JAKI SPORT UPRAWIAĆ BĘDĄC NA DIECIE?

Gdyby istniało jakiekolwiek cudowne rozwiązanie lub niezawodna dieta zapewniająca szybką utratę wagi, wszyscybyśmy o tym wiedzieli! Może to być zaskakujące, ale utrata na wadze zależy od przestrzegania pewnych zasad zgodnych ze zdrowym rozsądkiem. Przekonaj się, dlaczego.

 

Niezależnie, czy chcemy stracić 2, 5 lub 10 kilogramów, zawsze obowiązują te same zasady. Należy koniecznie rozpocząć od zrównoważenia swojego odżywiania w zależności od własnych cech (wiek, płeć, tryb życia itd.), a następnie połączyć dietę z ćwiczeniami fizycznymi. Oto najważniejsza zasada, umożliwiająca uzyskanie szczupłej sylwetki: jeżeli będziemy spalać w ciągu dnia więcej kalorii, niż ich spożywamy, masa tłuszczowa z pewnością się zmniejszy. Ale w tym celu trzeba SIĘ RUSZAĆ!

 

Przed dokonaniem wyboru

Czy wiesz, że w zależności od uprawianej dyscypliny sportu Twój organizm nie wykorzystuje w taki sam sposób swoich rezerw węglowodanów i lipidów? Zużycie różnego rodzaju energii zależy od wysiłku fizycznego oraz jego intensywności. W zależności od uprawianej dyscypliny sportu nasz organizm wykorzystuje różnego rodzaju paliwa. Dla przykładu, w przypadku dyscyplin wytrzymałościowych o niskiej intensywności, po upływie trzech pierwszych minut nasz organizm wykorzystuje cukier oraz lipidy. Właśnie uprawianie tego rodzaju dyscyplin jest najbardziej korzystne w celu utraty wagi.

 

Należy zapamiętać, że nasz organizm spala tłuszcz właśnie podczas długotrwałego wysiłku o niskiej intensywności, a nie w czasie krótkich, intensywnych ćwiczeń. Dzięki odpowiedniemu doprowadzaniu tlenu, sesja treningowa może trwać przez wiele godzin. Im dłuższy czas treningu, tym więcej spalamy tłuszczu. Aby skuteczniej tracić na wadze, należy wykonywać ćwiczenia aerobowe, podczas których tętno wynosi od 60 do 70% maksymalnej dozwolonej częstości pracy serca. Wartość ta jest teoretycznie obliczana na podstawie następującego wzoru: 220 minus wiek osoby (226 w przypadku kobiet, których częstość pracy serca jest nieco wyższa, niż u mężczyzn).

 

Jaki sport uprawiać, aby stracić na wadze?

Bez żadnej wątpliwości sporty wytrzymałościowe! Należy chodzić, biegać i jeździć na rowerze. Jeżeli tylko pogoda na to pozwala, należy ćwiczyć na świeżym powietrzu, aby lepiej się zrelaksować. Jeżeli powracamy do uprawiania sportu po dłuższej przerwie, należy spróbować treningu cardio. Trening tego rodzaju ma mnóstwo zalet, zapewniających uzyskanie doskonałej sylwetki. Jest to również doskonały sposób ćwiczenia wytrzymałości oraz zachowania prawidłowej pracy serca. Stanowi on doskonałą podstawę wszystkich ćwiczeń mających na celu poprawę formy fizycznej oraz kształtowanie sylwetki. W tym celu można korzystać z wielu urządzeń do ćwiczeń, takich jak bieżnia treningowa, rower zwykły lub eliptyczny, stepper bądź wioślarz. Koniec z wymówkami, że pogoda nie jest odpowiednia dla ćwiczeń - teraz można trenować w sali lub kontynuować trening w domu, wystarczy jedynie zainwestować w tego rodzaju wyposażenie. Należy zapamiętać, że nie ma aktywności fizycznej, która przynosiłaby zdecydowanie większe korzyści, niż inne - wszystko zależy od naszej morfologii, wieku i wagi. Wystarczy wybrać dyscyplinę, która najbardziej nam odpowiada i którą będziemy uprawiać z przyjemnością.

 

W jaki sposób trenować, aby tracić na wadze?

Najważniejsza zasada to regularność. Tylko systematyczny trening umożliwia uzyskiwanie długotrwałych rezultatów. Należy opracować własny plan treningów i ściśle go przestrzegać. Najlepszym rozwiązaniem jest ćwiczenie przez co najmniej 30 minut dziennie lub wykonywanie trzech sesji treningowych po 45 do 60 minut tygodniowo. Zdecydowanie bardziej korzystne jest systematyczne uprawianie sportu, niż rzadkie, intensywne treningi. Należy zwiększać intensywność ćwiczeń stopniowo i nie przekraczać swoich możliwości. Należy słuchać swojego organizmu i zachowywać swój zwykły rytm oddychania. Przez cały czas wykonywania ćwiczeń oddech może być lekko przyspieszony, jednak należy zawsze mieć możliwość mówienia - co najmniej wypowiedzenia czterech lub pięciu słów. Podczas treningu bardzo ważne jest właściwe uzupełnianie płynów! Systematyczne ćwiczenie w okresie dwóch do trzech miesięcy umożliwi skuteczną utratę wagi i odzyskanie doskonałej sylwetki.

 

 

 

Zamieszczone powyżej porady powinny zapewnić Ci szybszą utratę wagi dzięki uprawianiu sportu. Nie należy w żadnym wypadku zmuszać się do drakońskiej diety, która może spowodować utratę prawidłowej równowagi organizmu. Należy raczej zadbać o zdrowe, zrównoważone odżywianie w połączeniu z aktywnością fizyczną.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY