TRENING MIĘŚNIOWY: W JAKI SPOSÓB ZACHOWAĆ ENERGIĘ?

(1)

W zakresie treningu mięśniowego, jednym z kluczowych czynników udanych ćwiczeń jest siła ducha. Należy zawsze zachować odpowiednie podejście mentalne, aby osiągać założone cele i uzyskać optymalną koncentrację. W zdrowym ciele zdrowy duch - to absolutnie najważniejsze. Nasze myśli kontrolują wszystkie zachowania ciała. Odpowiednie podejście mentalne umożliwia osiąganie zwycięstw, natomiast negatywne myśli prowadzą do porażki. Aby osiągnąć sukces, należy ściśle kontrolować swoją siłę ducha. Poznaj 4 techniki mentalne umożliwiające skuteczną walkę ze zmęczeniem i kształtowanie swojej siły fizycznej. Buduj swoją masę mięśniową dzięki nowej energii!

 

Czy wyniki Twojego treningu mięśniowego są obecnie nieco gorsze? Odzyskaj prawidłową energię dzięki naszym 4 technikom mentalnym.

 

Wizualizacja dla powodzenia

Metoda wizualizacji: jest to technika wykorzystywana przez licznych sportowców. Polega ona na mentalnym wyobrażeniu sobie najbliższej sesji treningowej i jej wizualizacji w pozytywny sposób. W ten sposób pozytywne wyobrażenie może się spełnić. Tak, z pewnością Ci się uda!

 

Przed rozpoczęciem każdego treningu mięśniowego należy przez kilka minut spokojnie wypocząć. Skoncentrować się i poświęcić odpowiednią ilość czasu na wizualizację swoich ćwiczeń. Należy wyobrażać sobie kolejne przewidziane ćwiczenia oraz ich wykonywanie w sposób skuteczny i prawidłowy. Po cichu liczyć powtórzenia ćwiczeń, tak jakby rzeczywiście były wykonywane. Kiedy mentalna wizualizacja całej sesji treningowej została zakończona, rozpocząć ich rzeczywiste wykonywanie. Wizualizacja umożliwia uzyskanie właściwej koncentracji, dzięki której wyniki treningu będą lepsze. Wizualizacja uzyskiwanych wyników zapewnia rozwój swojej odporności mentalnej: nie czekaj dłużej!

 

Wiara we własne siły

Każdy sportowiec musi być przekonany, że podczas ćwiczenia jest w stanie wykorzystać cały swój potencjał. Dzięki wierze we własne siły, rozwija on pozytywny wizerunek samego siebie i swoich zdolności. Niektóre osoby uważają, że wiara w siebie musi opierać się na pozytywnych doświadczeniach. Niemniej jednak, każdy sportowiec powinien wierzyć, że może osiągnąć zwycięstwo, nawet jeśli do tej pory nie ma na to dowodów.

 

Aby uzyskać pozytywny wizerunek samego siebie i rozwijać swoją siłę mentalną, która ułatwia osiąganie zwycięstw, należy wykonywać następujące ćwiczenie: na czystej kartce papieru zapisać pięć swoich najważniejszych cech sportowych i zalet ludzkich. Następnie poprosić kogoś ze swojego najbliższego otoczenia, aby również zapisał pozytywne cechy Twojej osoby. W jakim celu? Aby zastanowić się nad swoją osobą i pozytywnymi cechami. Jest to również doskonały sposób, aby przekonać się, co inne osoby o Tobie myślą. Należy także pamiętać, że "zawsze zdarza się to, w co wierzymy". Zapewniając odpowiednią dynamikę swojego treningu mięśniowego, Twoje szanse powodzenia będą większe!

 

Znalezienie swojego rytmu

Czy wiesz, że muzyka stanowi doskonały środek stymulujący dla wielu sportowców? Tak - może ona okazać się bardzo pomocna podczas wykonywania kolejnych ćwiczeń i umożliwić poprawę uzyskiwanych wyników. Rock, hip-hop lub jakakolwiek inna rytmiczna muzyka może mieć na sportowców pozytywny wpływ zarówno przed, jak i podczas treningu bądź zawodów. Ma ona znaczenie dla "postrzegania wysiłku", czyli inaczej mówiąc, pomaga zapomnieć o zmęczeniu, co umożliwia opóźnienie chwili zmiany rytmu treningowego.

 

Wyniki badań przeprowadzonych przez psychologa sportowego Costasa Karageorghisa z brytyjskiego uniwersytetu Brunel, muzyka o wysokim rytmie (liczba uderzeń na minutę) umożliwia również zwiększenie prędkości. Ponadto wykazane zostało, że dzięki synchronizacji swojego tętna z rytmem muzyki, intensywność wysiłku może być większa przy mniejszym zużyciu tlenu (wyniki badania wskazują, że różnica może wynosić nawet 7%) - tlen jest w ten sposób wykorzystywany w optymalny sposób i w odpowiedniej chwili. Podczas treningu mięśniowego lub wykonywania ćwiczeń układu krążenia, popraw swoją siłę ducha dzięki muzyce!

 

Zachowanie mentalności początkującego

To cecha, którą koniecznie należy zachować: sportowy duch! Bardzo często zarzuca się zawodowym sportowcom, że utracili zdolność analizy, jaką charakteryzują się początkujący. Przekonanie, że wiemy już wszystko uniemożliwia osiąganie dalszych postępów. Kiedy rozpoczynamy uprawianie dyscypliny sportu, jesteśmy niezwykle zmotywowani, słuchamy uwag innych osób i wykorzystujemy ich rady, aby osiągać lepsze wyniki. Należy zawsze zachować tego rodzaju mentalność początkującego. Chęć stałego czynienia postępów sprawia, że chcemy wciąż uczyć się nowych ćwiczeń i metod treningowych. Osoby, które dysponują już odpowiednimi podstawami treningowymi mogą szybciej posuwać się do przodu. Wystarczy przyznać, że czasami każdy z nas potrzebuje porady lub niewielkiej pomocy, aby odzyskać motywację początkującego. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Zestaw hantli 20 kg
149,99 zł*
4.60 / 5 26 Opinie
    Ławeczka treningowa 100
    429,99 zł*
    3.00 / 5 1 Opinia
      GORA STRONY