conseils-active-astuce-5-conseils-pour-etre-bien-dans-son-corps

5 PORAD, ABY SIĘ DOBRZE POCZUĆ W SWOIM CIELE

(2)

Nie możesz zaakceptować swojego wyglądu? Pamiętaj, że skupiając uwagę na swoich drobnych niedoskonałościach, jeszcze bardziej je podkreślasz! Oto 5 porad dotyczących kondycji i zdrowia, które pomogą Ci odwrócić sytuację i poczuć się lepiej we własnym ciele. Stosuj je na co dzień, aby zaakceptować siebie.

 

Porada nr 1: każdego dnia rozciągaj mięśnie

Mamy skłonność do zapominania o porannym stretchingu, który jest zbawienny dla wysmuklenia mięśni, pracy nad postawą i pozbycia się problemów z bólem pleców. Oto 3 ćwiczenia, które możesz wykonywać po przebudzeniu się (i o każdej porze dnia), od 20 sekund do 3 minut (każde z nich). Może wydawać Ci się to trudne, bo o tej porze dnia ciało jest sztywne i jeszcze nie w pełni przygotowane do ruchu, ale zobaczysz, jak dobrze Ci to zrobi! Nie ma nic lepszego, aby poczuć się dobrze w swoim ciele i odnaleźć zasoby dobrej energii.

 

Ćwiczenie nr 1: rozciąganie pleców

Zrób stretching, w łóżku lub na stojąco, wyciągając ręce nad głową przy napiętych, prostych nogach i stopach. Rozciągnij kręgosłup, wyobrażając sobie, że wpuszczasz powietrze między każdy krąg.

 

Ćwiczenie nr 2: wysmuklanie tylnej części ud z pasem do jogi

  • Ćwiczone mięśnie: mięśnie pośladkowe, kulszowo-goleniowe i łydki.
  • Sposób wykonania ćwiczenia: usiądź na macie z wyciągniętymi nogami. Przeprowadź pasek pod łukiem prawej stopy, palce stopy skierowane w stronę kolana. Zrób wdech, a następnie wydech i pociągnij pasek tak, by oderwać prawą nogę od podłogi. 
  • Oddychanie: płynne i bez przerwy, naturalne, z brzucha.
  • Zalecenia dot. bezpieczeństwa: podczas wykonywania tego ćwiczenia plecy powinny być proste.
  • Powtórzenia: utrzymaj pozycję przez kilka oddechów, przez 30 do 60 sekund, a następnie zmień stronę.

 

Ćwiczenie nr 3: wysmuklanie górnej części ud

W pozycji stojącej, złap podbicie stopy i przybliż piętę do pośladków. Oba kolana powinny być w linii prostej. Następnie skieruj kość ogonową w stroną podłogi, napnij pośladki i poczuj napięcie mięśni od kolana do biodra. Jeśli chcesz bardziej rozciągnąć mięśnie, posłuż się gumą lub pasem. Powtórz ćwiczenie z drugą nogą.

 

Porada nr 2: płaski brzuch

Jeśli bardzo zależy Ci na płaskim brzuchu, wykonuj to ćwiczenie wyszczuplające o każdej porze dnia, aby poczuć się lepiej we własnym ciele: na stojąco lub na siedząco wciągnij i wypuść powietrze, napnij mięśnie wciągając pępek w stronę kręgosłupa, aż do 10 w skali od 1 do 10. Następnie rozluźnij mięśnie. Powtórz ćwiczenie, ale tym razem napnij mięśnie do 5. Rozluźnij mięśnie. Następnie powtarzaj to samo ćwiczenie, ale napinając mięśnie do 3 i jak najdłużej utrzymując tę pozycję, jednocześnie oddychając. Oczywiście na początku nie będziesz w stanie utrzymać takiego napięcia mięśni przez cały dzień. Ale postępy nastąpią w miarę wykonywania ćwiczeń. Na początku będziesz pamiętać o tym raz dziennie, potem 2 razy, 3 razy... aż w końcu zawsze będziesz napinać mięśnie do 3, dzięki czemu Twój brzuch będzie płaski!

