ĆWICZENIA SILOWE - SPORT DLA SENIORA

(2)

W obecnych czasach wszyscy chcą jak najdłużej zatrzymać młodość i robią wszystko, aby powstrzymać skutki upływu czasu na wygląd i ciało. Sport, a w szczególności ćwiczenia siłowe, to dobry sposób na jak najdłuższe zachowanie młodości.

 

Starzejąc się, dbajmy o nasze ciało

Warto wiedzieć, że po 50 roku życia masa mięśniowa i siła zmniejszają się o 40 - 50%. Wraz z upływem czasu to zjawisko się nasila! Z wiekiem mamy większą zadyszkę, przybieramy na wadze i pogarsza się nasz zmysł równowagi. Ma to istotny wpływ na mobilność, zdolność do prowadzenia samodzielnego życia i zwiększa częstotliwość upadków. W pewnym wieku brak aktywności fizycznej może spowodować poważne konsekwencje. Aby temu zaradzić, dobre rozwiązanie stanowi uprawianie łagodnego sportu.

 

Aktywność sportowa:

  • zmniejsza ryzyko otyłości
  • łagodzi napięcia
  • zmniejsza ryzyko powstawania złogów w naczyniach krwionośnych
  • powoduje obniżenie poziomu cholesterolu
  • zwiększa masę kości
  • wzmacnia układ odpornościowy
  • poprawia stan mięśni

 

Korzyści wynikające z treningu siłowego

Ćwiczenia siłowe to sport odpowiedni dla seniorów, ponieważ pozwala zachować siły, masę mięśniową i równowagę. Wbrew przesądom, wiek nie stanowi ograniczenia w treningu siłowym, który pozwala się wzmocnić w każdym wieku. Trening siłowy można wykonywać niezależnie od tego, ile mamy lat, ponieważ ćwiczenie mięśni nie obciąża serca ani układu krążenia. Łagodne ćwiczenia  o stopniowo rosnącym poziomie trudności są dobre nie tylko dla ciała, ale i dla ducha osób w starszym wieku.

 

Ponadto ćwiczenia siłowe można wykonywać w swoim rytmie, a ruchy można dostosować do swoich możliwości, przy zachowaniu stabilnej pozycji. Aby poprawnie wykonywać ćwiczenia i nie odnieść kontuzji, należy zastosować się do wskazówek trenera. Trening siłowy:

  • zmniejsza ryzyko upadku, które rośnie z wiekiem
  • pozwala zwiększyć masę mięśniową
  • pomaga walczyć z osteoporozą, ponieważ wzmacnia kości i stawy
  • zwiększa tempo marszu
  • poprawia koordynację, równowagę i jakość życia
  • podnosi samoocenę
  • pozwala zachować siły fizyczne i mobilność

 

Udowodniono wreszcie, że wykonywanie ćwiczeń z obciążeniem i z hantlami pomaga zminimalizować degradację intelektualną. Regularny trening siłowy w połączeniu ze zrównoważona dietą poprawia funkcje poznawcze, które pozwalają np. opracować trasę, przypomnieć sobie numer telefonu, rozpoznać twarz, liczyć w pamięci, prowadzić samochód, a nawet czytać! Taka aktywność fizyczna pozwala zatem seniorom zachować dłużej sprawność i niezależność, poczuć się młodo ciałem i duchem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Zestaw hantli 30 kg
319,99 zł*
4.50 / 5 2 Opinie
    Ławeczka treningowa 100
    429,99 zł*
    3.00 / 5 1 Opinia
      GORA STRONY