conseils-multisports-astuces-accessoires-pratiquer-en-douceur

KTÓRE AKCESORIA ZAPEWNIĄ CI KOMFORT PODCZAS TRENINGU?

Akcesoria do spokojnych dyscyplin, jak joga i pilates, to cenne wsparcie bez względu na poziom zaawansowania użytkowników. Ułatwiają wykonywanie ćwiczeń, pozwalają przyjąć lepszą pozycję, a także zwiększyć trudność treningu, czego skutkiem jest poprawa efektów.

 

KLOCEK DO JOGI

Niezbędny do uprawiania jogi klocek - pomaga wykonywać pozycje, stanowiąc niejako przedłużenie ciała. Pozwala wykonywać niektóre pozycje bez odczuwania bólu lub dać z siebie więcej podczas rozciągania.

 

Przydaje się:

  • Podczas pozycji wykonywanych na stojąco
  • Jako podpora pod głowę w pozycjach ze zgięciem w przód, które są wykonywane na plecach.
  • W pozycjach siedzących - pozwala zachować proste plecy i swobodnie oddychać. Klocek służy także jako punktowe siedzisko, które pozwala usiąść wyżej i swobodnie zwiększyć zakres otwarcia bioder. W tej pozycji, która poprawia dotlenienie, powszechnie mówimy o pełnym otwarciu czakry.

 

Zaletą klocka jest to, że można go używać na trzech stronach i różnicować wysokość w zależności od stopnia zaawansowania w danej pozycji. Pozwala czynić postępy i zachować swój rytm oraz pozytywne nastawienie; a to wszystko w poszanowaniu własnego ciała.

 

Klocek do jogi dostosowany jest do każdego użytkownika, ale w szczególności polecany jest:

  • - osobom cierpiącym na ból pleców,
  • - kobietom w ciąży ,
  • - starszym osobom, ponieważ ułatwia im podpieranie się i zapewnia swobodniejsze wykonywanie niektórych ruchów.

 

Warto wiedzieć, że dostępne są klocki do jogi wykonane z tworzywa EVA oraz z korka. Pianka EVA jest bardziej miękka i wygodniejsza. Korek natomiast jest twardszy, przez co zapewnia lepsze trzymanie się podłoża. Wyboru należy dokonać w zależności od potrzeb oraz preferencji.

 

Pas do rozciągania

Pas do rozciągania jest bardzo często używany podczas zajęć jogi lub stretchingu. Jest to bardzo przydatne akcesorium, które pozwala poprawnie wykonywać pozycje, unikając przy tym kontuzji. Pomaga utrzymać pozycję dłużej i bez forsowania się oraz spokojnie czynić postępy, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednio ułożonego kręgosłupa.

 

Tak jak klocek, pas do rozciągania służy jako przedłużenie kończyn ciała, kiedy brakuje Ci elastyczności lub wprawy. Pozwala między innymi dotknąć dłońmi stóp, chociaż naturalnie jest to dla Ciebie zbyt trudne.

 

Jeszcze inną zaletą tego pasa jest to, że zapewnia lepsze odczuwanie rozciągania, dzięki czemu Twój trening jest wydajniejszy.

 

Mata do jogi lub pilatesu

Mata ma kształt prostokąta. Dostępne są maty o różnej grubości, już od 5 mm. Mata nie sprawi, że Twój trening będzie efektywniejszy, ale jest szczególnym symbolem jogina (osoby uprawiającej jogę).

 

Z praktycznego punktu widzenia mata jest używana przede wszystkim ze względu na komfort. Jeśli chodzi o symbolikę, mata reprezentuje osobistą przestrzeń w trakcie treningu jogina. Jako symbol spotkania z dobrym samopoczuciem jest ona w pewnym sensie Twoim kompanem i świadkiem Twojego treningu.

 

Kilka porad dotyczących wyboru maty:

  • Sprawdź, czy mata jest wystarczająco amortyzująca i gruba, by chroniła Twoje plecy i stawy.
  • Sprawdź, czy posiada odpowiednią przyczepność do podłoża.
  • Jeśli to możliwe, sprawdź, czy jest wykonana z naturalnych materiałów, szczególnie jeśli masz skłonności do większego pocenia się lub trenujesz w ogrzewanej sali.

 

Generalnie mata do pilatesu jest trochę grubsza niż mata do jogi. Natomiast mata do jogi często ma na środku linię, która służy jako punkt odniesienia podczas układania ciała i wykonywania pozycji.

 

Gym Ball

Gym Ball może wspierać Cię w osiąganiu różnych celów: zwiększaniu wydajności podczas wzmacniania mięśni lub rozluźniania mięśni ciała, w szczególności pleców.

 

Jest to akcesorium, które zmniejsza stabilność użytkownika podczas wykonywania ćwiczeń tonizujących, przy jednoczesnym zwiększaniu trudności. Dzięki temu Twoje treningi będą coraz wydajniejsze. Kulisty kształt sprawia, że nasze ciało traci równowagę, przez co intensywniej angażujemy mięśnie głębokie (w szczególności mięśnie brzucha). Używając piłki gimnastycznej Gym Ball, możesz różnicować swoje treningi i dodawać do nich element zabawy.

 

Trenowanie z Gym Ball pozwala rozluźnić mięśnie. Możesz położyć się na piłce na brzuchu, z luźno zwisającymi rękami.

 

Praktyczna rada - jak wybrać właściwy rozmiar Gym Ball: usiądź na piłce, stopy płasko na podłożu, pięty w jednej linii z kolanami. Jeśli Twoje kolana tworzą kąt prosty, a uda są ustawione równolegle do podłoża, Gym Ball jest odpowiednia do Twojego wzrostu.

Pamiętaj, by właściwie napompować piłkę, co pozwoli zoptymalizować jej użytkowanie.

 

Wałek do Pilates

Wałek to niezastąpiony element zajęć Pilates. Tak jak Gym Ball, zmniejsza stabilność, zwiększając poziom trudności w trakcie wykonywania pozycji oraz przy podstawowych ruchach.

Używając go, przyspieszasz postępy w ćwiczeniu mięśni głębokich posturalnych: pleców oraz mięśni brzucha. Wałek pozwala też bardziej skupić się na postawie oraz jej utrzymaniu, gdyż zmusza do większej kontroli oraz świadomości swojego ciała.

 

Zaletą tego akcesorium do fitnessu jest także to, że można go używać do masażu mięśni! W tym celu wystarczy położyć się na wałku i przetaczać się po nim. Rozluźnisz w ten sposób węzły mięśniowe oraz zrelaksujesz mięśnie.

 

 

 

Teraz już wiesz, że uprawianie jogi, pilatesu czy łagodnej gimnastyki z akcesoriami pozwala zróżnicować treningi, sprawić, że będą przyjemniejsze i, co ważne, wydajniejsze. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak używać tych wszystkich akcesoriów, zapraszamy na Domyos e-Coach, gdzie możesz korzystać z bezpłatnego dostępu do naszych ćwiczeń!

KULTURYSTYKA
conseils-reprendre-le-sport

Dobre postanowienia na jesień? Powrót do uprawiania sportu, bez żadnych wątpliwości! Aby w odpowiedni sposób wznowić treningi po wakacjach, przestrzegaj porad naszego trenera.

GORA STRONY