 

Aby osiągnąć jeszcze lepszy efekt, wypróbuj Pilates: są to bardzo skuteczne ćwiczenia umięśniające brzuch i plecy oraz poprawiające elastyczność.

 

Porada nr 3: wysmuklanie talii

Smukła talia, o której marzą wszystkie kobiety, jest wyjątkowo trudną strefą do wyrzeźbienia. Aby wspomóc ćwiczenia, proponujemy skorzystać z Gym Ball. Ta duża piłka do fitnessu bardzo przydaje się przy wzmacnianiu mięśni głębokich. Umięśnia i ujędrnia brzuch oraz pomaga pozbyć się bólu pleców. Oto jedno z wielu ćwiczeń, które można robić z piłką, aby wysmuklić talię. Możesz je wykonywać o każdej porze dnia.

 

Ćwiczenie: wzmacnianie i rozciąganie talii.

  • Ćwiczenie mięśni brzucha i mięśni skośnych
  • Pozycja wyjściowa - stań w rozkroku na macie, obiema rękami trzymaj piłkę gimnastyczną, wyciągnij ręce przed siebie. Unieś piłkę gimnastyczną wyprostowanymi rękami nad głową, obniż ramiona w barku, aby zmniejszyć napięcie szyi, a następnie skieruj kość ogonową w stronę ziemi. Pochyl klatkę piersiową w jedną, a następnie w drugą stronę, nie stłaczając dolnej części pleców. Powtórz to ćwiczenie 15 - 30 razy, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Zrób wdech przy pochylaniu i rozciąganiu ciała, a następnie wypuść powietrze i napnij mięśnie brzucha przy powracaniu do pozycji wyprostowanej. Uwaga, przechylasz na bok klatkę piersiową, a nie piłkę!

 

Porada nr 4: pij na czczo sok z cytryny

Niezależnie od tego, czy jesteś mamą, studentką, młodą, aktywną kobietą, czy emerytką - to, co robisz zaraz po przebudzeniu się, ma ogromne znaczenie! Rozpocznij dobrze dzień, pijąc letnią wodę z sokiem z połowy cytryny. Jest to podstawowa czynność pozwalająca wyeliminować z organizmu toksyny. Cytryna ma wiele zalet: stymuluje system odpornościowy organizmu, wyrównuje poziom PH, działa jak naturalny i łagodny środek moczopędny, oczyszcza wątrobę, pomaga w trawieniu oraz pozbyciu się zbędnych kilogramów, nawadnia system limfatyczny.

 

Porada nr 5: wysmuklić ciało w mgnieniu oka

Gdy lepiej się czujesz w swoim ciele, od razu wyglądasz inaczej! Zatem nawet jeśli te 4 poprzednie kroki są niezbędne do stopniowego wysmuklania sylwetki, możesz zawsze postawić na ekspresowe rozwiązanie. Jakie? Wypróbuj gamę naszych wygodnych legginsów optycznie wyszczuplających brzuch. Połączenie poliamidu z elastanem sprawia, że szeroki pas w spodniach Shape+ optycznie wyszczupla brzuch i talię. Sylwetka wygląda smuklej i jędrniej: od razu poczujesz się piękniejsza!

 

 

 

Znasz już niektóre zalecenia dotyczące dobrej kondycji i zdrowia, które pomogą Ci polubić swoją figurę. Uprawianie sportu jest oczywiście kluczem do sukcesu dla osób, które pragną poczuć się lepiej we własnym ciele. Podczas ćwiczeń Twój mózg wydziela endorfiny, tzw. hormony szczęścia. Odczuwasz wtedy ogromną przyjemność z ruszania się i ogólnie z życia. Warto spróbować polubić siebie, nie sądzisz?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS
conseils-Les-gestes-pour-retrouver-la-forme

Wracają piękne dni i masz ochotę pobudzić ciało do życia. Nabierz energii i odzyskaj formę, korzystając z poniższych porad.

GORA STRONY