ĆWICZENIA Z WORKIEM TRENINGOWYM

(3)

Zastanawiasz się może po co ćwiczyć z workiem treningowym? Jakie mięśnie pracują przy takich ćwiczeniach? Jaki worek treningowy wybrać? Poznaj nasze odpowiedzi na te pytania.

 

Korzyści z ćwiczeń z workiem treningowym

Wykorzystywanie worka podczas treningu ma szereg zalet dla każdego sportowca. Warto podkreślić, że przed rozpoczęciem treningu trzeba poznać techniki zadawania ciosów, aby wykonywać je umiejętnie i nie odnosić urazów. Ciosy wykonywane próbnie bez worka powinny być szerokie i elastyczne.

 

Głównym atutem treningu z workiem dla boksera jest skuteczność zadawanych ciosów i świadomość, jaki efekt mają zadawane uderzenia. To dobry sposób, aby poczuć siłę i realne skutki stosowanej techniki. Trening zaawansowanych bokserów składa się często z ćwiczeń siłowych i treningu cardio, podczas którego ćwiczy się ciosy, skakanie na skakance i pompki.

 

Ćwiczenia z workiem treningowym przynoszą szereg korzyści zarówno dla osób, które uprawiają sporty walki, jak również dla tych, którzy po prostu opanowali podstawowe zasady treningu z workiem. Taki trening pozwala:

  •        Wzmocnić mięśnie, w szczególności mięśnie ramion, triceps, mięśnie grzbietu i klatki piersiowej
  •        Zwiększenie siły uderzenia
  •        Zwiększenie wytrzymałości i odporności
  •        Skuteczny trening cardio, ponieważ trening z workiem jest wymagający fizycznie
  •        Wyładowanie się, które pozwala się pozbyć stresu i niepokojów życia codziennego.

 

Wybór worka treningowego i ćwiczenia

Aby trening z workiem był efektywny, trzeba wybrać odpowiedni sprzęt, dostosowany do naszych wymagań. Worki treningowe są wykonywane z 3 rodzajów materiału:

  •        z tkaniny: taki rodzaj worka treningowego przeznaczony jest do ćwiczeń rekreacyjnych
  •        z poliuretanu: do regularnego użytku
  •        ze skóry: do regularnych i intensywnych ćwiczeń. Taki worek jest najtrwalszy.

 

Worek treningowy waży najczęściej od 20 do 30 kg i ma wysokość od 80 do 120 cm. Do ciosów pięścią i kopnięć lepiej wybrać worek o wysokości 120 cm. Worek należy również umieścić na odpowiedniej wysokości, tj. ok 10 cm powyżej wzrostu użytkownika. Wysokość zawieszenia można dostosować, jeżeli worek służy również do kopnięć. Warto wreszcie wiedzieć, że worek treningowy czyści się gąbką i wodą z mydłem, ale bez dodatku środków chemicznych.

 

Rady szefa działu sporty walki firmy Domyos - Laurenta Avrila

Wybór worka treningowego zależy od jego przeznaczenia:

  •        model TB 390: przeznaczony jest do sporadycznych treningów o charakterze rekreacyjnym
  •        model TB 580: przeznaczony jest do regularnego użytkowania
  •        model TB 1200: do regularnych treningów, także intensywnych
  •        zestaw cardio Boxing : kompletny zestaw do treningu bokserskiego, w którego skład wchodzą rękawice, worek bokserski i skakanka.
  •        a dla dzieci: worek treningowy junior dmuchany worek to świetna zabawa i amortyzacja!

 

Do ćwiczeń z workiem treningowym konieczne jest założenie albo rękawic, albo rękawic bez palców z amortyzacją z pianki lub żelu, albo specjalnych rękawic. Można stosować klasyczne rękawice bokserskie, ale przy takich ćwiczeniach jest w nich za gorąco. Dodatkowo dla skutecznej ochrony i odpowiedniej higieny, tj. ze względu na wchłanianie wilgoci, warto się zaopatrzyć w mitenki lub bandaże bokserskie (dla zaawansowanych bokserów), które zakłada się pod rękawice bokserskie.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
WSZYSTKIE PORADY

Przyciąga on coraz więcej kobiet, ponieważ jest to doskonała możliwość, aby się wyszaleć i wyszczuplić sylwetkę. Daj ujście emocjom, a stawisz czoła codziennym wyzwaniom z większym spokojem!

(1)
GORA STRONY