JAK WYBRAĆ ROWER STACJONARNY?

(9)

Chcesz ćwiczyć w domu, utrzymać kondycję fizyczną lub poprawić osiągane wyniki? Zdecyduj się na rower stacjonarny, aby zachować szczytową formę! Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, które pomogą wybrać odpowiedni rower.

 

 

 

Zanim się zdecydujesz, oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w rower stacjonarny!

Na rowerze stacjonarnym może jeździć każdy i jest on odpowiedni dla całej rodziny. Jest to solidne, trwałe urządzenie. Możesz ćwiczyć przez cały rok w swoim domu, niezależnie od pogody! Rower stacjonarny pozwala:

  • Wrócić do formy: to doskonałe urządzenie, aby odzyskać dobrą formę fizyczną i poprawić osiągane wyniki

  • Schudnąć: rower stacjonarny pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. W połączeniu z odpowiednią dietą pozwala wyszczuplić sylwetkę

  • Łagodnie wspomaga pracę serca: poprawia wydolność układu krążenia

  • Trening fizyczny: pozwala rozwijać mięśnie bez obciążania stawów

 

Jaki rower w jakim celu?

Każdemu według potrzeb i wykonywanych ćwiczeń! Wybór roweru eliptycznego zależy od tego, w jaki sposób będziemy z niego korzystać, czyli jest on uzależniony od przyjętych celów treningowych. Trening sportowy? Należy się pochylić do przodu, aby zwiększyć siłę pedałowania. Rower ma ci pomóc w odchudzaniu? Odpowiedni jest zatem rower do spokojniejszego pedałowania z prostymi plecami.

 

Rehabilitacja i łagodne wzmocnienie

Jeżeli rower stacjonarny jest przeznaczony do rehabilitacji, jeszcze większe znaczenie ma komfort siedzenia, podczas gdy osiągane wyniki i siła pedałowania są mniej istotne. Najważniejsza jest komfortowa pozycja lędźwi: zalecany jest rower, który zapewnia proste plecy. Rower do pedałowania w pozycji półleżącej  zapewnia najlepszą pracę odcinka lędźwiowego i zmniejszenie bólu pleców.

 

Regularny trening cardio

Do dłuższych treningów cardio (ponad 30 minut) lepsza jest pozycja pośrednia, która zapewnia odpowiednie ustawienie pleców i komfortową siłę pedałowania. Użytkownik, który podczas treningu regularnie zmienia pozycję pleców osiągnie należytą równowagę między wytrzymałością a komfortem.

 

Intensywny trening z nastawieniem na osiąganie wyników

Jeżeli rower ma być przeznaczony do treningu sportowego lub do intensywnego treningu cardio, siła pedałowania stanowi kluczowy element. Pozycja użytkownika ma zatem zapewnić maksymalną siłę pedałowania, dostosowaną do celów treningowych. Plecy są w tym przypadku mocno pochylone do przodu.

 

Jakie parametry dla jakich korzyści?

 

Wyniki

  • Płynność pedałowania: jaki ma wpływ na użytkowanie?

Komfortowe pedałowanie to przede wszystkim pedałowanie płynne, bez szarpnięć. Jednym z podstawowych czynników takiej płynności jest waga koła zamachowego. Elementy, które wywierają bezpośredni wpływ na płynność pedałowania, to: masa koła zamachowego, jej rozłożenie, transmisja siły napędowej itp. 

Systemy transmisji siły napędowej opracowane przez firmę Domyos zapewniają maksymalną płynność ruchu. W rezultacie koło zamachowe o wadze 3,5 kg może zapewniać wyższy komfort ćwiczeń niż koło o masie 6 kg. A zatem wypróbowanie roweru jest niezbędne, aby wybrać ten, który nam odpowiada!

 

  • Opór: mechaniczny czy magnetyczny?

Opór stanowi jedno z podstawowych kryteriów wyboru roweru stacjonarnego. Opór umożliwia regulowanie podejmowanego wysiłku, jak również zapewnia większą stabilność.

Konstrukcja rowerów Domyos oparta jest zasadniczo na systemie oporu magnetycznego, który umożliwia ciche hamowanie bez tarcia. Regulacja natężenia wysiłku znajduje się bezpośrednio w konsoli roweru.  Ten system posiada więcej stopni trudności i zapewnia dostęp do różnych programów i tras, których siła natężenia zmienia się automatycznie w zależności od realizowanych celów. Program wybieramy odpowiednio do przyjętych celów: spalanie kalorii, poprawa kondycji itp.

Regulacja mechaniczna, taka jak w rowerze VM 190, jest prosta w obsłudze: użytkownik przy pomocy manetki regulacyjnej zbliża magnes do koła zamachowego, co powoduje większy opór, a zatem wyższy poziom trudności ćwiczenia.

 

Konsola

Rowery stacjonarne są wyposażone w konsolę, która podaje podstawowe informacje na temat treningu: prędkość, pokonany dystans, czas treningu, średnią liczbę spalonych kalorii.

Skoncentruj się na instrumentach pomiarowych i różnych dostępnych programach, które umożliwiają ocenę osiąganych postępów i wyników, kompatybilności z innymi urządzeniami (coaching lub odtwarzacz MP3). Niektóre modele podają również tętno i są wyposażone w pasek do pomiaru tętna o maksymalnej precyzji wskazań.

Warto również zwrócić uwagę na odpowiednią jakość i wielkość danych wyświetlanych na konsoli, z uwzględnieniem odczytu informacji (wielkość wyświetlacza, podświetlenie).

 

Komfort ćwiczeń

Dobrze sprawdzić elementy, które mają wpływ na komfort użytkowania.

 

  • Siodełko i kierownica

Wybierz rower z regulacją wysokości i nachylenia siodełka oraz kierownicy. Wysokość siodełka należy tak wyregulować, aby noga była nieco zgięta, gdy pedał znajduje się w najniższym położeniu.

Produkty firmy Domyos są przeznaczone dla użytkowników o wzroście od 1,55 m do 1,95 m. W niektórych rowerach regulowana jest odległość siodełka od kierownicy. Niektóre modele posiadają również regulację wysokości kierownicy, a nawet jej nachylenia. W rowerach takich jak Domyos VM 510 intuicyjna regulacja ma zapewnić proste plecy, niezależnie od wzrostu.

 

  • Pedały z paskami

Takie paski sprzyjają lepszej pracy mięśni. Jeśli chodzi o łatwość użytkowania, konstrukcja roweru powinna zapewniać łatwe zakładanie pasków (szczególnie osobom wykorzystującym rower do rehabilitacji).

 

  • Maksymalna waga użytkownika

Sprawdź jaka jest maksymalna dopuszczalna waga użytkownika w stosunku do Twojej wagi. Wszystkie produkty firmy Domyos przeznaczone są dla użytkowników o maksymalnej wadze 130 kg.

 

  • Stabilność

Upewnij się, czy Twój rower eliptyczny jest wyposażony w system stabilizacji, który zapewnia stabilność podczas ćwiczeń, niezależnie od tego, jaką masz podłogę w domu.

 

  • Łatwe wsiadanie

Upewnij się, czy konstrukcja roweru umożliwia wygodne wsiadanie, tak aby nie trzeba było zanadto zdzierać nogi. Jest to szczególnie ważne dla osób starszych i podczas rehabilitacji.

 

  • System przesuwania

Pod tym względem najlepiej sprawdzają się rowery wyposażone w kółka: rowery stacjonarne Domyos posiadają kółka, które umożliwiają łatwe przesuwanie roweru i umieszczenie go w optymalnym miejscu.

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY