ROZWIJANIE RÓWNOWAGI

(4)

Często skręcasz nogi? Nie potrafisz stać na jednej nodze bez przewracania się? Jedyne rozwiązanie: ćwicz równowagę!

 

Ćwiczenie równowagi poprawia napięcie mięśniowe

Często skręcasz nogi? Zdarza Ci się przewracać i to w różny sposób? Nie potrafisz stać na jednej nodze bez przewracania się? Jedyne rozwiązanie: ćwicz równowagę!

 

Zmysł równowagi jest niezbędny do uprawiania niektórych sportów, takich jak tenis, jazda na nartach, taniec oraz gimnastyka, a przede wszystkim pozwala zoptymalizować osiągane wyniki.

 

Dlaczego warto ćwiczyć równowagę?

Nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale zmysł równowagi i zręczność są równie ważne jak umięśnione ciało. Ma on również duże znaczenie przy uprawianiu intensywnej aktywności fizycznej, takiej jak jazda na nartach. Ogólnie rzecz biorąc dobra równowaga zapewnia lepszą efektywność przy uprawianiu sportu, zmniejszając ryzyko urazu i optymalizując wykonywane ćwiczenia.

 

W życiu codziennym zręczność zapobiega upadkom i skręceniom oraz zapewnia lepszą stabilność. Ćwiczenia na równowagę pozwalają ponadto wzmocnić mięśnie i poprawić zdolność szybkiego reagowania. Równowaga zapewnia również dobre samopoczucie w związku z kontrolowaniem swojego ciała.

 

Kilka ćwiczeń na równowagę

Jeżeli chcesz poprawić swoją stabilność, elastyczność i równowagę, nie ma nic lepszego od regularnej aktywności fizycznej. Doskonałe w tym celu jest bieganie, ale pamiętaj, aby nie patrzeć przy tym pod nogi, tylko skierować swój wzrok w odległy punkt.

 

Jeżeli bieganie nie jest Twoim żywiołem, zawsze możesz zainwestować w specjalistyczny sprzęt, który pomoże Ci wyćwiczyć równowagę. We wszystkich sklepach sportowych można kupić specjalną platformę do ćwiczenia równowagi. Platformę umieszcza się półokrągłą częścią do dołu, co umożliwia balansowanie ciałem i ćwiczenie równowagi. Sprzęt tego rodzaju dostępny jest również w niektórych siłowniach.

 

Aby w prosty i skuteczny sposób poprawić swoją równowagę, proponujemy kilka łatwych ćwiczeń, które szybko się wykonuje:

 

  • Stanie na jednej nodze: stań prosto patrząc w dal. Unieś jedno kolano przed siebie, ustawiając, jeśli możesz, udo równolegle do podłogi. Stój w tej pozycji co najmniej 10 sekund, a następnie zamknij oczy i spróbuj wytrzymać co najmniej kolejne 5 sekund. Wykonaj to samo ćwiczenie na drugą nogę.

 

  • Kopnięcia: stojąc na jednej nodze wykonaj kopnięcie w przód, a następnie, nie dotykając podłoża, kopnięcie w tył. Zrób 4-5 powtórzeń i zmień nogę.

 

  • Przeszkoda: połóż na podłodze małą poduszkę lub wałek jako niewielką przeszkodę. Skacz na jednej nodze, a następnie wykonaj skok przez przeszkodę. Powtórz ćwiczenie kilka razy,  a potem zmień nogę.

 

  • Przeciwny kierunek: kręć na stojąco ramionami w przeciwnym kierunku  przez 5 sekund, a następnie zmień kierunek.

 

Równowaga na co dzień

Na co dzień możesz wykonywać proste czynności w sposób, który pomoże Ci poprawić równowagę:

  • zakładaj buty na stojąco, na jednej nodze
  • wchodź po schodach po dwa stopnie, nie trzymając się poręczy
  • czyść zęby na jednej nodze
  • nieś szklankę wody wypełnioną do pełna bez rozlewania
  • jedź metrem bez trzymania
  • graj z dziećmi w klasy!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JOGA

Co powiesz na to, aby uwolnić swoje ciało od wszystkich niepotrzebnych napięć? Jeżeli chcesz odzyskać równowagę i wewnętrzny spokój, wykonuj co rano te energetyzujące ćwiczenia. Forma gwarantowana!

(2)
GORA STRONY