conseils-sculpt-astuce-4-verites-sur-les-muscles-

4 ważne informacje na temat mięśni

Jeżeli chodzi o ćwiczenia mięśni, czasami trudno jest stwierdzić, które rady i ostrzeżenia są prawdziwe. W środowisku kulturystyki krąży wiele legend, które wciąż mają duży wpływ na metody wybierane przez ćwiczących. Aby pomóc Ci wybrać najbardziej skuteczne ćwiczenia, Domyos udziela porad dotyczących 4 błędnych przekonań. Czy Twoje przekonania są prawdziwe, czy nie? Przekonaj się, w jaki sposób skutecznie i prawidłowo wykonywać ćwiczenia mięśniowe.

 

Błędne przekonanie nr 1: aby kształtować rzeźbę mięśni, należy wykonywać długie serie treningowe

Prawda

Jeżeli chcesz pozbyć się tłuszczu pokrywającego mięśnie, czyli rzeźbić je, powinieneś raczej przestrzegać diety. Nie ma przy tym żadnego znaczenia, czy wykonujesz krótkie, czy też długie serie treningowe. Krótkie serie, obejmujące duże obciążenia, zapewniają przede wszystkim przyrost masy mięśniowej, natomiast serie długie z mniejszymi obciążeniami umożliwiają ćwiczenie wytrzymałości. W związku z powyższym, oba rodzaje ćwiczeń umożliwiają kształtowanie rzeźby ciała, ale oddziaływując na inne grupy mięśniowe. W celu zapewnienia przyrostu masy mięśniowej, modyfikacja swoich metod treningu mięśniowego nie jest więc konieczna. W okresie przestrzegania diety należy unikać ćwiczeń siłowych z dużymi obciążeniami. Trening tego rodzaju jest zbyt niebezpieczny dla organizmu podczas diety. Zmęczenie spowodowane ograniczeniem ilości kalorii powoduje zwiększenie ryzyka kontuzji.

 

Błędne przekonanie nr 2: dla wykształcenia mięśni należy spożywać maksymalną ilość protein

Prawda

Niektóre osoby uważają, że dla prawidłowego kształtowania masy mięśniowej należy zapewnić swojemu organizmowi maksymalną ilość protein. Nie jest to prawdą! Profesjonalni kulturyści spożywają nawet 500 g protein dziennie, jednak w przypadku osób początkujących, a nawet ćwiczących systematycznie, absolutnie nie jest to konieczne. Jaka jest prawidłowa dawka? Od 1,8 do 2,2 g protein na każdy kilogram wagi ciała. Dla przykładu, jeżeli ważysz 85 kg, powinieneś spożywać od 153 g (85 x 1,8) do 187 g (85 x 2,2) protein. Przekroczenie tej ilości jest absolutnie bezcelowe i nie przyczyni się w żaden sposób do zapewnienia większej skuteczności ćwiczeń mięśniowych.

 

Błędne przekonanie nr 3: aby czynić postępy, należy ćwiczyć z większymi obciążeniami

Prawda

Nie należy słuchać rad osób, które zapewniają osiągnięcie lepszych rezultatów nieodpowiednimi metodami. Podczas ćwiczeń mięśniowych nie należy stosować zbyt dużych ciężarów. Należy zatrzymać się wcześniej: podnosić ciężary, które są odpowiednie dla użytkownika, ale nie więcej. W ten sposób unikniesz kontuzji i zapewnisz sobie krótszy czas wypoczynku. Nie zapominaj, że zawsze należy dobierać obciążenia w zależności od swojego poziomu. Jeżeli obciążenia są zbyt duże, ćwiczenia będą wykonywane nieprawidłowo, co może doprowadzić do kontuzji. Osoby początkujące powinny absolutnie koniecznie zwiększać obciążenia stopniowo, aby ich organizm mógł się do nich przyzwyczaić. Należy przestrzegać identycznego programu ćwiczeń przez 4 do 6 tygodni przed zwiększeniem obciążeń.

 

Błędne przekonanie nr 4: podczas ćwiczeń mięśniowych należy w największym możliwym stopniu wykorzystywać ciężar własnego ciała

Prawda

Wykorzystywanie ciężaru własnego ciała stanowi doskonały sposób, aby urozmaicić swoje ćwiczenia i poprawić formę. W przypadku ćwiczeń tego rodzaju ryzyko kontuzji mięśniowych jest mniejsze, a wewnętrzne części ciała (mięśnie głębokie) wzmacniają się w sposób bardziej intensywny. Niestety, ćwiczenia te nie są wystarczające, aby czynić postępy i przejść na następny poziom. Mięśnie szybko przyzwyczają się do ciężaru Twojego ciała, który oczywiście jest ograniczony - w ten sposób rezultaty uzyskiwane po pewnym czasie będą coraz mniejsze, bez jakichkolwiek dalszych postępów. Aby poczynić postępy i stymulować przyrost masy mięśniowej, musisz stosować odpowiednie obciążenia. Jakie jest rozwiązanie? Jedynie ćwiczenie z odpowiednimi ciężarami!

 

 

 

Przekonania prawdziwe lub nie - nie słuchaj niesprawdzonych informacji dotyczących ćwiczeń mięśniowych. Czy Ty także masz jakieś doświadczenia lub dobre rady, którymi chciałbyś podzielić się z nami?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
44,99 zł*
5.00 / 5 1 Opinia
    GORA STRONY