JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNI PRZYRZĄD DO ĆWICZENIA MIĘŚNI BRZUCHA?

(1)

Przyrządy do ćwiczenia mięśni brzucha dzielimy na dwie kategorie: na przyrządy statyczne i dynamiczne. Aby zdecydować się na jeden z nich, należy wziąć pod uwagę kilka kryteriów: poziom (początkujący czy zaawansowany?) oraz cel ćwiczeń (czy chcemy wyrzeźbić muskulaturę czy wzmocnić mięśnie głębokie?). Warto zapoznać się z poniższymi radami i wskazówkami, które będą pomocne w wyborze odpowiedniego przyrządu do ćwiczenia mięśni brzucha.

 

Czy chcesz mieć płaski, wyrzeźbiony brzuch? Wybierz sprzęt do ćwiczenia mięśni brzucha! Doskonale wzmacnia mięśnie brzucha i wyszczupla sylwetkę, w taki sprzęt warto się jak najszybciej zaopatrzyć.

 

Zanim dokonasz wyboru, przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha:

przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha gwarantuje solidną pracę mięśni brzucha: górnych, dolnych i skośnych.

Przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha  stosowany jest zasadniczo do ćwiczenia górnych, dolnych i skośnych mięśni brzucha.

 

Takie ćwiczenia przynoszą następujące korzyści dla ciała:

  • Wzmocnienie mięśni brzucha
  • Wyszczuplenie sylwetki
  • Trzymanie i wzmocnienie mięśni lędźwiowych

 

Poprawna pozycja

Należy pamiętać o napięciu mięśni brzucha i utrzymywania podczas ćwiczeń napięcia w obrębie mięśni brzucha, szyi i lędźwi. Wykonywane ruchy nie powinny być zamaszyste: lepiej skoncentrować się na wykonywaniu ruchów o mniejszym zakresie, ale ważne jest utrzymanie kontroli nad ciałem (dzięki trzymaniu przez mięśnie brzucha).

W razie problemów z kręgosłupem, należy zachować  ostrożność podczas ćwiczenia mięśni brzucha.

 

Jaki przyrząd w jakim celu?

Dobrze wybrany przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha oznacza przyrząd dostosowany do przyjętych celów.

 

Przyrząd do ćwiczenia mięśni brzucha jest zazwyczaj składany i ma niewielkie rozmiary, dzięki temu łatwo jest go transportować. Jest łatwy w użyciu i zapewnia komfort podczas ćwiczeń.

Przy wyborze takiego przyrządu, należy sobie zadać dwa pytania:

  • W jaki sposób chcemy ćwiczyć: statyczny czy dynamiczny?
  • Jaki jest nasz poziom?

 

Ćwiczenie mięśni w sposób statyczny lub dynamiczny

Ćwiczenia na mięśnie brzucha można wykonywać na dwa sposoby. Ćwiczenia dynamiczne (unoszenie klatki piersiowej), które rzeźbi mięśnie brzucha oraz ćwiczenia statyczne (napinanie), które wzmacniają mięśnie głębokie (mięśnie podtrzymujące trzewia) i chronią lędźwie.

 

Przyrządy do ćwiczeń z unoszeniem klatki piersiowej, maty itp. wspomagają ćwiczenia dynamiczne, a przyrząd abdo gain jest przeznaczony do ćwiczeń statycznych.

 

Jaki przyrząd do jakich ćwiczeń?

Od początkujących do zaawansowanych: przyrząd do ćwiczeń typu crunch (ćwiczenia dynamiczne)

Osobom, które rozpoczynają ćwiczenia, do wzmocnienia mięśni brzucha zalecamy przyrząd typu crunch. Taki przyrząd posiada najczęściej piankowe oparcie pod głowę. Przyrząd umieszcza się na podłodze, nogi nie są zablokowane. Ruch wykonuje się przez wyrzut ramion, który powoduje podniesienie klatki piersiowej.

 

Przyrząd prowadzi ciało przy wykonywaniu ruchu i sprawia, że znajduje się ono w odpowiedniej pozycji. Zmniejsza ryzyko kontuzji.

 

Od początkujących do zaawansowanych: abdo gain (ćwiczenia statyczne)

Wystarczy usiąść na abdo gain, lekko odchylić się do tyłu i utrzymać jedną z pozycji. Należy pamiętać o tym, by mięśnie brzucha były napięte podczas ćwiczenia, aby w ten sposób chronić plecy.W każdej pozycji należy wytrzymać 10 sekund, a następnie na 30 sekund powrócić do pozycji siedzącej. W zależności od stopnia zaawansowania można zwiększać czas wytrzymania w pozycji ćwiczeniowej i zmniejszać czas odpoczynku.

 

Dla zaawansowanych: ławka (ćwiczenia dynamiczne)

Osoby zaawansowane wybiorą raczej ławki do ćwiczenia mięśni brzucha, które umożliwiają trening na najbardziej zaawansowanym poziomie.

 

Wykonywany ruch polega na unoszeniu klatki piersiowej. Nogi przytrzymywane są przez blokady wykończone pianką, które zapewniają stabilność i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. Ławeczka zapewnia większy zakres ruchów. Istnieje możliwość regulacji kąta nachylenia (oraz wysokości blokad na nogi i nachylenia nóg) w celu zintensyfikowania wysiłku. W czasie ćwiczeń należy cały czas utrzymywać napięte mięśnie brzucha, co zapobiega urazom.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
AB WHEEL
39,99 zł*
1 Opinia
    ROZNE SPORTY

    Ograniczenie liczby spożywanych dziennie kalorii to już coś. Lepiej jednak podejść do tematu poważniej, aby maksymalnie zwiększyć swoje szanse na powodzenie.

    (3)
    GORA STRONY