conseils-sculpt-astuce-musculation-bon-ou-mauvais-programme

JAKIM TYPEM SPORTOWCA JESTEŚ?

(2)

Adeptem siłowni, amatorem łagodnej gimnastyki czy "niedzielnym sportowcem"? Jakie jest Twoje podejście do ćwiczeń? Aby poznać swój sportowy profil, skorzystaj z poniższego przewodnika.

 

Profil sportowy nr 1: równowaga

  • Twoje cele: poprawić kondycję fizyczną, ujędrnić ciało, znaleźć w sobie witalność.

 

  • Twój profil: Sport to dla Ciebie przede wszystkim kwestia zdrowia. Rozumiesz, że aby być w formie i utrzymać linię, trzeba regularnie uprawiać aktywność fizyczną. Zacząłeś ćwiczyć z myślą o swoim dobrym samopoczuciu. Jako zwolennik sportu bez bólu trenujesz z umiarem, aby się nie przemęczyć - nie dla Ciebie zwiększanie wytrzymałości!  Co lubisz: ćwiczyć we własnym rytmie, by odnaleźć idealną równowagę i poczuć się dobrze, tak po prostu.

 

  • Aktywności fitness stworzone dla Ciebie: rower stacjonarny, aktywny marsz na bieżni, Gym Ball, stretching lub łagodna gimnastyka. Do zapamiętania: Jeśli jesteś świeżo po rehabilitacji i szukasz rozwiązania nieobciążającego stawów lub aktywności dobrze wpływającej na mięsień sercowy, wybierz rower stacjonarny lub bieżnię.

 

Profil sportowy nr 2: siła

  • Twoje cele: czuć się silniejszym, pracować nad całym ciałem.

 

  • Twój profil: Wygląd zewnętrzny jest dla Ciebie ważny i lubisz dobrze czuć się w swoim ciele. Nie chcesz wyglądać jak kulturyści, ale podoba Ci się sześciopak na brzuchu i wyraźnie zarysowane mięśnie. Poszukujesz efektywnych treningów, które dają szybkie efekty.

 

  • Aktywności fitness stworzone dla Ciebie: trening siłowy, zajęcia wzmacniające mięśnie.

 

Profil sportowy nr 3: energia

  • Twoje cele: wyszaleć się, schudnąć.

 

  • Czujesz silną potrzebę efektywności, osiągnięć i uwolnienia energii. Chcesz mieć dobrą kondycję fizyczną lub chciałbyś schudnąć. Lubisz dobrze wykonaną pracę, nie ma dla Ciebie sensu uprawianie sportu, jeśli nie odczuwasz wyraźnie jego korzyści!  Lubisz też się wyszaleć i wycisnąć z siebie siódme poty. Rywalizację masz we krwi, więc uwielbiasz wyznaczać sobie cele, podejmować wyzwania i poprawiać swoje wyniki.

 

  • Aktywności fitness stworzone dla Ciebie: trening cardio. Istnieje wiele aktywności, które pozwolą Ci się wyszaleć, pracować nad wytrzymałością, ujędrnić ciało i stracić na wadze: ćwiczenia na przyrządach (bieżnia, rower stacjonarny, rower eliptyczny), zajęcia grupowe typu indoor cycling lub trampoliny, treningi obwodowe, zajęcia z choreografią, takie jak step czy aerodance.

 

Profil sportowy nr 4: dobre samopoczucie

  • Twoje cele: rozładować się, odprężyć.

 

  • Twój profil: Nie zależy Ci na świetnych wynikach, chcesz się przede wszystkim rozluźnić i łagodnie pracować z ciałem. Nie dla Ciebie forsowanie się bez umiaru i żmudna praca nad ciałem atlety. Chcesz się czuć dobrze fizycznie i psychicznie, a także pozbyć się stresu.

 

  • Aktywności fitness stworzone dla Ciebie: joga w każdej formie, pilates, Tai Chi, Body Balance, relaksacja, Qi Gong.

 

 

 

Oczywiście niezależnie od Twojego profilu sportowego dobrze jest łączyć ze sobą różne rodzaje aktywności. Na przykład jeśli chcesz schudnąć, najlepiej będzie, jeśli połączysz ćwiczenia siłowe z treningami cardio, by wyrzeźbić mięśnie. Pamiętaj również, że joga jest bardzo korzystnym uzupełnieniem wszystkich sportów i pomoże Ci poprawić Twoje wyniki (koncentrację, elastyczność, wytrzymałość, odporność).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
449,99 zł*
4.50 / 5 2 Opinie
    GORA STRONY