TRENING CARDIO: METODA CIAGLA A ZWIEKSZANIE WYTRZYMALOSCI

Najbardziej rozpowszechnioną metodą wzmacniania wytrzymałci jest trening metodą ciągłą. Zasada: regularne wykonywanie długich sesji treningu cardio.

 

Na czym polega trening metodą ciągłą?

Niezależnie od tego jaki sport uprawiasz (bieganie, jazdę na rowerze czy inny sport), celem jest utrzymanie stałej wysokości tętna podczas całego wysiłku.Stanowi on przeciwieństwo treningu interwałowego, podczas którego podejmujemy krótkotrwały wysiłek o dużej intensywności.

 

Dlaczego warto trenować metodą ciągłą?

Metoda ciągła zwiększa wytrzymałość. Wzmacnia serce, zwiększając jego wydolność. Poza tym ćwiczenie metodą ciągłą pozwala:

  • schudnąć i lepiej kontrolować swoją wagę
  • wzmocnić układ oddechowy
  • poprawić jakość snu

 

Wpływ na pracę serca

Po miesięcznym treningu metodą ciągłą, przy każdym skurczu serce pompuje dużo więcej krwi, a w rezultacie dostarcza znacznie więcej tlenu mięśniom.

Korzyść: serce wolniej bije, mamy mniejszą zadyszkę, czy to w spoczynku, czy podczas wysiłku.

 

Trening metodą ciągłą: jaki sprzęt wybrać?

Bieżnia, rower stacjonarny, rower eliptyczny: wszystkie sprzęty do treningu cardio można wykorzystywać zarówno do treningów metodą ciągłą, jak i metodą interwałową. Jedyna różnica polega na intensywności wysiłku i jego czasie trwania.   

 

Przykładowy trening metodą ciągłą na bieżni można przeprowadzić w następujący sposób:

  • uruchom bieżnię, wybierz prędkość dostosowaną do szybkiego marszu
  • co 5 minut zwiększaj prędkość o jeden punkt, aby zmiana nie była zbyt gwałtowna
  • w ostatnich 5-10 minutach (w zależności od całkowitej długości treningu) zwalniaj, aby stopniowo osiągnąć prędkość wyjściową

 

Ćwiczenie metodą ciągłą wymaga dużej motywacji. Niezbędny jest długi czas treningu (co najmniej 30 - 45 minut, w zależności od poziomu). W przeciwnym razie, trening nie przynosi rezultatów. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY