4 RADY, KTÓRE POMOGĄ CI POWRÓCIĆ DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ PO WAKACJACH

(7)

Po zakończonym okresie letnim chcemy wrócić do uprawiania sportu. Jednak wiele osób nie wie, w jaki sposób odpowiednio zacząć uprawiać sport lub szybko orientuje się, że brak im czasu lub motywacji, co często spowodowane jest wymaganiami dnia codziennego. Poniższe porady fitness pomogą Ci w stopniowym powrocie do aktywności fizycznej.

Porada nr 1: powrót w odpowiedniej kolejności

Jeśli Twoja przerwa sportowa trwała krócej niż 15 dni, zacznij trenować tak, jak trenowałeś wcześniej, jedynie trochę skróć czas trwania zajęć fitness. Jeśli przerwa była dłuższa niż 15 dni, do treningów powracaj stopniowo. Pierwszy lub dwa pierwsze treningi powinny być spokojniejsze, w kolejnym tygodniu też trenuj łagodniej, aż powrócisz do swojej wcześniejszej formy. Pilnuj tego, by rozgrzewka oraz rozciąganie trwały dłużej, więcej pij (nawet jeśli nie odczuwasz pragnienia!).

 

Porada nr 2: ruszaj się w domu

Jeśli po pierwszym dzwonku obawiasz się, że nie będziesz mieć czasu na zajęcia w klubie lub opłata miesięczna wydaje Ci się znacznie przesadzona, możesz zacząć aktywnie spędzać czas w domu! W jaki sposób? Wejdź na domyos.pl, w zakładkę Domyos Coach, gdzie możesz uczestniczyć w darmowych zajęciach fitness. Ta usługa jest dostępna 7/7 i ma w swojej ofercie ponad 50 zajęć w tygodniu. Możesz też wykupić wybrane treningi i trenować tyle, ile chcesz.

 

Porada nr 3: skomponuj swoją garderobę sportową

Jeśli chcesz poprawić swoją formę oraz zwiększyć motywację do ruchu, pamiętaj o odpowiednim wyposażeniu. Możesz też podarować sobie nowy strój do fitnessu. Inny pomysł: możesz zaopatrzyć się w wydajne akcesoria, które pozwolą Ci wyrzeźbić ciało przy niewielkim nakładzie finansowym. Ławeczka AB220 pomoże Ci wytrenować mięśnie brzucha, hantle - ramiona, piłka gimnastyczna - płaski brzuch, Resistance Tube lub piłka lekarska ułatwią zaś ujędrnianie całego ciała.

 

Porada nr 4: wypracuj dobre nawyki żywieniowe

Jeśli chcesz powrócić do formy sportowej, musisz najpierw zrobić porządek w swojej lodówce i umieścić tam produkty, które pomogą Ci odżywiać się w zrównoważony sposób.

  • Wysokiej jakości białka: wołowina, ryby, jajka, kurczak.

  • Warzywa o niskiej zawartości skrobi: wszystkie warzywa za wyjątkiem ziemniaków, groszku, kukurydzy.

  • Tłuszcze naturalne: awokado, orzechy, nasiona, oliwa z oliwek, olej rzepakowy.

Unikaj cukrów prostych: pączków, ciastek, cukierków, chipsów, lodów, soków owocowych (nienaturalnych), białego pieczywa, tradycyjnego makaronu, białego ryżu, słodkich napojów gazowanych...

 

Te 4 porady sportowe pomogą Ci stopniowo powrócić do formy. Postaraj się różnicować rodzaje treningów, aby się nie zniechęcić. Ustal sobie program powolnego powrotu do formy i dopasuj go do swojej kondycji fizycznej. Pamiętaj o czasie na regenerację. Nie zapomnij też o odpowiedniej ilości snu, który gwarantuje lepszą formę sportową!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY