W JAKI SPOSÓB RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM?

Rozpocznij jesień w sposób pełny energii: znów powrót do codziennej pracy… Jesień nie jest dla Ciebie łaskawa, czujesz, że Twoje ciało jest wyczerpane i całkowicie pozbawione energii. Mnóstwo codziennych zajęć, ważne zebrania służbowe, tysiące spraw do załatwienia... nie wiesz, jak sobie z tym poradzić. Kłopoty i zmartwienia nawarstwiają się coraz bardziej. Niech to wszystko skończy się jak najszybciej! Musisz nauczyć się radzić sobie ze stresem i zmartwieniami. Poniżej zamieszczamy 4 porady, umożliwiające nauczenie się radzenia ze stresem oraz zachowanie formy.

 

Zero diety i zero depresji!

Zalecenie dla osób, które z natury się stresują: powiedz stop diecie, która Cię denerwuje. Nie jest ona korzystna dla osób szczególnie wrażliwych. U osób tych stres powoduje często, że jedzą zdecydowanie zbyt dużo. Najważniejszą przyczyną wrażliwości może być właśnie... dieta! Jeżeli narzucamy sobie zbyt wiele ograniczeń, mechanizm regulacji głodu może się rozregulować. Osoby, których obsesją jest zachowanie linii często są zdecydowanie bardziej narażone na działanie stresu. Ich naturalną reakcją jest jedzenie, bardzo często pokarmów tłustych i zawierających dużo cukru, ponieważ sprawia to przyjemność. Wynik: zyskujemy na wadze, co z kolei powoduje zwiększenie poziomu stresu... i zaczyna się błędne koło! Należy zawsze starać się przestrzegać zasad zdrowego i zrównoważonego odżywiania , nie zmuszając się do drakońskiej diety. To doskonały sposób dla zachowania dobrego samopoczucia i sylwetki.

 

Relaks przy muzyce

Twoje otoczenie wciąż na Ciebie naciska, biegasz tam i z powrotem, nigdy nie masz czasu, aby usiąść? Nie pozwól, aby otoczenie wywierało na Ciebie taki wpływ. W godzinach południowych zrób sobie całkowicie relaksującą przerwę. Jak to zrobić? Odpoczywaj poza swoim miejscem pracy. Wyjdź na powietrze, aby przewietrzyć sobie głowę i odciąć się od stresującego otoczenia: odpocznij wśród zieleni lub wróć do domu. Wybierz spokojne miejsce, w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Aby naprawdę odpocząć, weź odtwarzacz MP3, wybierz spokojną melodię lub relaksacyjną muzykę… a następnie daj się ponieść każdej nucie melodii, aby poczuć się naprawdę doskonale. Zmysł słuchu doskonale przyczynia się do odpoczynku, a więc nie czekaj dłużej: pozbądź się stresu… dzięki muzyce.

 

Powrót do realnego życia

Nie możesz ani na chwilę odłożyć smartfonu, który wydaje się przyspawany do Twojego ucha? Tak, pokolenie geek opanowało Cię całkowicie... Jeżeli dzień bez Twojego telefonu wydaje Ci się absolutnie niemożliwy, nadszedł najwyższy czas na przerwę... Nie bój się, że coś Cię ominie, tym razem naprawdę musisz odpocząć. Raz w tygodniu przestrzegaj następującego rytuału: wyłącz WSZYSTKIE swoje technologiczne gadżety, aby wreszcie poświęcić chwilę sobie (nie, nie możesz włączyć telewizji...). To doskonała metoda, aby pozbyć się stresu: żyjesz prawdziwym życiem, z daleka od świata ciągłej komunikacji.

 

Zrelaksuj się dzięki jodze

Po zakończeniu długiego dnia pracy, w jaki sposób pozbyć się stresu? Oto doskonałe ćwiczenie jogi, aby naładować akumulatory: pozycja "Szawasana". Połóż się na plecach, na macie do ćwiczeń jogi i rozluźnij się całkowicie. Ramiona i nogi są lekko rozchylone, otwarte dłonie skierowane w stronę nieba, a oczy zamknięte. Stosuj metody oddychania relaksacyjnego: na początku powolne i głębokie, a następnie regularne. Zapomnij o wszystkich kłopotach i rzeczach, które mogą zakłócić Twoją koncentrację. Pozostań w tej pozycji przez kilka minut. Ćwiczenie wydaje się niezwykle proste, ale wymaga pozostawania w całkowicie nieruchomej pozycji. Oznacza to, że przez cały czas musisz koncentrować się na tym, aby nie poruszać żadną częścią ciała. Pozycja ta jest szczególnie korzystna, aby lepiej poznać swoje ciało, pozbyć się nieprzyjemnych myśli i powrócić do codzienności. Wypróbuj to ćwiczenie w razie stresu, bezsenności lub nadmiernej nerwowości.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
WSZYSTKIE PORADY
conseils-zen-soyez-zen

Znów dopadł Cię stres? Poznaj najbardziej skuteczne metody, aby zachować spokój ducha na co dzień.

(2)
GORA STRONY