10 PORAD FITNESS NIEZBĘDNYCH PRZED NADEJŚCIEM LATA

(1)

Masz już dość nieustannych diet stosowanych w nadziei na zrzucenie wagi? Zapomnij o nich! Oto 10 dobrych zwyczajów, które pomogą ci zgubić kilka kilogramów przed nadejściem lata.

 

1) Pij wodę przed posiłkiem

Czy wiesz, że picie wody przed posiłkiem przyspiesza pojawienie się uczucia sytości, powodując rozciągnięcie żołądka? Chcąc stracić na wadze przed nadejściem lata, pamiętaj, aby wypijać 1 lub 2 duże szklanki wody przed każdym posiłkiem. Możesz również w ramach przystawki spożywać bogate w wodę pokarmy: surowe warzywa, zupy… Woda zawarta w pożywieniu jest wolniej usuwana z organizmu i przez dłuższy czas daje uczucie sytości.

 

2) Naturalny poskramiacz głodu

W przypadku nagłego napadu głodu lub przed treningiem fitness nie rzucaj się na produkty wysoko przetworzone. Wybierz któryś z podstawowych produktów mlecznych (jogurt naturalny lub biały serek), najlepiej w wersji 0% tłuszczu, który zadziała jak prawdziwy poskramiacz głodu. Dodaj do niego kilka kawałków jabłka lub nieco otrębów owsianych. Jeśli wolisz, pozwól sobie na garstkę migdałów (nie przesadzając z ilością): działają one sycąco dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu i dużej zawartości białek. I jeszcze jedno: nie spożywaj cukrów po godzinie 17.00.

 

3) Akcesoria do ćwiczeń wyszczuplających

Spośród akcesoriów fitness, które pomogą Ci łatwo stracić na wadze przed nadejściem lata, wybierz:

  • Skakankę: idealny przyrząd pomagający spalać kalorie, wyrobić sobie płaski brzuch i wzmocnić dolne partie ciała. 15 minut skakania na skakance to jak 30 minut joggingu.

  • Steper: ten niewielki, lecz kompletny przyrząd fitness pozwala nie tylko stracić na wadze i ćwiczyć w trybie kardio, ale także modelować kończyny dolne (pośladki, odwodziciele, przywodziciele, mięśnie czworogłowe ud, łydki…)

 

4) Coaching

Jak zdobyć motywację do uprawiania sportu i stracić na wadze przed nadejściem lata? Przetestuj spersonalizowany coaching! Najlepiej - jeśli możesz - wykup sobie 3 treningi. Twój trener pomoże Ci opracować program powrotu do formy przed wyjazdem na wakacje i na 2 letnie miesiące. Dobry pomysł: wynegocjuj z trenerem wspólną stawkę dla Ciebie i dla 1 lub 2 znajomych: będziecie wspólnie chodzić na treningi i podzielicie się kosztami (wybierz znajomych, których sportowe cele pokrywają się z Twoimi).

 

5) Fitness na powietrzu

Gdy nadejdą piękne dni, skorzystaj z okazji i trenuj na powietrzu. Oto łatwy do wykonania zestaw ćwiczeń, który pomoże Ci zadbać o formę przed nadejściem lata: 1 minuta skakania na skakance, od 15 do 30 przysiadów, od 10 do 30 pompek, od 15 do 30 wykroków, od 15 sekund do 1 minuty w pozycji deski (podpór przodem na przedramionach), od 10 do 30 brzuszków (typu crunch i/lub podwijanie miednicy). Powtórz ten sam zestaw od 3 do 5 razy, aby ćwiczenia trwały w sumie od 15 do 40 minut. Nie zapomnij uzupełnić tego programu innymi formami ruchu (jazdą na rowerze, szybkim marszem…). Aby osiągnąć efekty, musisz ćwiczyć co najmniej 2-3 razy w tygodniu!

 

6) Pomiar postępów

Kilogramy są Twoją obsesją? Natychmiast schowaj wagę! Jeśli chcesz zrzucić nieco "balastu" przed wakacjami, zastosuj inną metodę śledzenia efektów. Przy pomocy centymetra mierz regularnie obwód w talii, w biodrach, obwód ud… Albo jeszcze lepiej: wyjmij z szafy spodnie lub spódnicę, których/której nie możesz dopiąć, i postaw sobie za cel dopięcie ich/jej przed nadejściem lata. Utrata centymetrów jest o wiele bardziej znaczącą i interesującą informacją niż utrata kilogramów, ponieważ stanowi odzwierciedlenie tłuszczu, którego się pozbywasz!

 

7) Spać, aby chudnąć

Czy wiesz, że brak snu zwiększa poziom hormonów głodu (greliny), a zmniejsza produkcję hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości (leptyny)? Dlatego właśnie, aby być w formie i zapobiegać przybieraniu na wadze, powinno się spać codziennie co najmniej 7 godzin. Spróbuj zasypiać wcześnie i, co ważne, w łóżku. Tak zwany sen "wolnofalowy" ("głęboki"), charakteryzujący się spowolnioną aktywnością mózgu, występuje bowiem przed północą. To on działa najbardziej regenerująco!

 

8) Buty sportowe na nogach

Aby odzyskać kondycję fizyczną przed nadejściem lata, zawsze miej przy sobie buty sportowe. Zakładaj je codziennie za każdym razem, gdy musisz się przemieścić i kiedy tylko masz taką możliwość (np. idąc po obiad, idąc odebrać dzieci ze szkoły, wchodząc i schodząc po schodach…). Zawsze, gdy je założysz, będziesz chodzić szybkim, dynamicznym krokiem. To prosty sposób, który pomoże Ci zadbać o formę na co dzień!

 

9) Nowa garderoba sportowa

Czasami trzeba bardzo niewiele, aby zwiększyć swoją motywację. Co powiesz na odświeżenie swojej sportowej garderoby? Dobry pomysł: dokonaj radykalnej zmiany, fundując sobie nowy strój do fitnessu. To posunięcie powinno zachęcić Cię do ćwiczeń!

 

10) Trening kardio co najmniej 2 razy w tygodniu

Aby zadbać o serce i poprawić formę przed nadejściem lata, wygospodaruj czas na co najmniej 2 lub 3 treningi kardio tygodniowo. W zależności od swojego poziomu i doświadczenia trenuj na bieżni (lub na powietrzu, jeśli pozwala na to pogoda) od 20 minut do 1 godziny: może to być szybki marsz, trucht lub szybki bieg - wybór należy do Ciebie!

 

 

 

Teraz już wiesz, że aby chudnąć szybko i prawidłowo, nie potrzebujesz drakońskiej diety. Proste i skuteczne metody pozwolą Ci codziennie dbać o formę i linię. Nie zapominaj, że zrównoważony sposób odżywiania, regularna aktywność fizyczna i regenerujący sen stanowią klucz do sukcesu. Chcąc zeszczupleć przed nadejściem lata, zaplanuj sportowe spotkania w swoim kalendarzu i wraz ze znajomymi motywujcie się wzajemnie, aby osiągnąć cele!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
19,99 zł*
4.20 / 5 5 Opinie
    GORA STRONY