JAK WYTRWAĆ W SPORTOWYCH POSTANOWIENIACH NOWOROCZNYCH?

Jeśli mamy wiele postanowień noworocznych, których chcemy zacząć przestrzegać już od początku stycznia, to trudno będzie nam osiągnąć efekty. Każdy z nas chce uprawiać sport lub stracić na wadze, ale tutaj sama chęć nie wystarczy… Sprawdź, jak wytrwać w swoich sportowych postanowieniach noworocznych.

 

Dlaczego nie udaje nam się wytrwać w naszych postanowieniach noworocznych?

Zacznę uprawiać sport, schudnę, rzucę palenie… Dobre pomysły mnożą się, gdy zbliża się pierwszy stycznia. Każdy chce być zdrowy i dlatego jest gotów podwoić wysiłek, by odzyskać formę. Jednak w rzeczywistości wszystko wygląda zgoła inaczej: niewielu osobom udaje się wytrwać w sportowych postanowieniach noworocznych. Jak to wyjaśnić? Wydaje się, że największym winowajcą jest brak chęci.

 

Ale to nie takie proste: badacze zwracają uwagę na to, że za nasze lenistwo może być odpowiedzialne nasze pochodzenie biologiczne. Substancje chemiczne wydzielane przez człowieka (endokannabinoidy) mogą aktywować niektóre receptory w naszym mózgu, które kontrolują odpowiedzialny za naszą motywację neuroprzekaźnik. Z tego powodu nie wszystkim udaje się tak samo utrzymać chęć wytrwania w postanowieniach noworocznych. Czy możemy jednak usprawiedliwić swoje lenistwo?

 

Rady dotyczące wytrwania w sportowych postanowieniach

Czy istnieje skuteczna metoda umożliwiająca wytrwanie w sportowych postanowieniach noworocznych? Pomogą Ci rady, których udzielił nam Pierre, trener sportowy Domyos.

 

1) Skup się na celu możliwym do osiągnięcia

A może by tak polecieć na Księżyc? Nie warto skupiać się na niemożliwym do zrealizowania zadaniu - jest to najlepszy sposób, by się zniechęcić. Jeśli chcesz wytrwać w sportowych postanowieniach noworocznych i zachować motywację, ustal sobie racjonalny cel, dostosowany do Twojej kondycji fizycznej: jeśli chcesz stracić na wadze, nie oczekuj, że schudniesz więcej niż 2 kg w miesiąc - to i tak jest dobry wynik. Zapamiętaj, że bez względu na określony cel, nie jesteś w stanie osiągnąć wyników natychmiast. Osiągaj je stopniowo, powoli, nie przeskakuj przez kolejne etapy. Zastanów się także nad przyjemną nagrodą.

 

2) Zwróć się do trenera

Jeśli chcesz ponownie zacząć uprawiać sport (dla własnego dobra!), nie wahaj się przed spotkaniem z profesjonalistą. W klubie fitness poproś trenera sportowego o dobre rady, dzięki którym będziesz mógł ustalić plan treningowy. Nic nie pomoże Ci lepiej poustawiać priorytetów i ocenić kondycji fizycznej niż taki spersonalizowany bilans. Dzięki wsparciu będziesz mógł prawidłowo trenować i szybciej osiągniesz swój cel.

 

3) Wybierz odpowiednią aktywność fizyczną

Uprawianie sportu zawsze było dla Ciebie męką? Czy odkryłeś właściwą dla siebie aktywność fizyczną? Taką, dzięki której nie będziesz liczyć czasu pozostałego do końca treningu…? Jeśli chcesz odkryć przyjemność płynącą z ruchu, sprawdź, jakie dyscypliny sportowe możesz uprawiać w swoim mieście. Dzięki temu lepiej poznasz własne oczekiwania i będziesz mógł obrać lepszą drogę do realizacji swoich założeń. Wypróbuj nowe zajęcia indywidualne, grupowe, a może też takie, które są prowadzone na świeżym powietrzu. Zobacz, na co masz ochotę... To tylko pomoże Ci utrzymać motywację i wytrwać w noworocznych zobowiązaniach.

 

4) Poświęć sobie trochę czasu

"Nie mam czasu..." - czy to Twoje ulubione powiedzenie? Jeśli chcesz wytrwać w sportowych postanowieniach noworocznych, będziesz musiał się od niego całkowicie uwolnić. Postaraj się maksymalnie wpisać sport w swój plan tygodniowy. Rano, w południe czy wieczorem - każda okazja jest dobra, by poświęcić trochę czasu na aktywność fizyczną. Przerwa na sport zapewni Ci większą wydajność przez resztę dnia. Poza tym, czy nigdy nie czułeś się lepiej po treningu sportowym? Pozwala on wyciszyć umysł, zapomnieć o problemach i czuć się dobrze we własnym ciele - znalezienie na to czasu jest niezwykle ważne.

 

5) Ustal plan treningowy

Jesteś już gotowy, by rozpocząć uprawianie sportu. Udało Ci się także wyznaczyć na to czas. Teraz musisz ustalić plan treningowy, dzięki któremu włączysz nowe nawyki do swojego kalendarza. Jak często należy trenować, by wytrwać w postanowieniach noworocznych? Co najmniej 2 razy w tygodniu, a najlepiej 3 razy, przez 60 minut. A jeśli zabraknie Ci czasu lub chęci do wyjścia z domu w zimny dzień, mamy dla Ciebie doskonały pomysł: uprawiaj sport we własnym salonie! Tak, jest to możliwe dzięki Domyos Live. Jest to całkowicie darmowy serwis, z którego możesz korzystać codziennie przez internet z domowego zacisza. Zapraszamy do odwiedzenia tej strony.

 

6) Przekrocz swój prosty cel

Staraj się mieć pozytywne nastawienie do własnych postanowień noworocznych - dzięki temu w nich wytrwasz. Pozytywne podejście pomoże Ci utrzymać motywację. Naucz się przekraczać swój prosty cel: oczywiście zaczynasz uprawiać sport, by osiągnąć określony cel, ale nie ustawaj w powtarzaniu sobie, że aktywność fizyczna doskonale wpływa na utrzymanie formy oraz zdrowie. Twoje nastawienie jest najważniejsze: czerp przyjemność z wykonywanych czynności, nie zamartwiaj się przesadnie efektami osiąganymi przez inne osoby. Myśl o sobie, a przede wszystkim o swoim dobrym samopoczuciu. Zobaczysz z resztą, że będzie Ci wtedy łatwiej osiągnąć zamierzone rezultaty.

 

 

 

Teraz już znasz kilka rad, które pomogą Ci utrzymać motywację na początku roku. Podejmij wyzwanie: rozpocznij od jednego z postanowień noworocznych. Wyobraź sobie także, jakie korzyści będziesz mógł z niego czerpać…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY