UPRAWIAJ SPORT, BY STRACIĆ NA WADZE!

(1)

Stracić na wadze? Łatwiej powiedzieć niż zrobić! Jaki sport wybrać? Jak go uprawiać? Z jaką częstotliwością? Jak długo? Wiele osób zadaje sobie te pytania. Oto nasze porady, które pomogą ci schudnąć, uprawiając sport.

 

Stracić na wadze: kwestia równowagi

Mówi się często, że aby schudnąć, trzeba regularnie uprawiać sport. Jednak choć aktywność fizyczna jest niezbędnym warunkiem utraty wagi, nie wystarczy do tego, by szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Aby przyniosła ona naprawdę odczuwalne efekty, trzeba ją połączyć nie z dietą odchudzającą, lecz ze zrównoważonym sposobem odżywiania się. Z drugiej strony sama zrównoważona dieta nie wystarczy, aby stracić na wadze: musi iść w parze z uprawianiem sportu.

 

Jeżeli zamierzasz zrzucić kilka kilogramów, musisz zmienić swój sposób odżywiania się, ograniczając dostarczaną organizmowi dawkę kalorii i zwiększając wydatki energetyczne. Wszystko jest kwestią równowagi. Nie chodzi o to, aby wszystkiego sobie odmawiać. Trzeba po prostu urozmaicić i ograniczyć swój jadłospis, aby zdrowo się odżywiać i żyć. Koniec ze słodkimi napojami gazowanymi i innymi słodyczami. Postaw na  owoce, warzywa, nabiał… Sport powinien być postrzegany jako uzupełnienie tej zmiany zwyczajów żywieniowych.

 

Połączyć sport z utratą wagi

Musisz wiedzieć, że stracić na wadze to coś innego niż zeszczupleć. "Zeszczupleć" może oznaczać wysmuklenie, wymodelowanie sylwetki, niekoniecznie połączone z mniejszą liczbą kilogramów wskazanych na wadze. Formy aktywności cardio (bieganie, jazda na rowerze, pływanie…) powodują duży wydatek energetyczny i spalanie tkanki tłuszczowej, podczas gdy trening siłowy pomaga rozbudować mięśnie, które są cięższe od tłuszczu.

 

Tak czy inaczej możesz schudnąć, nabierając jednocześnie mięśni, ponieważ im więcej mamy masy mięśniowej, tym wyższy jest nasz metabolizm podstawowy i tym więcej energii (a zatem kalorii) spalamy. Krótko mówiąc: umięśnione ciało pozwala wydatkować więcej kalorii!

 

Z energetycznego punktu widzenia godzina biegania, jazdy na rowerze lub pływania pozwala spalić  400 - 600 kalorii, ale kilogram tkanki tłuszczowej odpowiada ośmiu tysiącom (8000) kalorii. Zważywszy, że pokonanie marszem jednego kilometra powoduje utratę około 65 kalorii, trzeba pokonywać marszem 4,6 km dziennie, aby zrzucić 1 kilogram w ciągu miesiąca… Na tej samej zasadzie: bieganie z prędkością 8 km/h pozwala spalić około 80 kalorii na kilometr, trzeba więc biegać w tym tempie przez 12,5 godz., aby pozbyć się jednego kilograma. Jak widać, trzeba być zmotywowanym i regularnie uprawiać sport, aby schudnąć…

 

Jeśli od dawna nie uprawiałeś sportu, wracaj do aktywności fizycznej stopniowo. Czas i intensywność treningów zwiększaj powoli, aby nie doznać urazu. Trenuj w rytmie wytrzymałościowym, czyli na poziomie 60 - 75% tętna maksymalnego. Jeśli masz dużą nadwagę, unikaj sportów, które wymagają utrzymywania własnego ciężaru ciała: wybierz rower, pływanie lub wioślarza.

 

Jakie dyscypliny sportu uprawiać, aby schudnąć?

Aby schudnąć, należy wybrać aktywność fizyczną, która będzie powodować spalanie kalorii, ale również redukować tkankę tłuszczową. Z tego punktu widzenia niektóre dyscypliny sportu są bardziej skuteczne od pozostałych. Znakomite pod tym względem są sporty cardio. Można je połączyć z treningiem siłowym pozwalającym wzmocnić mięśnie.

 

7 sportów, które pozwalają spalić najwięcej kalorii to:

  • skakanka: 725 kcal/h, 10 - 15 minut 4 razy tygodniowo

  • bieganie: 500 - 1000 kcal/h, 45 minut 2 razy tygodniowo

  • wioślarz: 625 kcal/h, 50 minut 2 razy tygodniowo

  • jazda na rowerze: 600 kcal/h, 90 minut 2 razy tygodniowo lub 20 minut dziennie

  • aerobik: 500 kcal/h, 45 minut 2 razy tygodniowo

  • aquafitness: 400 kcal/h, 45 minut 2 razy tygodniowo

  • chodzenie: 300 kcal/h, 20 minut dziennie.

 

Wśród wszystkich tych sportów palmę pierwszeństwa dzierży bieganie. Najlepiej jest biegać na czczo, aby organizm mógł czerpać energię bezpośrednio z tkanki tłuszczowej. Sport ten jest również motywujący, ponieważ trzeba chudnąć, aby robić w nim postępy. Aby osiągać dobre wyniki w bieganiu, trzeba być lekkim, a więc trzeba stracić na wadze!

 

 

 

Jeśli zaś w fazie zrzucania kilogramów zdarzy ci się stracić motywację, pomyśl o korzyściach, jakie niesie sport dla twojego organizmu i zdrowia, niezależnie od utraty wagi!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Skakanka COMFORT
19,99 zł*
4.10 / 5 12 Opinie
    Rower stacjonarny VM 130
    499,99 zł*
    4.00 / 5 9 Opinie
      OSTATNIE SZTUKI
      Bieżnia treningowa TC3
      1 699,00 zł*
      4.50 / 5 12 Opinie
        ROZNE SPORTY
        conseils-multisports-astuce-quel-sport-pratiquer-pendant-un-regime

        Czy mogę uprawiać sport będąc na diecie? Jaki program ćwiczeń można stosować? Jedno jest pewne - dieta i ćwiczenia muszą być ze sobą ściśle związane i są niezbędne, aby stracić na wadze.

        GORA STRONY