W JAKI SPOSÓB STWORZYĆ PLAN TRENINGOWY?

(9)

Ponowne rozpoczęcie trenowania nie zawsze jest łatwe, często nie wiemy też, w jaki sposób się do tego zabrać. Chcąc pomóc Ci zorganizować zajęcia fitness od samego początku września, zwróciliśmy się do Oliviera, naszego trenera. Zastosuj się do jego porad i stwórz własny sportowy plan.

 

Dobry sposób na stworzenie własnego planu treningowego

Jeśli chcesz ustalić swój sportowy plan, musisz sięgnąć po kalendarz, by móc uwzględnić w nim różne codzienne zadania (związane z pracą, rodziną, hobby). Zapisz w nim dni, godziny oraz czas trwania treningu, co pozwoli Ci zachować motywację, pozostać wydajnym i osiągnąć rezultaty, a przede wszystkim uniknąć omijania zajęć sportowych. Wybierz 2 lub 3 dni w tygodniu, kiedy dysponujesz co najmniej 1 godziną wolnego czasu (by móc trenować przez co najmniej 30 minut). W tym czasie możesz trenować w klubie, na świeżym powietrzu lub dzięki zajęciom online (na laptopie, tablecie, smartfonie).

 

Jeśli możesz wybrać się na siłownię, zapoznaj się z harmonogramem treningów i wybierz te treningi, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele i utrzymają Twoją motywację. Jeśli wolisz trenować na świeżym powietrzu, możesz biegać lub jeździć na rowerze. Natomiast jeśli pogoda uniemożliwia Ci trenowanie na dworze, a blisko Ciebie nie ma żadnego klubu sportowego, trenuj w domu razem z Domyos Live (programy z zajęciami na żywo lub na żądanie prowadzone przez zawodowych trenerów). W miarę możliwości ustal 2 lub 3 treningi w ciągu tygodnia. Pamiętaj, by pomiędzy treningami zrobić sobie jeden dzień odpoczynku.

 

Chcesz mieć kompletny program powrotu do formy? Proponujemy, abyś przeplatał treningi siłowe na zajęciach grupowych (w klubie lub online) , takie jak wzmacnianie mięśni górnych i dolnych partii ciała za pomocą hantli, sztangi lub przy obciążeniu swojego ciała, ćwiczenia na brzuch i pośladki, Pilates, z treningami cardio, na zajęciach grupowych (w klubie lub online), takie jak aerobik, step, indoor cycling, tańce latynoamerykańskie...). Jeśli nie przepadasz za zajęciami grupowymi, możesz też trenować na sprzęcie siłowym lub cardio, a także w domu.

 

3 złote zasady, które pomogą Ci trzymać się swojego sportowego planu

  • Zasada nr 1: pierwszy trening zacznij w poniedziałek

Lepiej jest zacząć uprawiać sport na początku tygodnia. Wtedy nasza motywacja jest najsilniejsza, a ogólne zmęczenie nie daje się jeszcze we znaki. Im później w ciągu tygodnia rozpoczniesz trening, tym większe jest ryzyko, że ominiesz którąś z sesji. Pomyśl więc o tym, by podczas planowania zajęć sportowych traktować je jak spotkania, których nie można odwołać.

 

  • Zasada nr 2: wybierz najlepszy moment

Postaraj się znaleźć moment w ciągu dnia, kiedy wiesz, że będziesz wolny. Uzyskasz dzięki temu możliwość trenowania przez 30 do 60 minut (rano, w południe, po południu, wieczorem). Uwaga: rano i południe to momenty najbardziej sprzyjające Twojej formie - pamiętaj o tym podczas ustalania swojego sportowego harmonogramu.

 

  • Zasada nr 3: wyeliminuj możliwie najwięcej przeszkód

Zapomnij o wszystkich wymówkach, które mogłyby doprowadzić do tego, że opuścisz zajęcia fitness: niewystarczająca ilość snu, nieodpowiedni posiłek (w tym napoje), zbyt duża odległość od miejsca treningu, brak przygotowanej torby sportowej (strój, buty, butelka wody), brak odpowiedniej organizacji (praca, dzieci...).

Najważniejsza do zapamiętania zasada jest taka:zaplanuj z wyprzedzeniem swoją aktywność sportową: dni, wolne chwile w ciągu dnia i czas trwania treningu. NO I TRZYMAJ SIĘ TEGO!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
GORA STRONY