JAK WYBRAĆ WIOŚLARZA?

(12)

Aby odnosić korzyści z niezwykle wszechstronnych ćwiczeń warto się zaopatrzyć w wioślarza. Wioślarz pozwala doskonale pracować nad oddechem i wzmocnić mięśnie, jest to przyrząd o niezwykle dużej skuteczności. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami na temat tego, jak dobrze wybrać wioślarza.

 

Zanim dokonasz wyboru, przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w wioślarza:

Jest to przyrząd, który naśladuje ruchy wykonywane podczas wiosłowania, które umożliwiają nadzwyczaj wszechstronny i kompletny trening. Ponadto przyrząd ten zapewnia:

  • pracę niemal wszystkich mięśni ciała

  • stanowi połączenie treningu cardio z treningiem siłowym

  • umożliwia szybkie osiąganie satysfakcjonujących wyników fizycznych

  • nadaje większą elastyczność ciała i rozwija harmonijną muskulaturę

 

Dzięki tym wszystkim zaletom, wioślarza można śmiało nazwać gwiazdą siłowni. Chociaż na początku wydaje się prosty w użyciu, należy jednak uważać na poprawne wykonywanie ruchów, aby nie nadwyrężyć pleców i nie odnieść urazów. Z tego względu wioślarz nie jest wskazany dla osób, które cierpią na problemy lędźwiowe.

 

Jaki wioślarz w jakim celu?

Konstrukcja wioślarza ma zapewnić optymalny komfort, odpowiednio do przyjętych celów treningowych. Cele te stanowią zatem najważniejszy czynnik dokonywanego wyboru. Chcesz w swoim domu podejmować wysiłek taki jak podczas wiosłowania? Wrócić do pełnej aktywności fizycznej? Pragniesz bardziej intensywnego treningu w ramach przygotowań do sportu?

 

Wioślarze różnią się przede wszystkim systemem ciągnięcia. Istnieją 2 rodzaje, które umożliwiają 2 różne sposoby trenowania i realizowania różnych celów.

 

System skandynawski lub łaciński:

Jeśli pragniesz doznań najbardziej zbliżonych do tych, które towarzyszą wiosłowaniu, najlepiej wybrać ten rodzaj wioślarza! Taki system ma na celu jak najwierniejsze odtworzenie ruchów wykonywanych podczas wiosłowania. Powoduje wszechstronną pracę mięśni grzbietu. Ale uwaga! Prawidłowy ruch jest tutaj trudniejszy do opanowania i wymaga doskonałej koordynacji, szczególnie, jeżeli nigdy nie uprawialiśmy wioślarstwa.

 

System centralny:

Pragniesz wrócić do pełnej aktywności fizycznej? Lub do uprawiania sportu (szczególnie na bardziej zaawansowanym poziomie) ? Zalety systemu centralnego powodują, że ten rodzaj wioślarza jest dziś najbardziej popularny, zarówno w siłowniach, jak i w domach. Taki system zapewnia symetryczny ruch o dużej płynności. Dzięki temu łatwiej jest się skoncentrować na prawidłowej pozycji ciała (proste plecy, napięcie mięśni brzucha itp.), co daje wysiłek łączący komfort ze skutecznością.

 

Jakie parametry dla jakich korzyści?

Mechanizm oporowy:

Występują 2 główne rodzaje mechanizmów oporowych.

 

Opór magnetyczny: ten system jest przede wszystkim prosty w użyciu i bardzo cichy! Użytkownik przy pomocy manetki regulacyjnej zbliża magnes do koła zamachowego, co powoduje większy opór, a zatem wyższy poziom ćwiczenia. Brak tarcia oznacza ciche działanie urządzenia! To interesujące rozwiązanie, jeśli zależy Ci na spokoju sąsiadów lub zapewnieniu dziecku spokojnego snu.

 

System oporu powietrza: zaletą tego systemu jest ewolucyjny sposób trenowania, w którym liczba poziomów oporu jest praktycznie nieskończona! Im bardziej intensywnie wiosłujemy, tym większy opór. Możliwość regulacji dostępu powietrza do mechanizmu ma bezpośredni wpływ na poziom oporu.

 

Konsola

Konsole podają najczęściej podstawowe informacje: prędkość, pokonany dystans, czas treningu, średnią liczbę spalonych kalorii. Najdokładniejszego pomiaru tętna dokonuje się przy pomocy pulsometru, który albo znajduje się w zestawie, albo można go dokupić opcjonalnie. Niektóre modele posiadają gotowe programy treningowe.

 

Ustawienie we wnętrzu

Niewielkie rozmiary: niektóre modele wioślarzy umożliwiają sprytne składanie, co ułatwia przechowywanie. Jest to bardzo przydatne, jeżeli do dyspozycji mamy ograniczoną przestrzeń.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS

Wioślarz to efektywny sprzęt do ćwiczeń siłowych, który mobilizuje do pracy wiele mięśni ciała. To idealny sposób na wzmocnienie i spalanie kalorii.

GORA STRONY