CROSS TRAINING: POPRAWIAĆ KONDYCJĘ FIZYCZNĄ W DOMU

(44)

Cross training jest formą aktywności coraz bardziej powszechną i cenioną w klubach fitness. Pozwala swoim adeptom poprawiać w szybkim tempie ogólną kondycję fizyczną  dzięki różnorodnym ćwiczeniom wykonywanym w określonym czasie. Sportowcy korzystają z niego głównie w celu zredukowania swoich słabych stron i przygotowania się do bardziej intensywnych faz treningowych. W poniższym artykule sygnowanym przez Domyos dowiesz się wszystkiego o tym modnym treningu, o którym robi się naprawdę głośno.

 

Co to jest cross training?

Cross training lub trening funkcjonalny stanowi uzupełnienie tradycyjnego treningu siłowego, podczas którego skupiamy się na pracy nad wyizolowanymi mięśniami. Od kilku lat stał się modnym, dostępnym dla wszystkich sportem, pretendującym do miana najwłaściwszej dyscypliny dla osób, które pragną odzyskać formę. Różni się od innych metod:

 

  • jego intensywność jest większa niż w przypadku klasycznego treningu: ciąg wykonywanych ćwiczeń angażuje wszystkie mięśnie, a czas odpoczynku jest krótki (im większa intensywność, tym trudniejsze stają się ćwiczenia).
  • ruchy funkcjonalne angażują wszystkie łańcuchy mięśniowe, umożliwiając naturalny ruch, z jakim mamy do czynienia podczas biegania, wykonywania skoków, pchnięć, rzutów...
  • duża różnorodność ćwiczeń sprawia, że zajęcia są urozmaicone i zabawne.

 

Te trzy zasady czynią z cross trainingu metodę unikatową i bardzo skuteczną.

 

5 powodów, dla których warto uprawiać cross training

5 różnych powodów sprawia, że cross training jest unikatową i bardzo skuteczną metodą treningową:

 

Czas trwania zajęć

Zajęcia są bardzo krótkie, a zatem idealne dla osób, które niewiele czasu mogą poświęcić na sport. Ćwicząc przez ok. 30 minut 3 razy tygodniowo, stwierdzamy poprawę pracy systemu sercowo-naczyniowego, zwiększenie siły mięśni, utratę masy tłuszczowej i właściwe utrzymanie, a nawet zwiększenie masy mięśniowej.

 

Skuteczność i oczywiste postępy

Zarówno początkujący, jak i doświadczony sportowiec podczas klasycznego tygodnia "cross training" będzie musiał sięgnąć do wszystkich swoich zasobów fizycznych. Pozwala to każdemu czynić postępy. Na przykład biegacz nie zrobi postępów z punktu widzenia "kardio" (nie pogorszy się również pod tym względem!), ale będzie mógł poprawić swoją siłę czy prędkość… - parametry, na których zazwyczaj się nie koncentruje.

 

Zróżnicowane i zabawne ćwiczenia

Ogólnym celem cross trainingu jest osiągnięcie formy w najbardziej kompletnym wymiarze, czyli równowagi ciała odpowiednio wyważonej między siłą a wytrzymałością. Każdy proponowany trening ma inną strukturę, aby uniknąć rutyny. Dzięki temu masz ochotę ćwiczyć i czerpiesz z tego prawdziwą przyjemność!

 

Poprawa i utrzymanie parametrów fizycznych, takich jak:

  • wydolność sercowo-naczyniowa i oddechowa
  • wytrzymałość mięśni
  • siła
  • elastyczność
  • prędkość
  • zwinność
  • koordynacja
  • równowaga
  • jędrność i rzeźba mięśni

 

Cross training nie ma wielkich wymagań sprzętowych

Aby uprawiać cross training, nie musisz inwestować w ciężki sprzęt czy w rozmaite maszyny do ćwiczenia mięśni. Przyjrzyjmy się tutaj poszczególnym ruchom:

  • Ruchy polegające na pchaniu/wyciskaniu, jak pompki, będzie można wykonywać dzięki Push Up Gain
  • Do ruchów polegających na ciągnięciu lub do podciągania wystarczy drążek
  • Do wzmacniających mięśnie ćwiczeń statycznych posłuży Domyos Strap Training
  • Do tzw. ruchów funkcjonalnych wybierz Kettle Bell, piłkę lekarską lub kamizelkę z ciężarkami, aby zwiększać stopień trudności.

 

Jak przebiegają zajęcia cross training?

Zajęcia cross training trwają około godziny. Podzielone są w następujący sposób:

  • Faza rozgrzewki przygotowująca ciało do wysiłku
  • Trening właściwy złożony z ćwiczeń kardio i/lub siłowych
  • Powrót do stanu spoczynku: aktywna regeneracja, relaksacja, automasaż, wzmacnianie mięśni głębokich…

 

Jak widzisz, cross training to trening funkcjonalny, idealny dla kogoś, kto pragnie poprawić swoją kondycję fizyczną. Uzupełnij nim swoją aktywność sportową, aby poprawić wyniki!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
KULTURYSTYKA
conseils-musculation-cross-training-programme-1-mois-vignette

Czy przetestowałeś już metodę treningu crossowego w celu poprawienia swojej formy oraz sprawności fizycznej? Oto kompletny program dla początkujących przygotowany przez Jimmy'ego, naszego trenera.

(14)
GORA STRONY