JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIĄ ŁAWKĘ DO ĆWICZEŃ SIŁOWYCH?

Ławka do ćwiczeń siłowych stanowi odpowiedni sprzęt do pracy nad umięśnieniem i zwiększaniem siły. Teraz możesz ćwiczyć w swoim domu: w komfortowych warunkach i w pełni bezpiecznie dzięki odpowiednio dobranym sprzętom.

 

 

 

Zanim dokonasz wyboru, przekonaj się, że w ławkę do ćwiczeń warto zainwestować, ponieważ:

  • stanowi ona doskonałe uzupełnienie ćwiczeń wykonywanych na siłowni
  • zwiększa siłę i masę mięśni
  • dzięki naturalnym ruchom umożliwia ćwiczenie wszystkich mięśni ciała
  • jest stabilna, solidna, posiada wiele regulowanych elementów, pasuje do każdych gabarytów
  • posiada regulację kąta nachylenia i umożliwia wykonywanie zróżnicowanych ćwiczeń, aby wyizolować różne grupy mięśni
  • często jest składana, o niewielkich rozmiarach, co ułatwia przechowywanie w czasach, gdy mieszkamy na niewielkiej powierzchni
  • stanowi stosunkowo prosty sprzęt, najczęściej łatwy w montażu.

 

 

 

Jaka ławka w jakim celu?

Każdemu według potrzeb i ćwiczeń! Wybór ławki do ćwiczeń siłowych zależy od tego, w jaki sposób będziemy z niej korzystać, czyli jest on uzależniony od kilku przyjętych założeń. Przed zakupem należy również stwierdzić, w jaki realny sposób ławka będzie wykorzystywana.

 

Do okazjonalnych ćwiczeń

Dla początkujących lub dla tych, którzy zamierzają wykonywać ćwiczenia siłowe od 1 do 3 razy tygodniowo (licząc ok. 30 minut na jeden trening), gdzie maksymalne obciążenie nie stanowi najważniejszego kryterium.

 

Do regularnych ćwiczeń

Dla osób, które wykonują ćwiczenia siłowe w domu bardziej regularnie, tzn. od 3 do 5 razy tygodniowo po ok. 45 minut.

 

Do intensywnych ćwiczeń

Dla osób zaawansowanych, którym zależy na wynikach, do ćwiczenia codziennie przez dłuższy czas (średnio 1 h dziennie).

 

 

 

Jakie parametry dla jakich korzyści?

Maksymalne obciążenie ławki

Należy sprawdzić jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie ławki, maksymalne obciążenie stojaka na sztangi i każdego wspornika.

Następnie należy oszacować ilość ćwiczeń, które będziemy wykonywać przy pomocy ławeczki, jakie opcje mogą nam sie przydać i które mięśnie najbardziej chcemy wyćwiczyć.

 

 

Zajmowana przestrzeń

W zależności od tego, ile mamy miejsca, warto sprawdzić wymiary ławki złożonej i rozłożonej i w jaki sposób się ją składa.

 

Montaż

Radzimy sprawdzić, czy łatwy jest montaż ławki i w jaki sposób się ją składa w celu przechowywania w domu.

 

Regulacja

Aby jak najdłużej korzystać z ławki sprawdź jej potencjalne zastosowania i jakie jest jej dodatkowe wyposażenie. Najlepiej wybrać wszechstronny przyrząd, który umożliwia pracę nad większością grup mięśni i wykonywanie licznych ćwiczeń. Coraz częściej ławki są wyposażone w akcesoria, które umożliwiają wykonywanie większej ilości różnych ćwiczeń siłowych  (leg developper do ćwiczenia mięśni nóg, wyciąg, modlitewnik, butterfly (motyl) do ćwiczenia mięśni klatki piersiowej itp.). Wybór jest bogaty, ale nie wszystkie akcesoria są niezbędne. Nie trzeba mieć wszystkich akcesoriów, aby trening siłowy był skuteczny.

 

Solidność i stabilność

Wybierz ławkę dostosowaną do swojej siły, wagi i wzrostu, której solidność pasuje do Twojego poziomu i doświadczenia. W zależności od tego jak często korzystasz ze swojej ławki, sprawdzaj jej solidność, podobnie jak stabilność stojaka, sztangi i obciążenia. Im większe jest nasze doświadczenie i im więcej zamierzamy ćwiczyć, tym bardziej ławka narażona jest na zużycie i tym bogatsze warto mieć wyposażenie.

 

 

Komfort i bezpieczeństwo ławki do ćwiczeń siłowych

Warto zadbać o to, aby nasza ławka posiadała oparcie wystarczająco szerokie  do zapewnienia komfortu ćwiczeń i najlepiej z regulowanym nachyleniem. Wybierz komfortowe siedzenie, stabilne i regulowane, które ułatwi wykonywanie ćwiczeń. Upewnij się, czy stojaki pod sztangę mają regulowaną wysokość i rozmiar. Sprawdź też, czy stojak posiada zabezpieczenie i dodatkową blokadę.

 

Okres obowiązywania gwarancji

Jest to istotne kryterium, gdyż zapewnia długotrwałe korzystanie z urządzenia i pozwala rozwiązać ewentualne problemy związane z korzystaniem z ławeczki do ćwiczeń siłowych. Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa  na ławkach do ćwiczeń siłowych nie można oczywiście przeceniać swoich możliwości ani podnosić zbyt dużych ciężarów, aby nie odnieść kontuzji. Należy również dbać o wykonywanie poprawnych ruchów, za każdym razem napinać mięśnie brzucha i nie wyginać zanadto pleców. Można również zapoznać się z opisem załączonym do produktu, który pomoże dokonać wyboru najbardziej odpowiedniej ławki!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY