SPOSÓB NA PŁASKI BRZUCH

(3)

Wiosna już w pełni i zaczynamy marzyć o plażowaniu. Czas pozbyć się drobnych krągłości, aby uzyskać efekt w postaci ładnego, płaskiego brzucha. A gdyby tak zmienić tryb życia? Oto kilka sposobów, które pomogą Ci wyrobić i zachować płaski brzuch.

 

Jedz powoli

Czy wiesz, że sygnał o sytości pojawia się dopiero po 20 minutach? Tyle czasu potrzeba, aby nasze ciało odebrało sygnał o zaspokojeniu głodu wysyłany przez mózg. Przeznaczając na każdy posiłek pół godziny i jedząc powoli, możesz poczuć sytość we właściwym momencie i uniknąć spożywania zbyt obfitych porcji! Wiele badań wykazało, że szybkie jedzenie zwiększa ryzyko otyłości.

 

Ogranicz błonnik

Czy wiesz, że błonnik wspomaga pracę jelit, działa prewencyjnie względem niektórych chorób i pomaga kontrolować wagę? Badania zalecają spożywanie 25-30 g błonnika dziennie.

W żołądku błonnik nasiąka wodą i pęcznieje, dając uczucie sytości. Jest więc prawdziwym poskramiaczem głodu. Znajduje się w pełnoziarnistych produktach zbożowych, w owocach, warzywach i nasionach roślin strączkowych. Nie należy go jednak nadużywać: błonnik spożywany w dużych ilościach może podrażniać jelita i powodować wzdęcia.

 

Jedz warzywa

Czy wiesz, że warzywa drenują organizm? Warzywa zawierają dużo wody i błonnika, dobrze się trawią i pomagają oczyszczać organizm. Ogranicz spożycie surowych warzyw, które są bardzo bogate w błonnik i powodują wzdęcia. Warzywa, które pomogą Ci uzyskać efekt w postaci płaskiego brzucha, to między innymi sałata, buraki, karczochy i szparagi.

 

Ogranicz spożycie soli

Czy wiesz, że nadmiar soli w pokarmach przyczynia się do zatrzymywania wody? Tak, tak: sól zatrzymuje wodę w organizmie. Dlatego właśnie lepiej spróbuj tego, co masz na talerzu, zanim sięgniesz po solniczkę.  Ogranicz też wysoko przetworzoną żywność bogatą w sól.

 

Chroń swój układ trawienny

Czy wiesz, że bakterie chronią okrężnicę? Aby osłaniać i wzmacniać przewód pokarmowy, należy dostarczać organizmowi pożytecznych bakterii zwanych probiotykami.

Ograniczają one między innymi bóle brzucha oraz wzdęcia i regulują pracę jelit. Powinno się więc spożywać pokarmy bogate w błonnik, który jest niezbędny do utrzymania naszej flory jelitowej. Wybieraj przede wszystkim żywność nieprzetworzoną i jedz produkty zbożowe pełnoziarniste. Nie zapominaj o warzywach: najlepiej, aby w każdym Twoim posiłku znalazła się porcja warzyw surowych i porcja warzyw gotowanych.

 

Podsumowanie: wybierz zrównoważoną dietę

Wszystkie podane objaśnienia ujmują w skrócie zasady zrównoważonego żywienia:

  • Spożywaj 3 posiłki dziennie: śniadanie, obiad i kolację.

  • Do każdego posiłku włącz pokarmy bogate w skrobię (unikaj nadużywania nasion roślin strączkowych, które powodują wzdęcia).

  • W ramach jednego lub dwóch posiłków spożywaj produkt białkowy, taki jak mięso, ryby czy jajka.

  • Nie zapominaj, że warzywa powinny znaleźć się w każdym posiłku.

  • Przy każdym posiłku na deser wybierz produkt mleczny.

  • Ogranicz spożycie tłuszczu.

  • Ogranicz spożycie produktów zawierających cukier.

  • Regularnie, przez cały dzień pij wodę.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS

Jak szybko ponownie wzmocnić mięśnie brzucha? Skupianie się na „kaloryferze” to za mało, żeby mieć płaski brzuch… Wytłumaczenie znajdziesz w tym artykule.

(34)
GORA STRONY