O JAKIEJ PORZE DNIA NAJLEPIEJ UPRAWIAC SPORT?

(5)

Nie zawsze jest pewne, że znajdziesz tę jedyną, idealną porę na uprawianie sportu. Zresztą większość osób nie ma tego luksusu, aby móc wybrać dogodny dla siebie moment, ale zależy to raczej od ich dyspozycyjności ze względu na napięty grafik, konieczność pogodzenia pracy, czasu z rodziną i na rozrywkę. Nie każdy moment jest jednak odpowiedni do uprawiania sportu, dlatego warto poznać kilka wskazówek, zanim się do tego zabierzesz...

 

Po pierwsze nasz organizm działa według określonego rytmu dobowego, który mu narzucamy w zależności od naszego stylu życia. Uprawianie sportu powinno się wpisywać w ten rytm. Aktywność sportową należy dopasować do funkcjonowania naszego organizmu, aby go nie zaburzyć, jak również dla osiągania maksymalnych wyników podczas wysiłku.

 

A zatem najlepszy moment na uprawianie sportu jest indywidualny, ponieważ każdy z nas ma inny rytm dobowy. Nie jest zatem tak, że istnieje jedna, ściśle określona pora, kiedy to nasze ciało byłoby bardziej skłonne do aktywności fizycznej. Jednak w zależności od naszych celów, jest kilka zasad, których warto przestrzegać w celu zoptymalizowania osiąganych wyników sportowych. Zdania na ten temat są bardzo podzielone, dlatego uwzględniliśmy tylko najważniejsze z nich.

 

Kilka rad

Najlepsza pora na aktywność fizyczną jest w pewnym stopniu uzależniona od naszej motywacji. Należy przede wszystkim zauważyć, że temperatura ciała zmienia się w zależności od pory dnia. Najniższa temperatura ciała występuje od jednej do trzech godzin przed przebudzeniem się rano, a najwyższa późnym popołudniem ok. godz. 17.00.Wykazano, że im wyższa temperatura ciała, tym lepsze wyniki sportowe.W konsekwencji można uznać, że najlepsza pora do uprawiania sportu to późne popołudnie.

 

Jeżeli jednak naszym celem jest schudnięcie, lepiej uprawiać sport rano, na czczo, jedynie po wypiciu płynów. Dzięki temu spalamy tłuszcze od samego początku treningu. W takich warunkach maksymalny czas wysiłku to 30-45 minut.

 

O pewnych porach dnia uprawianie sportu jest z kolei niewskazane. Nie należy na przykład ćwiczyć, jeżeli od kilku godzin nic nie jedliśmy. W takim wypadku przed treningiem warto zjeść węglowodany proste. Należy również unikać aktywności fizycznej podczas trawienia, ponieważ trawienie wymaga mnóstwa energii. Pełny cykl trawienny trwa około piętnastu godzin, nie trzeba oczywiście czekać tak długo, ale ćwiczyć po prostu 2-3 godziny po posiłku.

 

Jeżeli mamy problemy ze snem, nie ćwiczmy zbyt intensywnie po godzinie 19, ponieważ możemy spowodować odwrócenie krzywej temperatury ciała.

 

Słuchaj swojego ciała

Warto uwzględnić powyższe wskazówki, jednak aby określić najlepszy moment na uprawianie sportu trzeba wsłuchać się w rytm naszego zegara biologicznego. Eksperymentujmy, aby określić moment, kiedy nasz organizm jest najbardziej skłonny do podejmowania aktywności fizycznej.

 

Najważniejsze dla naszego dobrego samopoczucia jest oczywiście regularne uprawianie sportu!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
OSTATNIE SZTUKI
Rower eliptyczny VE 130
OSTATNIE SZTUKI
Rower eliptyczny VE 530
ROZNE SPORTY

Masz kilka zbędnych kilogramów i chcesz się ich pozbyć? Najlepiej będzie, jeśli połączysz zrównoważoną dietę z regularną aktywnością sportową. Oto nasze porady.

(1)
FITNESS
conseils-quel-sport-choisir-pour-éliminer-un-maximum

Jakie sporty sprawiają, że najbardziej się pocimy? Domyos przedstawia rodzaje aktywności sportowej, przy których spocisz się najbardziej: detoks gwarantowany!

(2)
GORA STRONY