Przypomnienie metod walki ze stresem

(1)

W jaki sposób pozbyć się stresu - powinniśmy uczyć się tego każdego dnia. Kiedy stres zatruwa nasze codzienne życie i przeradza się w prawdziwy koszmar, nasz zegar biologiczny nie działa prawidłowo… Zmęczenie nerwowe, panika lub złe samopoczucie - wszystkie te czynniki są prawdziwie niekorzystne nie tylko dla nas, ale również naszego otoczenia. W pracy lub w domu, stosuj od czasu do czasu zasadę "teraz dam sobie spokój", odkładając na bok wszystkie kłopoty, które mają niekorzystny wpływ na samopoczucie i sprawiają, że czujemy się zdenerwowani... Podejdź do życia na luzie! Aby było to możliwe, przeczytaj 5 porad, które pomogą Ci radzić sobie ze stresem: spokój, aromaterapia, kolory, oddychanie, smaki...

 

Czujesz się zmęczona i masz ochotę na przyjemną przerwę? W jaki sposób pozbyć się stresu i napięcia? Poniżej zamieściliśmy kilka porad, które możesz stosować bez żadnych ograniczeń, aby czuć się lepiej i zachować sposób w codziennym życiu!

 

Zrelaksuj się

Czy próbowałaś już naprawdę docenić spokój otoczenia? Czasami jest to trudne, jeżeli rzadko jesteś sama... Oto nasza porada, w jaki sposób możesz się zrelaksować: wybierz spokojną melodię, muzykę relaksacyjną lub sakralną… Jeżeli nie możesz słuchać jej spokojnie, załóż słuchawki… po upływie zaledwie kilku minut całkowicie zanurzysz się w melodii… będzie to chwila doskonałego wypoczynku dla ciała i duszy. Zmysł słuchu odgrywa bardzo ważną rolę w procesie relaksacji, spróbuj więc poświęcić trochę czasu, aby zapewnić sobie te cenne chwile.

 

Zapachy zapewniające dobre samopoczucie

Staraj się pozostawać blisko przyrody i przyjemności, które są z nią związane: zapachy kwiatów, atmosfera nad brzegiem morza, urok letniej nocy… wszystko, co przypomina Ci przyjemne wspomnienia lub niepowtarzalną atmosferę… Poznaj również zalety aromaterapii! Zabiegi z wykorzystaniem olejków eterycznych o działaniu uspokajającym i wyciszającym. Dla naturalnej relaksacji, wypróbuj olejek eteryczny z kwiatów pomarańczy lub esencję Neroli. Delikatny, wytworny zapach olejku wywiera doskonały wpływ na wszelkiego rodzaju stany nerwowe. Poza działaniem przeciwzmarszkowym, przeciwzmęczeniowymi przeciwdepresyjnym, olejek ma także właściwości uspokajające, które zapewniają skuteczną walkę z bezsennością. Jeżeli wciąż czujesz się zdenerwowana, zrób sobie masaż lub udaj się na zabieg masażu, używając przy tym kilku kropel swojego oleju!

 

Uspokojenie dzięki grze kolorów

Czy wiesz, że kolor stanowi cechę, którą zauważamy najszybciej? Istnieją kolory stresujące, takie jak barwy ciepłe i czerwienie, a także uspokajające, na przykład zielenie. Z pewnością nie jest to zaskoczeniem, jeżeli wiemy, jak bardzo uspokajające skutki może być spacer wśród zieleni. Skorzystaj z tej porady, aby zmienić urządzenie swojego domu lub mieszkania i pozbądź się wszystkich ciemnych kolorów, które stanowią źródło stresu. Urządź sobie prawdziwie przytulne gniazdko, w którym możesz naprawdę odpocząć. Staraj się zapewnić miejscu, w którym mieszkasz jak najwięcej światła, które zapewnia dobre samopoczucie. Cień i ciemne kolory stanowią raczej oznaki smutku. Jesteś gotowa, aby urządzić sobie przytulne mieszkanie: pełne słońca, w spokojnych, relaksujących kolorach… które sprzyjają relaksacji!

 

Oddychaj przez brzuch

Często zapominamy, że prawidłowe oddychanie wymaga udziału wielu mięśni, w tym przepony, która działa pod wpływem mięśni brzucha. W ten sposób możemy lepiej nauczyć się oddychać przez brzuch, ponieważ stanowi to najbardziej korzystny sposób oddychania. W stanie całkowitego spokoju, podczas wykonywania wdechu nasz brzuch napełnia się powietrzem, ponieważ płuca rozciągają się w dół. Wprost przeciwnie, kiedy znajdujemy się w stanie stresu, przepona napina się, uniemożliwiając płucom ruch w dół. Wynik: oddychanie dotyczy wówczas jedynie klatki piersiowej i jest niepełne. Aby nasze oddychanie było najbardziej prawidłowe, należy więc nauczyć się oddychać przez brzuch. Staraj się oddychać powoli i głęboko - ten sposób oddychania jest najbardziej korzystny nie tylko dla relaksacji, ale również trawienia (ponieważ równocześnie ćwiczysz mięśnie brzucha). Proste ćwiczenie:

 

Siedząc z plecami opartymi o ścianę lub leżąc na plecach, wykonuj następujące ćwiczenie (dotyczące oddychania brzusznego):

 

  • Powoli wykonaj głęboki wdech przez nos
  • Ułóż jedną rękę na brzuchu i wykonaj wydech przez usta, lekko wciągając brzuch (wciśnij brzuch ręką, aby wciągnąć go prawidłowo).
  • Następnie wykonaj wdech przez nos, wypełniając jedynie brzuch (brzuch się wypina).
  • Powoli wykonaj wydech przez usta (wydech powinien być wolniejszy, niż wdech).
  • Powtórz to ćwiczenie 3 razy z rzędu.

 

Smak prawdziwego wypoczynku

Należy zawsze pamiętać o podstawowej zasadzie: zrównoważone i zdrowe odżywianie jest absolutnie najważniejsze dla zdrowia! Począwszy od dziś, zrezygnuj z produktów, które nie są Twoimi przyjaciółmi: alkohol, kawa, papierosy, napoje gazowane, tłuszcz nasycone… Zrezygnuj z tych niewielkich przyjemności, które sprawiają, że odzyskanie wewnętrznego spokoju i równowagi będzie zdecydowanie trudniejsze… Rozpocznij dobrze dzień od śniadania pełnego owoców: w zależności od Twoich upodobań zjedz 1 jabłko, 1 banana, 2 morele, 1 gruszkę… lub wypij w 100% czysty sok owocowy, aby zapewnić sobie mnóstwo witaminy C. Na drugie śniadanie około godziny 11, włóż do kieszeni 5 orzechów laskowych: są one bogate w magnez (doskonały na stres), fosfor (który zapobiega zmęczeniu umysłowemu), ale także w kwasy omega 9 (przeciwko złemu cholesterolowi) - te niewielkie suche owoce mają doskonałe właściwości energetyczne! Jeżeli nie lubisz orzechów laskowych, wypij naturalny jogurt: zawiera on laktorfinę, która stanowi doskonały środek uspokajający.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY