conseils-reprendre-le-sport

POWRÓT DO UPRAWIANIA SPORTU: PORADY TRENERA

Dobre postanowienia na jesień? Powrót do uprawiania sportu, bez żadnych wątpliwości! Aby w odpowiedni sposób wznowić treningi po wakacjach, przestrzegaj porad naszego trenera.

 

1) Określenie swojego celu

Przed powrotem do ćwiczeń po dłuższej przerwie, konieczne jest określenie swoich celów sportowych. Dlaczego chcę powrócić do treningów: aby stracić na wadze? Wyszczuplić moją sylwetkę? Ujędrnić ciało? Ćwiczyć mięśnie? Umożliwi to opracowanie swojego programu treningowego i rytmu uprawiania sportu.

 

2) Otaczanie się odpowiednimi ludźmi

Aby we właściwy sposób opracować swój plan treningowy odpowiadający założonym celom, najlepiej jest skorzystać z porad profesjonalnego trenera sportowego. Najlepiej jest również sporządzić bilans swojego stanu zdrowia. Kilka indywidualnych sesji treningowych stanowi doskonałe rozwiązanie, aby rozpocząć ćwiczenia we właściwy sposób. Pomoc ze strony trenera jest bardzo cenna: dzięki niej zyskasz niezbędną motywację, a ponadto będziesz ćwiczyć w określonym celu i we właściwy sposób...

 

3) Przygotowanie się

Przed rozpoczęciem do treningu musisz wybrać wygodną odzież. Nie musisz przejmować się najnowszą modą, wybierz raczej odzież do ćwiczeń fitness, w której czujesz się najlepiej podczas ćwiczeń. Należy zawsze pamiętać o przeprowadzeniu rozgrzewki: 10 minut marszu na bieżni treningowej lub ćwiczeń na wioślarzu umożliwiają przygotowanie całego ciała do treningu. Przed rozpoczęciem treningu rozluźnij również swoje stawy.

 

4) Zróżnicowanie przyjemności

Opracowanie dobrych postanowień na jesień to z pewnością dobra rzecz. Niemniej jednak utrzymywanie rytmu to coś innego. Aby nie znudzić się zbyt wcześnie, należy wykonywać różnorodne rodzaje ćwiczeń. Nie wystarczy zapisać się na pojedynczy kurs, ponieważ może Ci się to znudzić, co spowoduje, że szybko z niego zrezygnujesz. Poproś o przekazanie Ci kompletnego zestawienia treningów dostępnych w Twoim klubie lub poradź się trenera, aby wybrać ćwiczenia, które będą w najlepszy sposób odpowiadać Twojemu profilowi sportowemu.

 

5) Znalezienie odpowiedniego rytmu

W jakim rytmie muszę ćwiczyć, aby uzyskać naprawdę korzystne rezultaty? Odpowiedź jest oczywista: aby osiągnąć założone cele sportowe, należy ćwiczyć przez godzinę co najmniej 2 razy w tygodniu, a w miarę możliwości 3 razy. Jeżeli obawiasz się, że nie będziesz mieć czasu, aby chodzić do klubu, możesz ćwiczyć w domu: zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie Domyos Coach witryny domyos.com, aby poznać proponowane przez nas kursy fitness oraz indywidualne programy treningowe.

 

6) Mocno stąpać po ziemi

Należy pamiętać, że rezultaty nie przyjdą od razu. Trzeba koniecznie zachować cierpliwość i nie stawiać sobie poprzeczki zbyt wysoko - należy ustalać swoje cele treningowe w zależności od bieżącej formy. Nie wolno starać się przeskakiwać etapy - wszystko należy robić po kolei. Dla przykładu: jeżeli moim celem jest strata 10 kg, na pierwszy miesiąc ustalam sobie cel wynoszący 2 kg, a nie więcej. Nie wolno narażać swojego zdrowia, obciążenia treningowe muszą być zwiększane stopniowo. Opracuj swój program treningowy w sposób umożliwiający stopniowe zwiększanie obciążeń, bez pośpiechu i uwzględniając niezbędny czas wypoczynku. Nie zapominaj o relaksującym śnie, który stanowi gwarancję dobrej formy.

 

7) Prawidłowe przyzwyczajenia

Pamiętaj o uzupełnianiu płynów podczas treningu - jest to bardzo ważne! Prawidłowa hydratacja zapewnia składniki odżywcze niezbędne dla właściwego działania mięśni oraz wspomaga proces odpoczynku. Należy przede wszystkim zachować koncentrację i planować swój trening w zależności od bieżącego stanu formy, nie patrząc na inne osoby. Na zakończenie sesji treningowej nie należy zapomnieć o fazie powrotu do stanu spoczynkowego: oddychaj głęboko i spokojnie, spaceruj przez kilka minut i zakończ trening wykonując ćwiczeniami rozciągające.

 

8) Zachowanie motywacji

Kiedy postanawiamy wznowić ćwiczenia, motywacja jest zawsze większa, jeśli robimy to w dwójkę lub z przyjaciółmi bądź rodziną. Uprawianie sportu z innymi osobami umożliwia wzajemne motywowanie się, a poza tym każdy trening stanowi okazję do przyjemnych spotkań. W ten sposób łatwiej jest wziąć się w garść, aby powrócić do uprawiania sportu i zapomnieć o wysiłku. Najlepiej jest ćwiczyć w parze z osobą, której forma fizyczna jest podobna do naszej.

 

9) Prawidłowe odżywianie

Wznowienie treningu to doskonały pomysł, ale należy także zadbać o swój styl życia i odżywianie! Aby zadbać o zrównoważoną dietę, należy przestrzegać kilku prostych zasad:

  • Nie opuszczać żadnego posiłku - jeść regularnie rano, w południe i wieczorem.
  • Podwieczorek: mus owocowy, owoc lub baton zbożowy
  • Talerz zrównoważony w 100%: jedna trzecia produktów mącznych (makaron, ryż), jedna trzecia białek (ryby, jajka, mięso), jedna trzecia warzyw.
  • Zero frustracji: nie należy przejmować się, jeżeli czasami nie uda nam się przestrzegać wszystkich zasad, ważne jest zrównoważenie diety w dłuższym okresie (od czasu do czasu można zjeść małą kostkę czekolady).
GORA STRONY