JOGA: NAUCZ SIĘ POWITANIA SŁOŃCA

(3)

Powitanie słońca, czyli Surya Namaskara, jest kluczowym elementem jogi. Ćwiczenie to stanowi integralną część tradycyjnego nurtu Hatha joga i pozwala pracować nad całym ciałem. Najlepiej praktykować je o poranku, z twarzą zwróconą ku słońcu. Polega ono na serii 12 asan (pozycji jogi) wykonywanych płynnym, ciągłym ruchem, wspartym odpowiednim oddechem. Przynosi liczne korzyści: zwiększa siłę i giętkość, umożliwia odprężenie fizyczne i mentalne. Sprawia, że energia życiowa (Prana) znacząco rośnie. Regularnie wykonywane powitanie słońca zwiększa elastyczność kręgosłupa i stawów.

 

Oto etapy klasycznego powitania słońca. W każdej pozycji otwierającej ciało wykonywany jest wdech, a w każdej pozycji zamykającej je - wydech. Powitanie słońca najlepiej praktykować rano, aby pobudzić ciało i umysł, ale można wykonywać je również w dowolnym momencie dnia. Aby nabrać dobrej energii, aby zdobyć lepszą świadomość własnego oddechu, aby po prostu czuć się dobrze.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JOGA
conseils-yoga-exercice-exercices-videos-nattes-yoga

Odkryj matę do jogi Domyos, przyrząd niezbędny podczas uprawiania jogi, zapewniający bezpieczeństwo podczas treningu.

(2)
GORA STRONY