DZIEŃ BEZ EKSCESÓW

(1)

Dzień bez stresu, tylko i wyłącznie dla Ciebie, to już teraz... pozwól nam się poprowadzić.

 

Godzina 9.00 Spokojne przebudzenie

Dzisiaj nie wyskakujemy z łóżka Poświęć trochę czasu, aby rozbudzić się spokojnie. Powoli otwórz oczy, wykonaj głęboki wdech wypinając brzuch, a następnie wydech, opróżniając płuca z powietrza do maksimum. Następnie przeciągnij się na całą długość ciała, jak robi to kot. Usiądź na brzegu łóżka i spokojnie wstań.

 

Godzina 9.15 Sok oczyszczający

Czy wiesz, w jaki sposób oczyścić swoje ciało z wszystkich toksyn, jakie zgromadziły się w nim w ciągu nocy? Wypij szklankę soku z wyciśniętej cytryny rozcieńczonego w letniej wodzie. Nic lepszego, aby oczyścić organizm i w doskonały sposób rozpocząć dzień. Owoc ten ma właściwości moczopędne i wspomaga przemianę materii.

 

Godzina 9.30 Ujędrniające ćwiczenia jogi

Aby sprawić sobie przyjemność i zrelaksować umysł, nie ma nic lepszego, niż krótka przerwa na ćwiczenie jogi. Postawa, którą wybraliśmy ma wiele zalet: zapewnia uelastycznienie kręgosłupa, ćwiczenie i rozciągnięcie klatki piersiowej i masaż mięśni brzucha zapobiegający powstawaniu wałeczków tłuszczu, a ponadto oczyszcza skórę i wspomaga krążenie krwi. To naprawdę doskonałe ćwiczenie na pobudzenie mięśni oraz ujędrnienie ciała.

 

Usztrasana: czyli wielbłąd

  • Sposób wykonania ćwiczenia: uklęknij na ziemi w taki sposób, aby kostki dotykały podłoża. Powoli odginaj klatkę piersiową do tyłu. Jeżeli jesteś w stanie to wykonać, chwyć się za pięty. Kiedy znajdujesz się w stabilnej pozycji, wygnij się dodatkowo, wysuwając miednicę do przodu i do góry. Głowa powinna podążać za nachyleniem ciała. Pozostań w tej pozycji tak długo, jak możesz, a następnie podnieś się powoli, najpierw wyciągając jedną rękę, a następnie drugą.

 

  • Oddychanie: wykonaj wdech przed odgięciem ciała do tyłu; wykonaj wydech w czasie wygnania się w tył. Podczas pozostawania w pozycji ćwiczenia oddychaj normalnie.

                                    

  • Wskazówki bezpieczeństwa: pamiętaj, aby wciągnąć brzuch i napiąć mięśnie brzucha; przed odgięciem ciała do tyłu wyprostuj klatkę piersiową i wyciągnij głowę do góry, aby nie uciskać nadmiernie swoich lędźwi.

 

  • Liczba powtórzeń: 4 powtórzenia z krótką przerwą na odpoczynek.

 

Godzina 10.00 Śniadanie pełne świeżości

Zrezygnuj ze swojej codziennej kawy i wypij raczej dużą filiżankę zielonej herbaty. Jest to napój równocześnie moczopędny i wyszczuplający, umożliwiający spalanie kalorii oraz absorpcję tłuszczu. Przyrządź herbatę bez mleka i bez cukru. Aby zaspokoić głód, zjedz kromkę razowego chleba z niewielką ilością masła, 1 ser biały z 0% tłuszczu i pomarańczę, która zapewni Ci niezbędne witaminy.

 

Godzina 11.00 Piersi pełne powietrza

Jeżeli myślisz, że dzień pełen wypoczynku oznacza siedzenie na kanapie: zapomnij o tym. Aby pozbyć się toksyn i odzyskać pozytywną energię, załóż buty sportowe i wyjdź na świeże powietrze. Oddychaj czystym, orzeźwiającym powietrzem poranka, aby odświeżyć sobie umysł. Jeżeli tylko możesz, wybierz się do parku lub jeszcze lepiej nad brzeg morza, aby zapewnić sobie prawdziwy zastrzyk energii. Morskie powietrze zawiera dużo jonów ujemnych, które regulują poziom serotoniny, czyli hormonu, od którego zależy poziom stresu.

