ĆWICZENIA SIŁOWE JAKO UZUPEŁNIENIE INNYCH DYSCYPLIN

(2)

Jedną z zalet ćwiczeń siłowych stanowi fakt, że mogą one stanowić uzupełnienie wielu innych sportów. Jest to dyscyplina, którą można doskonale łączyć z innymi sportami i dzięki temu osiągać lepsze wyniki w dyscyplinie, na której nam zależy. Dyscypliny, które doskonale łączą się z ćwiczeniami siłowymi to sporty walki i sporty wytrzymałościowe. Ćwiczenia siłowe przynoszą istotne korzyści i są bardzo przydatne jako uzupełnienie innych sportów.

 

Ćwiczenia siłowe i sporty walki

Długo uważano, że ćwiczeń siłowych nie należy łączyć ze sportami walki. Twierdzono, że podnoszenie ciężarów ma niekorzystny wpływ na prędkość i elastyczność, które są niezbędne w sportach walki. Obecnie jednak wielu ćwiczących uważa, że ćwiczenia siłowe pozwalają zwiększyć siłę i wzmocnić mięśnie, co jest niezbędne w sportach walki.

 

Połączenie ćwiczeń siłowych ze sportami walki pozwala zatem:

  • zyskać większą moc (siłę i prędkość)
  • zapewnić lepszą stabilność, niezbędną przy uprawianiu sportów tego rodzaju
  • zapobiegać urazom dzięki wzmocnieniu mięśni i stawów
  • zwiększyć elastyczność mięśni podczas dłuższych okresów regeneracji
  • zwiększyć masę mięśniową, której wpływ na wygląd ma również niemałe znaczenie…

 

Jeżeli chcesz połączyć sport walki z ćwiczeniami siłowymi, nie zapominaj o swoim celu, tj. o wykonywaniu ćwiczeń siłowych w taki sposób, aby poprawić swoje walory niezbędne do uprawiania Twojego ulubionego sportu. Możesz połączyć wykonywanie ćwiczeń siłowych zmierzających do wzmocnienia się z regularnym treningiem obwodowym, który pozwala zwiększyć wytrzymałość (rozpoczynając na przykład swoją sesję treningową od dziesięciominutowego biegu).

Nie ćwicz ze zbyt dużym obciążeniem i realizuj zróżnicowany program treningowy. W ten sposób, przy 2 lub 3 sesjach treningowych tygodniowo, zapobiegasz przeciążeniu fizycznemu i psychicznemu, rozwijasz różne możliwości i masz urozmaicony trening.

 

Ćwiczenia siłowe i sporty wytrzymałościowe

Ćwiczenia siłowe są również doskonałym sprzymierzeńcem osób uprawiających sporty wytrzymałościowe. Zapewniają one siłę i solidność, pod warunkiem osiągnięcia należytej równowagi między obydwoma dyscyplinami. W tym celu dyscypliny należy rozdzielić i uprawiać niezależnie. Podobnie osoby, które wykonują ćwiczenia siłowe, powinny regularnie realizować treningi cardio, gdyż rozwijanie wyłącznie umięśnienia ma niekorzystny wpływ na wytrzymałość. W przeciwieństwie do rozpowszechnionych opinii, trening cardio nie wywiera szkodliwego wpływu na masę mięśniową.

 

 

 

Ogólnie rzecz biorąc ćwiczenia siłowe poprawiają wyniki osiągane w sportach wytrzymałościowych, czy to w kolarstwie, czy też w biegach. Nie powodują wzrostu masy, ale poprawiają wydolność anaerobową, zapewniają skuteczny bieg i dobre wyniki. W kolarstwie ćwiczenia siłowe pozwalają rozwijać siłę nóg, co daje lepsze osiągnięcia przy sprincie i wydłuża maksymalny czas wysiłku. Jest to również doskonały sposób na wyczerpanie nerwowe.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY