PRZYSIADY: DO CZEGO SŁUŻĄ?

(9)

Czy wiesz, jakie korzyści możesz odnieść, wykonując przysiady? Dowiedz się wszystkiego o tym podstawowym ćwiczeniu wzmacniającym mięśnie: przeczytaj poniższy artykuł!

 

Poszukujesz przynoszącego efekty ćwiczenia pozwalającego umięśnić uda i pośladki, czyli główne miejsca gromadzenia się tłuszczu? Nie musisz dłużej się głowić! Oto metoda, która może ci pomóc w modelowaniu dolnych partii ciała i w zapobieganiu nadmiarowi tkanki tłuszczowej w tej strefie: przysiady. Poznaj liczne zalety tego ćwiczenia.

 

Na czym polegają przysiady?

Przysiady, ruch przydatny we wszystkich dyscyplinach sportu, to jedno z podstawowych ćwiczeń wzmacniających mięśnie. Jak to działa? Stojąc ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion i skierowanymi na zewnątrz, patrz daleko przed siebie. Następnie ugnij nogi w kolanach, wypychając pośladki w tył i lekko nachylając plecy do przodu (plecy pozostają proste, barki opuszczone, pięty nie odrywają się od ziemi). Powinieneś w tym momencie poczuć, jak pracują mięśnie ud i pośladków. Napnij mięśnie brzucha i pośladki i wyprostuj nogi, aby wrócić do pozycji wyjściowej. Pomocne rozwiązanie: przysiady można wykonywać z podkładkami umieszczonymi pod piętami, aby zrównoważyć brać elastyczności kostek.

 

Jakie korzyści niosą z sobą przysiady?

Przysiady to skuteczny sposób na umięśnienie dolnych partii ciała. Angażują głównie uda i pośladki (mięśnie czworogłowe uda, przywodziciele, mięśnie kulszowo-goleniowe). W miarę upływu czasu i kolejnych treningów wzmocnienie kończyn dolnych zapewnia większą efektywność ruchów i pozwala ograniczyć ryzyko kontuzji stawów. Ale to nie wszystko: angażując mięśnie stabilizujące, ćwiczenie pozwala pracować nad równowagą, a także nad mobilnością. Ćwicząc, będziesz zwiększać zakres ruchu i schodzić coraz niżej. Przysiady są szczególnie interesujące dla osób uprawiających sporty wymagające dużych zrywów (bieganie, sprint, tenis…), ponieważ angażują bezpośrednio mięśnie, na których spoczywa ciężar naszego ciała (kończyny dolne) i powodują przemieszczenie.

 

Przysiady pozwalają zeszczupleć: prawda czy fałsz?

Dużo mówi się o wyzwaniu "30 Days Squat Challenge", a wiele osób zadaje sobie pytanie, czy można wysmuklić sylwetkę wyłącznie dzięki przysiadom. Musimy was niestety rozczarować: odpowiedź brzmi "NIE"! Podstawowym celem przysiadów nie jest spowodowanie utraty wagi. Ćwiczenie to służy przede wszystkim wzmocnieniu i ujędrnieniu dolnych partii ciała. Fakt: wykonywane w sposób powtarzalny przysiady sprzyjają wydatkowi energetycznemu, a ujędrnianie mięśni zapobiega odkładaniu się tłuszczu na udach i pośladkach. W tym sensie można powiedzieć, że przysiady pomagają schudnąć w określonych miejscach. Nie jest jednak żadną tajemnicą, że najskuteczniejszym sposobem na wysmuklenie sylwetki będzie wzmacnianie mięśni połączone z treningiem kardio. Trzeba więc wybrać treningi na bieżni, rowerze eliptycznym lub step.

 

Z jednej strony wzmacnianie mięśni pomaga przyspieszyć metabolizm podstawowy, co oznacza, że spalamy więcej kalorii zarówno podczas odpoczynku, jak i w trakcie aktywności fizycznej. Z drugiej strony trening kardio wpływa na lipolizę, czyli "zużywanie" tkanki tłuszczowej jako energii. Odżywiaj się w sposób zdrowy oraz zrównoważony i wykonuj godzinne treningi (najlepiej 3 razy tygodniowo) złożone w połowie z ćwiczeń wzmacniających mięśnie, a w połowie z ćwiczeń kardio. W celu lepszego ujędrnienia mięśni zaczynaj zawsze od przysiadów poprzedzających trening wytrzymałościowy. Pozwala to na przyspieszenie wydatku energetycznego i szybsze spalanie tłuszczów.

 

 

 

Teraz już wiesz, że same przysiady nie wystarczą, aby stracić na wadze. Jest to natomiast doskonałe ćwiczenie ujędrniające i umięśniające dolne partie ciała. Jeśli chcesz wysmuklić uda i pośladki, musisz wykonywać przysiady w uzupełnieniu do treningu wytrzymałościowego. Pozwoli ci to eliminować tkankę tłuszczową w tych konkretnych miejscach.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Zestaw hantli 30 kg
319,99 zł*
4.00 / 5 210 Opinie
    Zestaw hantli 50 kg
    449,99 zł*
    4.00 / 5 271 Opinie
      FITNESS

      Wiele kobiet cierpi z powodu niewydolności żylnej, która objawia się ciężkością nóg, zmęczeniem oraz żylakami. Jak uniknąć tych niekorzystnych powikłań i zmniejszyć uczucie ciężkich nóg? Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj kilka prostych i skutecznych wskazówek na temat utrzymania formy i zdrowia fizycznego.

      (5)
      FITNESS

      Ćwiczenia fizyczne są niezastąpione w celu wyszczuplenia nóg. Stosowanie na co dzień kilku prostych zasad również pomoże Ci osiągnąć to, o czym marzy każda kobieta...

      (4)
      GORA STRONY