JAK ZACHOWAĆ PEŁNIĘ ENERGII PRZEZ CAŁE LATO?

Dzień zacznij od pełnego energii śniadania

Noc bez jedzenia i perspektywa nowego dnia: śniadanie to posiłek, który kształtuje ramy nowego dnia i decyduje o Twojej formie zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Stanowi ono około ¼ dziennej dawki żywieniowej.

Zbilansowane śniadanie składa się z:

  • produktów zbożowych (pieczywo, płatki zbożowe, sucharki...) zapewniających dużą dawkę energii,

  • produktów mlecznych (mleko, jogurt, biały ser...) będących źródłem wapnia,

  • świeżego owocu jako źródła witamin,

  • napoju, byś odpowiednio nawodniła organizm już na początku dnia.

 

Owoce: skoncentrowana energia

Owoce są bardzo ważne dla Twojego zdrowia, ponieważ obfitują w mikroelementy: witaminy, minerały, błonnik i przeciwutleniacze, których rolą jest ochrona organizmu.

 

Często mówi się o tym, że witaminy są źródłem energii. Tymczasem nie dostarczają one żadnych kalorii! W rzeczywistości witaminy nie dodają energii jako takiej, ale wpływają na witalność organizmu. Witaminy są niezastąpione dlatego, że dzięki nim nasze ciało przyswaja pokarm. Są to substancje, których organizm nie jest w stanie wyprodukować sam. Nasz pokarm jest zatem jedynym źródłem witamin dla naszego organizmu.

Korzystaj z sezonowych, letnich owoców, obfitujących w smaki i kolory. Każdego dnia jedz co najmniej dwa lub trzy owoce.

 

Produkty spożywcze stymulujące energię

  • Woda

Picie jest najprostszym i najszybszym sposobem na stymulowanie energii. Odwodnienie może spowodować całkowity brak energii, a przez to spadek nastroju i zaburzenie energetycznego funkcjonowania Twojego ciała.

  • Produkty skrobiowe

Produkty skrobiowe są bogate w węglowodany złożone. Węglowodany to niezbędne składniki odżywcze, które przez cały dzień dodają organizmowi energii. Produkty skrobiowe cieszą się złą reputacją produktów przyczyniających się do tycia. Jest to błąd, ponieważ są one bogate w węglowodany, które są niezbędne między innymi dla odpowiedniego funkcjonowania naszych mięśni oraz mózgu. Węglowodany stanowią główne paliwo naszego organizmu. Jeśli nie spożywamy ich w nadmiarze, to nie odkładają się jako tłuszcz. 

  • Pyłek kwiatowy

Pyłek jest źródłem obfitującym w witaminy B. Pozwala wydajnie walczyć ze zmęczeniem.

  • Orzechy

Orzechy zawierają znaczne ilości omega 3. Jest to kwas tłuszczowy spowalniający produkcję kortyzolu (hormonu stresu) i zwiększający poziom serotoniny (hormonu szczęścia). Co więcej orzechy są bardzo bogate w witaminy E oraz B, a także w minerały (potas, magnez, wapno, żelazo).

Z tego właśnie powodu orzechy to idealna przekąska.

  • Czekolada

Gorzka czekolada jest bogata w magnez, minerał wspierający walkę ze zmęczeniem, stresem i niepokojem. Spożywanie gorzkiej czekolady sprzyja produkcji endorfin (hormonu szczęścia). Jej smakowanie poprawia nastrój i zapewnia uczucie satysfakcji. Niestety należy spożywać ją z umiarem, ponieważ jest to produkt bogaty w tłuszcz. Na szczęście możemy jedną kostką gorzkiej czekolady dziennie umilić sobie zakończenie posiłku...

  • Cytrusy

Cytrusy obfitują w witaminę C. Ta witamina jest silnym antyoksydantem, który zapewnia mocny impuls dla naszego układu odpornościowego i pomaga skuteczniej stawiać opór atakującym nasz organizm drobnoustrojom.

Teraz już posiadasz wszystkie ważne informacje dotyczące tego, jak przez całe wakacje cieszyć się pełnią energii oraz dobrym samopoczuciem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY