CO POWINNO SIĘ JEŚĆ PRZED TRENINGIEM?

(7)

Prawidłowe odżywianie przed treningami to sprawa kluczowa. Nie chodzi bynajmniej o to, by zjeść cokolwiek. Na śniadanie wybieramy pokarmy o niskim indeksie glikemicznym, aby spalać kalorie, a przede wszystkim więcej tłuszczy. W posiłkach stawiamy na potrawy bogate w skrobię, z umiarkowaną zawartością białek, aby podczas treningu dopisywała nam forma. Przede wszystkim zaś po posiłku czekamy co najmniej 2 lub 3 godziny , zanim przystąpimy do jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych!

 

Odżywiać się prawidłowo, aby być aktywnym

Twój organizm potrzebuje sił, a więc zasobów energetycznych, aby sprostać sesji treningowej! Odpowiednie odżywianie pomoże ci więc ćwiczyć więcej.

 

Co na śniadanie?

Według amerykańskich badań spożywając przed treningiem pokarmy o niskim indeksie glikemicznym, wydatkujemy tyle samo kalorii, co w przypadku posiłku o wysokim indeksie glikemicznym, przede wszystkim zaś spalamy więcej tłuszczu. Zanim więc udasz się do klubu fitness, w porze śniadaniowej zastąp napoje energetyczne, batony, wszelkiego rodzaju przekąski i chleb z masłem pokarmami o niskim indeksie glikemicznym, takimi jak jogurt + owoc + muesli (niesłodzone) i inne suszone owoce.

 

A co z posiłkami?

Osobom chcącym zapewnić sobie olimpijską formę bardzo często zaleca się dietę zawierającą dużo pokarmów bogatych w skrobię, białka w ilości umiarkowanej oraz posiłek o niskiej zawartości tłuszczu.

Złe tłuszcze, czyli kwasy tłuszczowe nasycone, usztywniają tętnice, które przecież podczas wysiłku muszą być bardzo « elastyczne », aby doprowadzać więcej krwi utlenowanej do mięśni. Te substancje tłuszczowe, występujące w serach, śmietanie, maśle czy pizzy sprzyjają przybieraniu na wadze. Należy więc unikać ich przed treningiem!

 

Co wyeliminować z diety?

Słodycze

Nawet jeśli grafik jest napięty i biegniemy, aby zdążyć na ulubione zajęcia fitness, słodkim przekąskom przed treningiem mówimy "nie". Dlaczego? Dlatego, że wszystkie one podnoszą poziom glikemii zdecydowanie za wysoko. Efektem jest pojawienie się nagłego zmęczenia (hipoglikemia) w trakcie ćwiczeń.

Zbyt tłuste potrawy

Przed ćwiczeniami fizycznymi nie spożywamy tłustych pokarmów. Dlaczego? Ponieważ organizmowi ciężko będzie je strawić podczas treningu, zwłaszcza jeżeli konsumowane są w dużej ilości.

 

Czy można jeść tuż przed ćwiczeniami?

Lepiej zostawić organizmowi czas na trawienie. Jeśli nie chcemy, aby proces trawienia zakłócił nam sesję treningową, po posiłku odczekajmy co najmniej 2 - 3 godziny, zanim przystąpimy do jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych. Ciało musi przyswoić składniki odżywcze, zanim zostanie wystawione na próbę.

 

Co jeść po zakończeniu aktywności sportowej?

Po treningu konieczna jest regeneracja. Musisz naładować baterie swojego organizmu! Twoje ciało pociło się, tracąc wodę, minerały i substancje odżywcze. Oczekuje teraz odpowiedniej rekompensaty: musi wchłonąć substancje odżywcze, aby odżywić mięśnie i odzyskać potrzebną mu siłę. Wybierz urozmaicone menu, zawierające węglowodany, białka i tłuszcze w umiarkowanej ilości, aby na nowo nabrać energii.

 

 

 

Pamiętaj też o nawadnianiu organizmu przed, w trakcie i po wysiłku!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Bidon fitness 750 ml
19,99 zł*
4.40 / 5 5 Opinie
    Bidon fitness 750 ml
    19,99 zł*
    4.40 / 5 5 Opinie
      GORA STRONY