćwiczeń, ale stopniowo zwalniać tempo, aby się zregenerowaćPo treningu nie spiesz się zbytnio pod prysznic! Zaczekaj na obniżenie temperatury ciała, co trwa co najmniej 15 minut.

 

Ćwicz odpowiednio do pogody

Przez kaprysy pogodowe musisz nieustannie zmieniać swój program ćwiczeń! Dostosuj swoją aktywność fizyczną do temperatury na dworze. Wysokich lub niskie temperatury mocniej obciążają serce i organizm, w obydwu przypadkach należy więc zwolnić tempo, aby nie przeciążać serca.

 

Warto wiedzieć

Jeżeli odczuwasz najmniejszy ból w klatce piersiowej lub nadmierne przyspieszenie akcji serca przed wysiłkiem, w trakcie lub po jego zakończeniu, natychmiast przerwij aktywność fizyczną i skonsultuj się z lekarzem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY