conseils-5-astuces-pour-se-remettre-au-sport

5 WSKAZÓWEK JAK WRÓCIĆ DO UPRAWIANIA SPORTU

(1)

Początek roku sprzyja przyjmowaniu nowych postanowień! Decyzja podjęta: wracamy do uprawiania sportu i to na dobre! Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, jak wrócić do uprawiania sportu, nie zniechęcając się.

 

Na początku odwiedź lekarza

Jest bardzo wskazane, aby upewnić się, czy możemy uprawiać sport i sprawdzić w jakiej jesteśmy formie! Znajdź czas na wizytę u lekarza, zanim zaczniesz ćwiczyć. Lepiej wykluczyć problemy zdrowotne i ewentualne przeciwwskazania do podjęcia aktywności fizycznej.

 

Przyjmujemy plan aktywności fizycznej

Długoterminowy program treningowy pozwoli zapobiec przetrenowaniu i zbyt szybkiemu zarzuceniu ćwiczeń. Układaj z wyprzedzeniem tygodniowy lub miesięczny plan treningowy. Jeżeli nie będziesz mieć planu, zawsze znajdzie się coś innego do zrobienia i będziesz mieć tysiąc powodów, aby nie uprawiać sportu!

Stawiaj sobie wyzwania, co na pewno Cię zmotywuje!

 

Wybieramy klub fitness

Aby odzyskać formę zapisz się do pobliskiego klubu fitness. Znajdziesz tam wszystko, czego potrzeba do odzyskania formy. Sprzęt do treningu cardio oraz maszyny do ćwiczeń siłowych, bogate i zróżnicowane zajęcia fitness - będzie z czego wybierać, aby opracować program dostosowany do własnych potrzeb i poprawić formę. 

Kilka rad:

  • Upewnij się, że wybrany klub ma długie godziny otwarcia
  • Przetestuj najpierw sprzęt, sprawdź jakie jest wyposażenie sportowe i dowiedz się, czy można przyjść na trening próbny
  • Zapytaj, czy można skorzystać z usług trenera osobistego
  • Rozejrzyj się i sprawdź, czy w szatni jest czysto
  • Na początku wybierz abonament krótkoterminowy lub elastyczny karnet, aby móc się wycofać, jeśli nie będziesz zadowolony

 

Zaczynamy od treningu cardio

Jeżeli nie uprawiasz sportu od pewnego czasu, postaw na trening cardio, który zwiększa wydolność układu oddechowego i wytrzymałość. Radzimy wypróbować na przykład bieżnię do marszu, bieżnię do biegania lub rower stacjonarny. Taka aktywność pozwoli wzmocnić serce i stawy.

 

Stopniowy powrót do ćwiczeń

Najważniejsze to: wracać do uprawiania sportu stopniowo! Na początku nie można chcieć za dużo - trzeba pohamować swoje zapędy, aby osiągać trwałe postępy!

Rozpocznij od łagodnej aktywności, aby przyzwyczaić swoje ciało do wysiłku. Wejdź na bieżnię, aby dojść do formy. Zacznij na przykład od 30 minut dziennie. Niezależnie od podejmowanego wysiłku, słuchaj swojego ciała i bądź cierpliwy: rezultaty przyjdą z czasem! Jeżeli czujesz zmęczenie, odpocznij - odpoczynek jest niezbędny, aby zachować rytm.

 

Zapamiętaj: aby wrócić do formy, potrzebne są treningi krótkie i regularne; 2-godzinny trening raczej Cię wyczerpie, niż doda sił.Podejmuj zróżnicowaną aktywność, która sprawia Ci przyjemność, a Twoja motywacja wzrośnie i zyskasz: wytrzymałość, muskulaturę i dobrą formę.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
19,99 zł*
3.00 / 5 3 Opinie
    19,99 zł*
    5.00 / 5 2 Opinie
      FITNESS

      Chcąc pomóc Ci zorganizować zajęcia fitness od samego początku września, zwróciliśmy się do Oliviera, naszego trenera. Zastosuj się do jego porad i stwórz własny sportowy plan.

      (9)
      KULTURYSTYKA
      conseils-reprendre-le-sport

      Dobre postanowienia na jesień? Powrót do uprawiania sportu, bez żadnych wątpliwości! Aby w odpowiedni sposób wznowić treningi po wakacjach, przestrzegaj porad naszego trenera.

      (2)
      GORA STRONY