conseils-cross-astuces-comment-retrouver-la-forme-avant-les-fetes

JAK WRÓCIĆ DO FORMY PRZED ŚWIĘTAMI ?

(7)

Chcąc w pełni korzystać z nadchodzących świąt, warto uczestniczyć w nich w odpowiedniej formie sportowej i z lekką sylwetką. Wówczas wydajniej stawisz czoła obfitym posiłkom. Z tego powodu warto zastanowić się nad kilkoma podstawowymi zasadami. Wprowadź do swojego rytmu dnia kilka sportowych nawyków, które pomogą Ci powrócić do formy!

 

Marszem do wigilijnej formy!

Nie ma sensu na 2 - 4 tygodnie przed Świętami rzucać się na nową aktywność fizyczną... Zmieniaj powoli swoje nawyki. Warto spróbować szybkiego marszu jako sposobu na walkę ze zmęczeniem. Jest to doskonała aktywność fizyczna, ponieważ wzmacnia układ sercowo-naczyniowy, co więcej - uprawiana regularnie - pomaga stracić na wadze. Korzystaj z każdej chwili, by maszerować więcej i w bardziej dynamiczny sposób. A jeśli niska temperatura zniechęca Cię przed wyjściem na dwór, wypróbuj maszerowanie na bieżni w klubie fitness lub u siebie w domu.

 

Fitness w domu: dobre rozwiązanie przed świętami

Jeśli w tym okresie pod koniec roku nie masz możliwości chodzić na siłownię, to uprawiaj sport w domu. Wypróbuj programy z ćwiczeniami zaproponowane przez naszych trenerów Domyos (znajdziesz je w rubryce "porady"). Postaraj się trenować co najmniej dwa razy w tygodniu przez 30 - 45 minut (w zależności od Twojej formy). Przekonasz się, że dzięki niedużym akcesoriom czy sprzętom, łatwo osiągniesz i utrzymasz swoją kondycję fizyczną. Jeśli potrzebujesz większej motywacji do ćwiczeń, połóż matę fitness przed telewizorem (będziesz się ruszać, chociaż nie będziesz o tym myśleć) / w trakcie ćwiczenia słuchaj muzyki / ćwicz z partnerem / różnicuj ćwiczenia.

 

Zrównoważona dieta przed wigilijnym posiłkiem

Wprowadź zmiany do swoich posiłków na 10 - 15 dni przed Świętami. Rano jedz pełnoziarniste pieczywo, by zapobiec chęci podjadania; zaplanuj spożywanie większej ilości warzyw. Surowe lub gotowane - są źródłem witamin, minerałów i ułatwiają trawienie. Ogranicz tłuste mięso (przede wszystkim wieczorem) i zastąp je białkiem roślinnym np. roślinami strączkowymi (soczewicą, białą fasolą, ciecierzycą). Urozmaić swój posiłek rybą lub jajkami wzbogacającymi dietę w aminokwasy. Pij dużo wody i, o ile to możliwe, sięgaj po napary z lipy, werbeny lub melisy. Jeśli chodzi o owoce, ananas wpływa na trawienie, a cytrusy są źródłem witaminy C. Nie ma sensu burzyć spokoju Twojego organizmu głodówką, pomimo tego, że jest to modny element wielu diet!

 

Chcesz cieszyć się ujędrnionym ciałem na święta - wypróbuj rower eliptyczny

Jeśli postanowiłeś(aś) zrzucić kilka kilo i poprawić swoją kondycję przed Świętami Bożego Narodzenia, nie musisz już więcej szukać pomysłów: rower eliptyczny jest królem cardio! Trening na nim dobrze wpływa na serce, ujędrnia całe ciało i wydajnie spala kalorie. Czerpie ze stepu, wioślarza, biegania oraz narciarstwa biegowego; dzięki niemu ćwiczysz górne i dolne partie ciała. Wypróbuj go - to bardzo proste! Co więcej, czy wiesz, że umiarkowany wysiłek trwający 22 minut dziennie wystarczy do podtrzymania Twojego kapitału zdrowotnego? Prawda, że warto wypróbować ten sprzęt, by lepiej poczuć się we własnym ciele?

 

Właściwa postawa podczas trenowania na rowerze eliptycznym to: proste plecy, wzrok przed siebie, stopy ustawione z przodu na stopniach, łokcie zgięte w 90°, dłonie na rączkach.

 

 

 

Trochę sportu (dodającego energii oraz wzmacniającego ciało) oraz zdrowe i zbilansowane odżywianie - to wszystko, czego potrzebujesz, by stawić czoło sutym posiłkom pod koniec roku. Sprytny pomysł: nie ulegaj pokusie dogadzania sobie podczas posiłków i mieszaj wodę z alkoholem* (z umiarem)... oczywiście jeśli to możliwe!

 

*Nadmiar alkoholu jest niebezpieczny dla zdrowia, należy go spożywać z umiarem

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY