conseils-multisports-dietetique-plan-dattaque-pour-perdre-du-poids-apres-fetes

NAJLEPSZY PLAN, ABY STRACIĆ NA WADZE PO ŚWIĘTACH

Uff... Już po świętach... Można wreszcie pożegnać się z indykiem, ale także trzeba podziękować mu za wszystkie zbędne kilogramy... Świąteczne przysmaki wygrały z dietą, nie udało nam się oprzeć urokom ciast i doskonałych potraw... No cóż, jak co roku podczas świątecznych posiłków zapominamy o przestrzeganiu zasad diety.

 

Bez paniki! Nawet jeśli przybyło Ci nieco na wadze, zachowaj całkowity spokój i zareaguj jak najszybciej. Jak to zrobić? Przestrzegając 5 zamieszczonych poniżej porad, które umożliwiają pozbycie się zbędnych kilogramów, które zawdzięczamy świątecznym posiłkom.

 

1) Zrównoważenie zaniedbań

Nie ma sensu obwiniać się o świąteczne obżarstwo, czasu nie da się cofnąć... Nie przejmujemy się więc wskazaniami wagi, ale postanawiamy, że trzeba skorygować zaniedbania... Od dziś zachowujemy się w taki sposób, aby pozbyć się tysięcy nagromadzonych kalorii. Wybieramy odpowiednie posiłki, aby zrównoważyć szkody poczynione przez węglowodany i innego rodzaju lipidy. Nie ma żadnych tajemnic: aby schudnąć w okresie po świętach, trzeba jeść mniej tłusto. Przede wszystkim musimy zrezygnować ze słodyczy, dań z ciężkimi sosami oraz smażonych. Najlepszy sposób? Spożywamy białka, aby zrównoważyć brak tłuszczów oraz cukrów.Wybieramy odpowiednie mięso, drób, jajka oraz produkty mleczne, takie jak jogurty zawierające 0% tłuszczu.

 

2) Skórka owoców cytrusowych pomaga pozbyć się toksyn

Owoce cytrusowe i ich skórki działają naprawdę doskonale! Umożliwiają one skompensowanie nadmiernej ilości kalorii nagromadzonych w okresie świątecznym, oczyszczają organizm i ułatwiają pozbycie się toksyn. W okresie zimy, kiedy zagrażają nam mikroby, owoce cytrusowe są naszymi najbardziej skutecznymi sojusznikami, aby pozbyć się symptomów przeziębienia i grypy. Zawierają one dużo witaminy C, która zwalcza zmęczenie i mniej poważne zimowe schorzenia. Ponadto są niezwykle bogate w przeciwutleniacze i zawierają niewiele kalorii. W jaki sposób należy je spożywać? W każdej możliwej postaci: jako sok, sos lub owoce kandyzowane. Dodaj energii swoim posiłkom jedząc pomarańcze, grejpfruty, cytryny, kumkwat, bergamotę, klementynki i czerwone pomarańcze.

 

3) Pozbywamy się tłuszczu

Bez wahania rozpoczynamy realizację planu usuwania niepotrzebnych składników, które nagromadziły się w naszym organizmie w okresie świątecznym. Jak to zrobić? Próbujemy spożywać jak największej błonnika. Według badania NutriNet-Santé 2012, we Francji tylko 22% mężczyzn i 12% kobiet osiąga zalecaną dawkę tego składnika, wynoszącą 25 gramów na dzień. A przecież spożywanie pokarmów bogatych w błonnik zapewnia efekt nasycenia i spalanie tłuszczów. W połączeniu z prawidłową hydratacją odgrywają one niezwykle ważną rolę w zakresie regulacji procesów trawiennych. Wybieramy zboża, suchary pełnozbożowe, groszek, awokado, zioła i przyprawy!

 

4) Jemy spokojnie

Chyba podczas każdego rodzinnego posiłku słyszymy "Chcesz dokładkę?"... Oczywiście dajemy się skusić i jemy jeszcze trochę więcej, aby gospodarz się nie obraził... Jednak w ten sposób nie da się nie przytyć... Na początku roku podejmujemy ważną decyzję: rezygnujemy! Zmieniamy swoje przyzwyczajenia i spożywamy posiłki w spokoju. Co należy zrobić? Wybieramy spokojne miejsce, w którym nikt nie będzie nam przeszkadzał i próbujemy zjeść posiłek w pełnym spokoju. Poczucie nasycenia pojawia się po około 20 minutach. Poświęcając nieco czasu swoim posiłkom i jedząc powoli, możemy łatwiej zadowolić się lżejszym menu. Odchodząc od stołu nie będziemy mieć poczucia głodu. W ten sposób możemy jeść mniej i odzyskać doskonałą sylwetkę po świętach bez jakiejkolwiek frustracji.

 

5) Ruszamy się, aby prawidłowo trawić

W okresie po świętach każdy z nas czuje się trochę ciężko… i nie ma większej ochoty na natychmiastowy powrót do uprawiania sportu… Jednak aby nie przytyć, trzeba działać natychmiast: jeżeli chcemy schudnąć, trzeba się ruszać! To doskonała okazja, aby spełnić swoje noworoczne postanowienia - wracamy do ćwiczeń fitness, aby schudnąć! Uprawianie sportu dwa lub trzy razy w tygodniu umożliwia zbicie kalorii. Jeżeli jednak w żaden sposób nie możesz się do tego przekonać, spróbuj przynajmniej spacerować przez pół godziny dziennie lub wchodzić po schodach zamiast korzystać z windy!Spacer lub jogging umożliwia ćwiczenie mięśni brzucha, które przyczyniają się do prawidłowej pracy jelit. Zapobiega to również pojawieniu się zaparć spowodowanych brakiem aktywności fizycznej.

 

 

 

Kilka zamieszczonych powyżej porad powinno umożliwić Ci skompensowanie świątecznych zaniedbań. Przestrzegaj tych zasad i dotrzymuj swoich postanowień, aby zacząć rok w doskonałej formie!

GORA STRONY