LIPOKS, CZYLI W JAKI SPOSÓB SPALAĆ WIĘCEJ TŁUSZCZU

(1)

Chcesz stracić na wadze? W takim przypadku musisz nauczyć się ćwiczyć na granicy lipolizy. Oznacza to, że należy zmusić organizm do wykorzystywania jego rezerw tłuszczu, aby dostarczyć Ci energii. Przekonaj się, w jaki sposób szybciej spalać tłuszcz podczas uprawiania sportu!


 

Próg lipolizy: co to jest?

Próg lipolizy, czyli lipoks odpowiada wartości tętna, począwszy od której Twój organizm spala najwięcej tłuszczu. Jest to bardzo przydatna informacja dla wszystkich osób, które zamierzają stracić na wadze. Organizm spala tłuszcz od samego początku ćwiczeń - im dłużej trwa trening, tym więcej tłuszczu zostanie wykorzystane. Aby szybciej spalać tłuszcz, należy więc ściśle kontrolować swoje tętno, ponieważ umożliwia to określenie tego progu fizjologicznego.

 

W jaki sposób wykorzystywać próg lipolizy?

Z pewnością zauważyłeś, że wiele osób stara się wykonywać ćwiczenia z największą możliwą intensywnością, aby w ten sposób spalać tłuszcz. Niemniej jednak jest to bezcelowe: kiedy intensywność wysiłku jest zbyt duża, czyli tętno jest zbyt wysokie, organizm będzie wykorzystywał jedynie glukozę i glikogen, a nie nadmiar tłuszczu, którego chcemy się pozbyć. Wynik: spadek energii i brak pożądanej utraty wagi...

 

W związku z powyższym, obliczenie progu lipolizy jest niezwykle ważne, ponieważ umożliwia ćwiczenie w sposób inteligentny, bez przekraczania możliwości swojego organizmu. Jest to również doskonały sposób, aby poznać swój potencjał energetyczny i określić najbardziej prawidłową intensywność wysiłku fizycznego. Ponadto, wykonywanie ćwiczeń będzie łatwiejsze dzięki zmniejszeniu grubości tkanki tłuszczowej. Określenie swojego progu lipolizy jest bardzo ważne w przypadku sportowców na etapach zbijania wagi lub kształtowania formy.

 

W jaki sposób zmierzyć poziom lipolizy?

U poszczególnych osób próg lipolizy jest inny. Zależy on również od uprawianej dyscypliny sportu oraz przeprowadzanego treningu. Poziom ten powinien zostać zmierzony przez lekarza podczas wykonywania testu wydajnościowego. Wymiana gazów podczas oddychania umożliwia określenie ilości zużywanego tlenu i liczby gramów tłuszczu, które ulegają utlenianiu na minutę.

 

Wzór umożliwiający obliczenie progu lipolizy, czyli wartości lipoks, jest następujący:

  • Próg lipolizy = [(tętno maks. – tętno spoczynkowe) / 2] + tętno spoczynkowe.

 

W związku z powyższym, w przypadku kobiety w wieku 45 lat, której tętno spoczynkowe wynosi 75, próg lipolizy będzie następujący: [(189 – 75) / 2] + 75 = 132 uderzeń na minutę. Jeżeli zamierza ona szybko stracić na wadze, powinna ona wykonywać ćwiczenia z tętnem utrzymującym się jak najbliżej wartości 132 uderzeń na minutę, o zmiennym czasie w zależności od swojej formy fizycznej.


 

Należy sprawdzać swój poziom lipolizy kilka razy w ciągu roku, aby mierzyć uzyskiwane postępy. Aby ćwiczenia wykonywane w zakresie progu lipolizy były skuteczne i umożliwiły spalanie tłuszczu, należy rozpocząć od treningu trwającego przez co najmniej pół godziny (ten początkowy czas zmniejszy się w miarę uzyskiwanych postępów). Ponadto zalecamy korzystanie z urządzenia do pomiaru tętna, aby w najlepszy możliwy sposób wykonywać ćwiczenia w zakresie progu lipolizy.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
KULTURYSTYKA

Redukcja masy tłuszczowej to ważny etap, wymagający przestrzegania ściśle określonych zasad, dzięki którym mięśnie stają się widoczne. Zapoznaj się z 5 poradami Domyos, które pomogą ci zredukować masę tłuszczową i zastosować właściwą dietę.

(14)
GORA STRONY