DLACZEGO TRENING SIŁOWY JEST WAŻNY PODCZAS ODCHUDZANIA?

(5)

Jeśli Twoim celem jest utrata wagi, zastanów się nad treningiem siłowym. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

 

Jaka jest podstawowa zasada chudnięcia?

Jeśli chcesz stracić na wadze, musisz zmusić swój organizm, by sięgnął po energię do zapasów tłuszczu. W jaki sposób? Dzięki odpowiedniemu tętnu! Tętno może zostać podniesione dzięki aktywności fizycznej, jak trening na bieżni, rowerku stacjonarnym, eliptycznym, ale także przez wykonywanie ćwiczeń siłowych. Jeśli przyspieszasz swoje tętno poprzez ćwiczenia siłowe, zyskujesz podwójnie: budujesz mięśnie, przyspieszając utratę wagi.

 

Utrata kilogramów za pomocą tętna

Generalnie tętno, przy którym Twój organizm będzie spalać największą ilość tłuszczu, odpowiada średniej 70-80% Twojego tętna maksymalnego. Teoretycznie u mężczyzny tętno podczas treningu powinno odpowiadać następującemu wzorowi: 220 - wiek; od tej różnicy obliczamy 70-80% (dla kobiety 226-wiek). Uwaga: mówimy o uśrednionym wyniku, co oznacza, że Twój indywidualny może wynosić więcej lub mniej podczas treningu. Twój puls nie działa jak prędkościomierz - dostosowuje się do wysiłku!

 

W jaki sposób trening siłowy pomaga stracić na wadze?

Każdy trening cardio (bieganie, rower eliptyczny itp.) wspiera chudnięcie. Jednak jeśli dołączysz do tego trening siłowy, to osiągniesz jeszcze lepsze wyniki. Dlaczego?

  • Im bardziej masz rozwinięte mięśnie, tym większa jest liczba kalorii wykorzystywana przez Twój organizm. Przykładowo: dodatkowe 500 g mięśni spala około 100 kcal.

  • Trening siłowy pomoże Ci pozbyć się tłuszczu, a nie Twojej cennej tkanki mięśniowej.

  • Trening siłowy, dzięki któremu tracisz na wadze, to trening siłowo-wytrzymałościowy: 6 do 8 serii, 15 do 30 powtórzeń i krótkie przerwy pomiędzy seriami (15 do 45 sekund). Wybierz takie obciążenie, które doprowadzi Cię do zadyszki, ale nie uniemożliwi wykonania wszystkich powtórzeń i serii. Ten trening powinien trwać od 30 do 60 minut.

  • Ćwiczenia pozwalające spalić więcej kalorii to ćwiczenia funkcjonalne, podczas których używamy kilku partii mięśni: nóg, pleców, klatki piersiowej, pośladków = przysiady, podciąganie, pompki, wyciskanie, martwy ciąg...

 

Jak schudnąć dzięki wzmacnianiu mięśni?

Na początku Twój trening powinien być kombinacją 75% cardio oraz 25% treningu siłowego. Po kilku tygodniach będziesz mógł przejść do 50/50. Jak trenować? Są 2 warianty:

  • Trening podzielony w czasie: na przykład jeśli planujesz ćwiczyć 60 minut, to przez 45 minut trenuj cardio, a potem przez 15 minut - trening siłowy.

  • Trening podzielony na ćwiczenia: na przykład 75% ćwiczeń cardio i 25% ćwiczeń siłowych (trening obwodowy).

 

 

Należy pamiętać, że pożądane wyniki osiągamy w 50% dzięki sportowi i w 50% dzięki właściwemu odżywianiu! Oczywiście uprawianie sportu nie jest przyzwoleniem na zwiększenie ilości jedzenia, cukrów ani tłuszczów. Aktywność fizyczna nie jest usprawiedliwieniem dla nieracjonalnego odżywiania. Dlatego, jeśli chcesz schudnąć, pamiętaj o zdrowym i zrównoważonym odżywianiu (białka, warzywa, produkty zawierające skrobię - każde powinno stanowić 1/3 posiłku). Jedz owoce, które są bogate w witaminy, ale unikaj podjadania między posiłkami. Jeśli spożywasz więcej kalorii niż potrzebuje Twój organizm (średnio 2000 kalorii dziennie dla kobiet, 2500 dla mężczyzn), będzie Ci trudno wykorzystać nadmiar kalorii podczas aktywności fizycznej.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Zestaw hantli 20 kg
149,99 zł*
4.60 / 5 26 Opinie
    GORA STRONY