 

Godzina 11.30 Koktajl witamin

Poniżej zamieściliśmy przepis na specjalny, energetyczny sok, którym możesz delektować się, aby zapewnić sobie energię na cały dzień, ale przede wszystkim osiągnąć cel, którym jest spożywanie 800 g warzyw dziennie. Najlepiej jest używać dobrej jakości miksera do soków owocowych, zapewniającego uzyskanie maksymalnej ilości soku (bardzo niewiele suchej masy). Włóż do niej 2 jabłka, 2 marchewki, 1/4 długości palca imbiru. Teraz jest doskonale.

 

Godzina 12.30 Lekki obiad

Aby zapewnić sobie maksimum witamin, wybierz lekki przepis pełen smaku: tabule z komosy ryżowej ze świeżymi ziołami (patrz "Bomba energetyczna", Martine Fallon). Przygotuj 200 g komosy ryżowej z niewielką ilością oliwy z oliwek. Dodaj startą skórkę zielonej cytryny, z grubsza pokruszone migdały usmażone na oliwie z oliwek, 1 świeżą i drobno pokrojoną zieloną paprykę chilli, cukinię i ogórek pokrojone w kostki, drobno posiekaną pietruszkę oraz miętę. Posyp solą z Guerande...

 

Godzina 14.00 Czas na marzenia

Czas, aby trochę pomarzyć. Połóż się wygodnie i poczytaj ciekawą książkę. Spróbuj wypocząć w spokojnej atmosferze. Jeżeli masz ochotę na sen, pozwól sobie na krótką sjestę. Przeprowadzone badania wykazały, że popołudniowa drzemka przez 20 do 90 minut wspomaga pracę mózgu i umożliwia zmniejszenie ryzyka przyrostu wagi. Poza tym, tego rodzaju krótka drzemka podczas dnia w żaden sposób nie zakłóca normalnego snu w nocy.

 

Godzina 16.00 Warzywny podwieczorek

5 migdałów + 1 szklanka mleka ryżowego. Zamiast sięgać po słodkie przekąski, zjedz raczej kilka migdałów. Uwaga, nie więcej niż niewielką garść! Migdały nie zawierają cukru, jednak w doskonały sposób zaspokajają głód, dzięki wysokiej zawartości błonnika i białek. Mleko ryżowe jest szczególnie bogate w powoli przyswajane cukry, witaminy i minerały.Jest słodkie i doskonale lekkostrawne.

 

Godzina 17.00 Oddech pełen tlenu

Prawidłowe oddychanie stanowi podstawę zdrowia: w zdrowym ciele zdrowy duch. Jest to również niezwykła przyjemność: odczucie powietrza, które trafia do naszych płuc i zapewnia nam życie... Absolutnie konieczne jest nauczenie się metody oddychania brzusznego, która zapewnia zrelaksowanie całego organizmu i lepsze radzenie sobie z codziennymi trudnościami.

 

Ćwiczenie relaksacyjne: siedząc z plecami opartymi o ścianę lub leżąc na plecach, ipowoli wykonaj głęboki wdech przez nos. Ułóż jedną rękę na brzuchu i wykonaj wydech przez usta, lekko wciągając brzuch (wciśnij brzuch ręką, aby wciągnąć go prawidłowo). Następnie wykonaj wdech przez nos, wypełniając jedynie brzuch (brzuch się wypina). Powoli wykonaj wydech przez usta (wydech powinien być wolniejszy, niż wdech). Powtórz to ćwiczenie 3 razy z rzędu.

 

Godzina 18.00 Wieczorny rytuał

Co może być lepszego na zakończenie dnia wypoczynku, niż seans własnoręcznego masażu? Oto 3-minutowy rytuał, który należy powtarzać co wieczór, aby wspomagać krążenie i skutecznie pozbyć się toksyn: własnoręcznie wykonywany masaż. To doskonały sposób, aby oczyścić organizm i pozbyć się toksyn oraz niepotrzebnej wody, a także usprawnić trawienie. Rozpocznij od wykonywania ruchów okrężnych ma brzuchu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Następnie wykonaj masaż uciskowy: chwyć skórę na brzuchu jedną lub dwiema rękami pomiędzy kciukami a pozostałymi palcami i ugniataj ją między nimi.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JOGA
conseils-yoga-astuce-yoga-en-vacances

Uprawianie jogi na wakacjach jest teraz w modzie i oferta wyjazdów tego rodzaju jest coraz bogatsza. Zdecyduj się na taką formę wakacji i ciesz się latem między relaksem a medytacją…

(1)
GORA STRONY