PRZY JAKIM SPORCIE NAJBARDZIEJ SIE SPOCISZ?

(2)

Marzysz wciąż o tym, żeby schudnąć i mieć linię modelki? Jakie sporty sprawiają, że najbardziej się pocimy? Domyos prezentuje rodzaje aktywności sportowej, przy których spocisz się najbardziej: detoks gwarantowany!

 

Na czym polega pocenie się?

Pocenie się to naturalna reakcja organizmu, która polega na termoregulacji podczas wysiłku fizycznego. Gdy wzrasta temperatura ciała, dochodzi do aktywizacji gruczołów potowych, które wytwarzają pot. Pot spływa po skórze, odświeża ciało, a następnie wyparowuje pod wpływem ciepła i powietrza.

 

Pocenie się to zdrowa reakcja niezbędna dla organizmu, która pozwala:

  • regulować temperaturę ciała,
  • wydalać toksyny,
  • oczyścić pory skóry.

 

Jest to również dowód rzetelnego wysiłku podjętego przez organizm.

 

Co wypacamy?

Pot składa się głównie z wody. Jego zadanie polega na obniżeniu temperatury ciała, gdy dochodzi do jej nadmiernego wzrostu, a woda ma w tym zakresie doskonałe właściwości. Pot składa się w ok. 99% z wody, ale zawiera również sole mineralne (sód), chlor i lipidy.

 

Gdy się pocimy, tracimy sól, która powoduje powstawanie cellulitu i zatrzymywanie wody w organizmie. W ten sposób usuwamy toksyny i pozbywamy się kalorii. Dla łatwiejszego usuwania zbędnych substancji, bez odwodnienia się, ważne jest picie w trakcie treningu, jak i przed wysiłkiem i po jego zakończeniu.

 

Czy pocenie powoduje chudnięcie?

Gdy się pocimy tracimy wodę, ale w żadnym razie nie spalamy tłuszczu!

Tracąc wodę, doraźnie spada również nasza waga. Jednak ta waga natychmiast wzrasta, gdy poziom płynów zostanie wyrównany. Odchudzanie wymaga regularnej aktywności fizycznej (wytrzymałościowej) i prawidłowego odżywiania.

 

Przy jakim sporcie najbardziej się spocimy?

 

Skakanka

Na pewno lubicie skakać na skakance, a pokochacie ją za doskonałe właściwości: skakanie na skakance to doskonały sposób na wydalanie zbędnych substancji! Skakanka to ulubiony sport bokserów i niezrównane ćwiczenie cardio:

  • 15 minut skakania na skakance to jak 30 minut joggingu.
  • W ciągu 1 godziny skakania na skakance spalisz 725 kalorii.

Skakanka poprawia również równowagę i przyczynia się do utrzymania prawidłowej postawy ciała. Skakanie na skakance rozwija mięśnie dolnych partii ciała, a jednocześnie wzmacnia ramiona, barki, plecy i mięśnie brzucha.

Szybko się pocimy, a przy tym rozwijamy jednocześnie mięśnie ud i pośladków: wprost trudno się oprzeć, prawda?

 

Rower

Podczas jazdy na rowerze wzmocnisz serce, poprawisz wytrzymałość, wzmocnisz układ oddechowy, rozwiniesz mięśnie łydek, ud, pośladków, pleców i mięśnie brzucha! Jest to wszechstronna aktywność cardio, podczas której spalasz maksimum kalorii i możesz wypocićaż do 1/3 litra podczas godzinnej przejażdżki! Znajdź swoje własne tempo, nie zmuszaj się, a Twoje wysiłki zostaną nagrodzone, jeśli będziesz je odpowiednio dozować. Zacznij od spokojnej jazdy i stopniowo zwiększaj tempo. Pedałuj, aby osiągnąć formę!

 

Bieganie

Czy wiesz, że podczas godzinnego joggingu stracisz do litra potu i ok. 900 kalorii? Jednocześnie wzmocnisz serce i układ oddechowy, zlikwidujesz napięcie. Po prostu załóż adidasy i biegnij! Początki są czasem trudne, ale nie martw się - po kilku treningach trudno sobie odmówić dalszego biegania. Mała wskazówka, co do zwiększenia motywacji: biegaj przy muzyce z odtwarzacza MP3! Jeżeli wolisz biegać komfortowo we własnym domu, wybierz bieżnię. W każdym razie pamiętaj, aby się rozciągnąć przed treningiem i po jego zakończeniu. Co może być lepszego niż haust powietrza na wzmocnienie?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
OSTATNIE SZTUKI
Bieżnia Domyos TC7
2 999,00 zł*
8 Opinie
    GORA STRONY